Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Viestads Blomkål og brokkolisuppe med bacon

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 21:09   #1
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Viestads Blomkål og brokkolisuppe med bacon

Viestads BLOMKÅL OG BROKKOLISUPPE MED BACON
(Dagbladet Magasinet des.2009)

Nok til 4- 6

God og mettende !

1 blomkål
1 brokkoli
8 dk kokende grønnsaks-, okse- eller kyllingbuljong
2-3 dl fløte
200 g bacon i grove biter
1 finhakket løk
1 kvist rosmarin
100 g revet parmesan
Litt revet muskat
Eventuelt litt gressløk

Del blomkål og brokkoli i små biter, hell over kokende buljong og fløte. Væsken bør helst dekke grønnsakene. Hvis ikke hell over mer buljong eller vann, Hvis ikke, vend grønnsakene underveis. Kok til blomkålen er mør.

Imens, stek bacon på middels varme sammen med rosmarinen til den begynner å bli gjennomstekt, men ikke nødvendigvis sprø. Ha i løkbitene og stek i et par minutter. Ha en tredjedel av bacon/løk-blandingen oppi sammen med parmesan og litt muskat og kjør i en kjøkkenmaskin eller bruk stavmikser inntil du har en jevn blanding. Kok opp igjen. Hell over i tallerkener, topp med litt bacon og eventuelt gressløk.
-------
Suppa har jeg laget mange ganger tidligere og den er riktig mettende. Jeg har ikke beregnet karboinnhold. Det skal jeg gjøre neste gang !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:28   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Viestads Blomkål og brokkolisuppe med bacon

Ohhh... jeg er et skikkelig suppehue så den oppskrifta lagres!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:45   #3
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Viestads Blomkål og brokkolisuppe med bacon

Jeg lager en lignende suppe bare at jeg jevner den med stavmisker slik at den bli tykk. Sparer jeg noen dusker med brokkoli og blokål slik at det er noe å tygge i og. Jeg bruker dendel mer følte enn det som tår her. I tillegg har jeg i en boks med CF. Lager ofte mange porsjoner og fryser ned.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:06   #4
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Viestads Blomkål og brokkolisuppe med bacon

Opprinnelig lagt inn av rava, her.

Jeg lager en lignende suppe bare at jeg jevner den med stavmisker slik at den bli tykk. Sparer jeg noen dusker med brokkoli og blokål slik at det er noe å tygge i og. Jeg bruker dendel mer følte enn det som tår her. I tillegg har jeg i en boks med CF. Lager ofte mange porsjoner og fryser ned.

Gode tips til variasjon. Jeg nevnte vel stavmikser i fremgangsmåten ?
Min blir "tykk" i konsistensen. Jeg ser en ørliten skrivefeil i mengden, jeg har skrevet dk i stedet for dl. De fleste tok vel den.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjempeenkel kremet blomkål- og brokkolisuppe lett med fett Lunsj 6 19-10-11 11:24
Blomkål og bacon-grateng med ost Sivensvans Middag 29 22-07-10 20:38
Brokkolisuppe ("Monstermat") Tronee Middag 6 13-12-08 20:53
Blomkål Konni1887 Oppskrifter 1 28-10-08 12:30
Fyldig blomkål og brokkolisuppe Lavkarbo Gerd Middag 20 13-03-08 15:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no