Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hunder og kosthold

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 11:21   #76
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

Takk, Grønland skal jeg sjekke ut. Har planer om å kjøpe en liten fryser med topplokk som kan stå i en bod.

Mener å se at tennene har blitt hvitere

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:20   #77
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Takk, Grønland skal jeg sjekke ut.

Og når du først er der, ta turen opp til slakteren bak grønland Bazaar (2 gater opp) og spør om de har avskjær til salgs.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:14   #78
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Mener å se at tennene har blitt hvitere

Ja, det er noe jeg har merket meg også. Selv på hunder som kun blir fôret med vom&hundemat som ikke får noe motstand i det hele tatt får ofte hvitere tenner. Jeg tror det er noen enzymer eller noe i fôret som har heldig effekt på belegg og tannstein. Uten at jeg kan bevise det eller noe altså.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og når du først er der, ta turen opp til slakteren bak grønland Bazaar (2 gater opp) og spør om de har avskjær til salgs.

Jeg pleide å gå innom slakteren på Bazaar hver dag når jeg gikk forbi og få sagmugg, avskjær og bein de ikke kunne selge. Jeg hadde da to hunder, pluss at min venninnes hund også fikk sin del av stasen. Fikk jo god tone med de som jobber der etterhvert og en dag spør han ene sånn fryktelig forsiktig; "Hvor stor er hunden din egentlig?" Hehe, jeg hadde sikkert fått med meg godt over 20 kilo mat derfra i løpet av et par uker, så han så vel for seg verdens største hund eller noe.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 17:07   #79
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og når du først er der, ta turen opp til slakteren bak grønland Bazaar (2 gater opp) og spør om de har avskjær til salgs.

Takk for tips. Jobber på Tøyen.



Sitat:

Jeg pleide å gå innom slakteren på Bazaar hver dag når jeg gikk forbi og få sagmugg, avskjær og bein de ikke kunne selge. Jeg hadde da to hunder, pluss at min venninnes hund også fikk sin del av stasen. Fikk jo god tone med de som jobber der etterhvert og en dag spør han ene sånn fryktelig forsiktig; "Hvor stor er hunden din egentlig?" Hehe, jeg hadde sikkert fått med meg godt over 20 kilo mat derfra i løpet av et par uker, så han så vel for seg verdens største hund eller noe.

[/quote]
LOL

Når det gjelder innmat- og spesielt lever - så koker jeg opp en kjele med vann, legger leverbiten oppi til vannet dekker, og lar trekke en times tid.

Avkjøler og deler i små terninger (dvs mannen gjør, det er så kjedelig) Vi lar det tørke en time i ovnen på 50 g, og fryser ned i poser. Kjempefin godis til trening. Billig og sunn. Levervannet helles over maten.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:06   #80
Oliver
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
Oliver er på en erverdig vei

Sv: Hunder og kosthold

det ble skrevet at innholdet i rå hundemat av innvoller skulle vare bare 10-20 %. hvordan er det med resten, skal resten være kjøtt da? planlegger dachs om et år eller to og vil at den skal få best mulig mat, så skal fore rått, men hvilke forhold til hverandre skal de ulike ingrediensene ha?

Oliver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: every action has aan equal and oposite reaction Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ME og kosthold Huldr Fysisk og mental helse 9 04-04-07 16:04
Genetikk og kosthold mofe Spørsmål og svar 5 20-12-05 22:09
ME og kosthold sommerfugl Generell ernæringsdebatt 11 14-11-05 20:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no