Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Heistad gele, stevia og splenda...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-04, 16:14   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Heistad gele, stevia og splenda...

Er det OK å spise Heistad gele med jordbær smak under induksjonen? Det står
0 karbohydrater på pakken...

Jeg var så "heldig" å få tak ei bittelita "reiseflaske" med stevia på helsekosten her (til 58kr!! Det var 5ml. i flaska!!)
Men skal jeg være ærlig, må jeg si det smakte DRITT!!!!!! Fyttirakker'n! Jeg lagde jordbærsyltetøy med noen dråper Stevia. Jeg kasta alt! Det hadde en GRUSOM ettersmak! Ikke hadde jeg i for mye heller...

Har prøvd få tak i Splenda, men det er jo umulig... Bortsett fra å bestille på Atkins da, men da blir man jo ruinert pga. toll....

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 16:54   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Hvis man følger boken så skal man styre unna aspartame,som finnes i Heistads gele.Men det er ikke alle som opplever noe negativt med det søtningsmiddelet,så man bør vel bare prøve seg fram om en tåler det...?Men jeg anbefaler det jo heller ikke.Som de drevne her sier er det jo bare snakk om 14 dager uten noe annet enn det boken tillater,men vet selv at 14 dager kan virke som en uhorvelig lang tid..

Stevia og Splenda har jeg dessverre ingen erfaring med.

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 17:37   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Angående Stevia, så smaker dråpene fælt. Mens pulveret er veldig godt! Den uten ettersmak/bismak...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 18:56   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis du klarer å lavære å spise gele hver eneste dag så er det ikke farlig med en pakke Heistad gele i ny & ne. Det er som sagt Aspartame - et kunstig søtstoff som er kjent i lavkarbo kretser for å være en "partystopper", dvs. at det hemmer vekttap. Noen tåler det og merker ingen endring (bl.a. alle de som drikker Pepsi Max og Cola Light og gomler cavalier sjokolade). - andre merker at vekta slutter å bevege seg. Men altså, - OM du klarer å begrense deg til bare av og til.... da er det vel ok..... Problemet er at geleen er så god at det er vanskelig å begrense seg da...

Hvis du ikke får tak i Stevia pulver kan du godt bruke Natreen pulver. Jeg tåler lite av alt mulig, men har ikke reagert på Natreen. Les nøye på glasset når det gjelder mengde - det er lett å få oppi for mye !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-05, 22:51   #5
espervik
Juniormedlem
 
espervik sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hobøl, Østfold
Alder: 49
Innlegg: 17
espervik er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av elian

Har prøvd få tak i Splenda, men det er jo umulig... Bortsett fra å bestille på Atkins da, men da blir man jo ruinert pga. toll....

Nå fører ikke Atkins-shoppen Splenda lenger heller, så da er det ikke noe å lure på...

Tror jeg må prøve den gele'n snart...

__________________
espervik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen, inspirert av Eat/Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stevia Kristian Generell ernæringsdebatt 54 18-09-11 22:51
kjempegod sukkerfri gele (0 karbo) Iset Induksjonen 28 21-03-06 00:31
Nå har jeg splenda for et år Iset Lavkarbo generelt 1 06-08-04 18:16
Splenda Nille Lavkarbo generelt 3 22-05-04 12:34
Stevia Nille Lavkarbo generelt 0 22-05-04 10:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no