Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Proteinpulver?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-08, 21:27   #1
missnano
Juniormedlem
 
missnano sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Telemark, Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 48
missnano er på en erverdig vei

Proteinpulver?

Jeg lurte på en ting... Istede for en måltid så er det noen som drikker proteinshake.... Noen som kan fortellemeg litt om dette? Er det noe å anbefale? Noe som er "karbofritt"?

__________________
missnano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavt karbo inntak Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:17   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteinpulver?!?!

Opprinnelig lagt inn av missnano, her.

Jeg lurte på en ting... Istede for en måltid så er det noen som drikker proteinshake.... Noen som kan fortellemeg litt om dette? Er det noe å anbefale? Noe som er "karbofritt"?

Det er vel ikke å anbefale annet enn som "nødmat" eller i forbindelse med trening (litt usikker selv her, for det er ikke noe jeg har vært interessert i).
Du burde heller spise MAT.
Hvis du har tenkt å erstatte mat med pulver/shakes/barer e.l., så er det eneste som er sikkert at det kommer du ikke til å klare i lengden og det er heller ikke sunt for kroppen din .
Ser at du ikke har en filosofi, men bare prøver å unngå karber.
Det beste ville vært om du fant deg en filosofi som du tror passer deg, da vil du bli tryggere og få i deg det kroppen din trenger.
Uansett vil jeg anbefale deg å spise de riktige karbene fra grønnsaker som vokser over jorden, samt riktig type fett, rent kjøtt og ren (fet) fisk...
Sjekk ut oppskriftene her inne, der er det mat for alle lavkarbofilosofier!

Lykke til!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:39   #3
missnano
Juniormedlem
 
missnano sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Telemark, Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 48
missnano er på en erverdig vei

Sv: Proteinpulver?

Takk for gode ord go tips

__________________
missnano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavt karbo inntak Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 07:52   #4
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av missnano, her.

Jeg lurte på en ting... Istede for en måltid så er det noen som drikker proteinshake.... Noen som kan fortellemeg litt om dette? Er det noe å anbefale? Noe som er "karbofritt"?

Problemet med proteinpulver er a) at det ofte lages av soya (som inneholder mye giftstoffer, veksthemmere o. s. v), og b) at det lages ved meget høy temperatur (som bryter istykker proteiner). Mysepulver har mistet mye av mysens gode virkning, fordi den er sterkt varmebehandlet.

Vil du ha et enkelt, velsmakende proteintilskudd, prøv ricotta (en slags cottage cheese laget av myse; meget god aminosyreprofil) eller fete oster som Brie og gräddost (melkeprodukter er kjent for å være vekstfremmende, p. g. a. insulin-effekten og IGF-1).

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar

Emneord
proteinshake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinpulver Monix South Beach 3 25-02-08 20:57
Proteinpulver? Marty Ketolysekuren 0 08-01-08 21:02
Proteinpulver Sativa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 11-09-07 04:27
proteinpulver Tidl. medlem Lavkarbo generelt 1 27-01-06 07:08
Proteinpulver Thula Lavkarbo generelt 3 13-06-05 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no