Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

kan jeg spise fetaost?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-04, 20:37   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

kan jeg spise fetaost?

på Atkins? er jo melk i den, men jeg har så lyst påååå. er ferdig med introfasen tror jeg, har ikke "sprukket" ennå, men føler meg ferdig. har lyst på litt linser og klipapp. hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-01-04, 00:59   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Introfasen skal vare minst 14 dager, det har med omstilling av kroppen å gjøre. Tror ikke det er helt sunt å avkorte den

Angående feta-ost må du se på pakken hvor mye karber der er, og spise der etter. Kan ikke huske å ha lest at en skal unngå det, men sjekk på pakken du!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-01-04, 01:29   #3
Caledonia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: London
Alder: 49
Innlegg: 7
Caledonia er på en erverdig vei

Ja det kan du spise.

Paa intra menyen min er det gresk salat til lunsj en dag. Og du maa ikke kutte de 14 dagene! Det er kjempeviktig for at kroppen omstiller seg helt. Det tar tid... Hold ut, dette klarer du

Caledonia er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-01-04, 23:03   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

okei har ikke "sprukket" egentlig, bare spist litt linsepure en kveld (lørdag, som jeg skrev) men ellers har jeg fulgt opplegget. drikker litt for mye light brus da (grape soda light og sprite light) for Atkins sier jo at disse søtningsstoffene er greit (aspartam), det skriver han i begge bøkene jeg har. men prøver å kutte ned da. men vekten går jo nedover

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 15:11   #5
yor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 7
yor er på en erverdig vei

Vet at det er lenge siden denne tråden ble startet, men til informasjon er det 1,5 gram karber pr. 100 gram fetaost.

Yor

yor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 15:16   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Fetaost er toppers mat, induksjon eller ikke. Jeg bruker den som er lagt i olje, og bruker oljen som dressing på salat. Nam!

  Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 18:39   #7
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

En periode spiste jeg et halvt glass fetaost daglig...og gikk ned likevel.
Tror ikke det kan skade.....

Hilsen Fetaostelsker...

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 18:44   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Fetaost er både lovlig på Atkins og veldig godt !! Jeg kjøper den i en sånn fremmedlandsk butikk hvor den ligger i digre bøtter og blir skjært til.....

Namnamnamnamnam !!!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 19:16   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Fetaost på glass nedlagt i olje og krydder er ypperlig mat i salater.Og får det stå og godgjøre seg en stund blir det snadder ,sammen med alt det andre du liker å ha i salater Lager ofte en salat med fetaost i kvelden før og har i tillegg i biter av krydret kyllinfilet. Det er virkelig snadder

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 00:57   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

mmmmm feta.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 01:00   #11
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Fetaost er toppers mat, induksjon eller ikke. Jeg bruker den som er lagt i olje, og bruker oljen som dressing på salat. Nam!

Fikk høre for litt siden at den oljen som fetaosten er nedlagt i ikke er bra?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 02:23   #12
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg er heller ikke sikker på ojen i den Fetaosten(den kantede) så jeg heller av mest mulig og tilsetter litt kaldpresset olivenolje til

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 10:34   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Lurt av Miriam og Skorpia, da oljen i fetaglasset er varmpresset og ikke bra. Jeg heller også ut i vasken, og tilsetter min egen, kaldpressede olje.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-05-04, 11:18   #14
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Men jeg må si FYYYYYY til deg ISET. Det er ikke lenge siden jeg leste at du holder deg til LINDBERG.

HVORFOR går du da på induksjon?????
Du skrev at du skulle holde deg til en ting,men går alikevel på Atkins induksjon??????????

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 11:22   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Men jeg må si FYYYYYY til deg ISET. Det er ikke lenge siden jeg leste at du holder deg til LINDBERG.

HVORFOR går du da på induksjon?????
Du skrev at du skulle holde deg til en ting,men går alikevel på Atkins induksjon??????????

Innlegget mitt er jo skrevet i januar, Skorpia. Du kan jo ikke komme og kjefte på meg i MAI for noe jeg gjør i JANUAR.
Dessuten har jeg vekslet litt mellom to ting, pga at jeg sliter med spiseforstyrrelsen min, men det har jeg skrevet om et annet sted.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 11:48   #16
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

okei har ikke "sprukket" egentlig, bare spist litt linsepure en kveld (lørdag, som jeg skrev) men ellers har jeg fulgt opplegget. drikker litt for mye light brus da (grape soda light og sprite light) for Atkins sier jo at disse søtningsstoffene er greit (aspartam), det skriver han i begge bøkene jeg har. men prøver å kutte ned da. men vekten går jo nedover

ANBEFALER VIRKELIG ATKINS ASPARTAM??? TRODDE DET VAR KJEMPE FY-FY JEG ....

Godt å høre at jeg kan spise fateost! Det er jo bare sååååååå godt da!!

Har 2 dager igjen av induksjonen...

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 11:50   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

ANBEFALER VIRKELIG ATKINS ASPARTAM??? TRODDE DET VAR KJEMPE FY-FY JEG ....

Godt å høre at jeg kan spise fateost! Det er jo bare sååååååå godt da!!

Har 2 dager igjen av induksjonen...

Nei han gjør ikke det. Jeg fikk det oppklart senere. I den norske bokenb står det at aspartam er helt ok, men det er visst en oversettelsesfeil. Men noen kan bruke det, jeg går ned i vekt selv om jeg pøser innpå meg lightbrus og lettgele feks, men det er ikke ANBEFALT.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no