Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kalorier - slanking

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-05, 21:34   #1
Dionysos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
Innlegg: 7
Dionysos er på en erverdig vei

Kalorier - slanking

Hei!

Et kjapt spørsmål:

Hva er et fornuftig antall kalorier å innta pr dag mens man slanker seg?

Hilsen meg

Dionysos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Live & let live! Svar med sitat
Gammel 01-06-05, 22:26   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kommer helt an på kroppstype, muskelmasse og fysisk aktivitet det.

Men et sted mellom 1500-2000 kalorier?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-06-05, 23:28   #3
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Hei og velkommen hit til oss.

Du spør om hvor mange kalorier som er bra å spise, og jeg må ærlig innrømme at de fleste her inne ikke teller kalorier, men KARBOHYDRATER. Dette er fordi vi spiser lavkarbo-mat, og da teller vi ikke kalorier heldigvis. Hvis du lurer på hva dette går ut på, kan du gå inn på de forskjellige kostholdsfilosofier og lese om dem, og siden velge hva du har lyst til å gjøre. Det er masse god mat i lavkarbo, og det er hva vi velger å fokusere på.

Lykke til med vektnedgang!

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 19:42   #4
Dionysos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
Innlegg: 7
Dionysos er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av studentberta

Hei og velkommen hit til oss.

Du spør om hvor mange kalorier som er bra å spise, og jeg må ærlig innrømme at de fleste her inne ikke teller kalorier, men KARBOHYDRATER. Dette er fordi vi spiser lavkarbo-mat, og da teller vi ikke kalorier heldigvis. Hvis du lurer på hva dette går ut på, kan du gå inn på de forskjellige kostholdsfilosofier og lese om dem, og siden velge hva du har lyst til å gjøre. Det er masse god mat i lavkarbo, og det er hva vi velger å fokusere på.

Lykke til med vektnedgang!

Høres ut som en plan

Er her en oversikt over de matsorter som innholder lite karbo da?

Dionysos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Live & let live! Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 19:47   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hvis du leser under kostholdsfilosofier og atkins, så står det noen lister der inne

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 21:01   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dionysos

Hei!

Et kjapt spørsmål:

Hva er et fornuftig antall kalorier å innta pr dag mens man slanker seg?

Hilsen meg

Kan bare svare for hva Atkins anbefaler (OM man a i det hele tatt må telle kalorier)
Han sa 10-12 ganger din (tilenhvertid nåværende) vekt i pund. Jeg veier 64 kg og det blir 142 pund. Dvs at mitt optimale kalori inntak bør ligge mellom 1420 og 1704 kalorier for å ta av. For meg har dette stemt godt tidligere. Men som de andre sier, egentlig skal det ikke være nødvendig å telle kalorier. Det er bare de med lav forbrenning eog/eller stoffskifteproblemer som regel må det.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 11:54   #7
Dionysos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
Innlegg: 7
Dionysos er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille

Kan bare svare for hva Atkins anbefaler (OM man a i det hele tatt må telle kalorier)
Han sa 10-12 ganger din (tilenhvertid nåværende) vekt i pund. Jeg veier 64 kg og det blir 142 pund. Dvs at mitt optimale kalori inntak bør ligge mellom 1420 og 1704 kalorier for å ta av. For meg har dette stemt godt tidligere. Men som de andre sier, egentlig skal det ikke være nødvendig å telle kalorier. Det er bare de med lav forbrenning eog/eller stoffskifteproblemer som regel må det.....

Kan dette stemme da? synes det blir farlig mange kalorier jeg da...

Har forresten elendig forbrenning. Fikk et tips om å spe på med efedrin og guarana. Får se om det virker

Dionysos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Live & let live! Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 12:32   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dionysos

Kan dette stemme da? synes det blir farlig mange kalorier jeg da...

Har forresten elendig forbrenning. Fikk et tips om å spe på med efedrin og guarana. Får se om det virker

Jeg er vel prototypen på lav forbrenning. Har også lest Mary Shomons bok "The Thyroid Diet". Hun bruker et annet regnestykke, men kommer frem til samme resultat. Spiser du lavkarbo vil du dessuten få effekt av det. Kroppen din vil gå i sparemodus om du spiser for lite ! Du vil også miste muskelmasse, -men om målet er å gå ned mest mulig på kortest mulig tid - og du ikke bryr deg om hva du mister....

Når du tar efedrin, så bør lese mer om stoffet og alle advarslene .... Hjerteklapp f.eks. er tegn på at det påvirker hjertet ditt og de fleste som har dødd etter å ha tatt efedrinholdige midler har dødd av hjerteinfarkt. Dette er unge friske mennesker uten tegn til hjertesykdom. Det skremmer meg at du vil utsette kroppen din for slike ting..... men det er din kropp og ditt liv. MÅ bare advare deg....

Det finnes ingen snarvei til vekttap. Det finnes ingen piller som hjelper deg å ta av fortere. Det eneste som hjelper er å legge om kostholdet og hele livsstilen. Mat & trening, mat & trening !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 12:47   #9
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Hvorfor ikke gi et "hardcore" lavkarbo-kosthold en sjanse, f.eks. Atkins eller ketolysekuren, i en måneds tid? Uten å spa på med efedrin og guaranã? Se hvor langt du kommer? Det er mange her inne som har gjort det på den måten - prøvd helhjerta i en forholdsvis kort periode og så bestemt oss for om vi vil fortsette eller ikke?
Problemet med å gjøre alt på en gang er at da vil du aldri vite hva som virker - kostholdsendringer eller tilleggsstoffer. Dessuten er det jo faktisk en grunn til at efedrin ikke selges over disk - t.o.m. i USA. Og at drikkevarer tilsatt guarnã er det mest solgte i karnevalsperioden i Brasil. Hallo? Ringer det noen bjeller, eller?

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 13:47   #10
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Du har kommet inn i en ny verden, Dionysos, slipp taket i dine gamle tanker og ideer om kaloritelling, og lær å regne på en ny måte! Her kan du spise deg mett med god samvittighet og flere ganger om dagen, uten å straffes med dårlig samvittighet og angst. Lær om lavkarbo og lav glykemisk indeks, forstå at brokkolien er din venn, finn din yndlingsost og morgensmoothien i ditt hjerte, og bli en ny kropp rundt en reformert sjel!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot


Sist redigert av Muskat : 03-06-05 kl 16:27.
Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 08:57   #11
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Opprinnelig lagt inn av Nille

Kan bare svare for hva Atkins anbefaler (OM man a i det hele tatt må telle kalorier)
Han sa 10-12 ganger din (tilenhvertid nåværende) vekt i pund. Jeg veier 64 kg og det blir 142 pund. Dvs at mitt optimale kalori inntak bør ligge mellom 1420 og 1704 kalorier for å ta av. For meg har dette stemt godt tidligere. Men som de andre sier, egentlig skal det ikke være nødvendig å telle kalorier. Det er bare de med lav forbrenning eog/eller stoffskifteproblemer som regel må det.....

men du frøken, i følge min utregning som du skrev så skal jeg ligge på rundt 2310 til 2772 kalorier. er ikke detta skikkelig mye a? tenker liksom at jeg bør ligge på ca 1500 jeg, ihvertfall ikke noe særlig mer.

fikk litt hakeslepp nå jeg.. *knis*

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 09:08   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

da kan du iallefall med god samvittighet spise 2000 og mest sannsynlig vil du bli mett sånn ca rundt 2000 hvis du har nokk fett i kosten så tror jeg det blir vanskelig å komme opp i 2700 kcal

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 22:54   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Matilde

men du frøken, i følge min utregning som du skrev så skal jeg ligge på rundt 2310 til 2772 kalorier. er ikke detta skikkelig mye a? tenker liksom at jeg bør ligge på ca 1500 jeg, ihvertfall ikke noe særlig mer.

fikk litt hakeslepp nå jeg.. *knis*

Det er andre måter å regne ut på også da. Litt mer "vitenskaplige" for eksempel som utregninger basert på vekt og høyde, masse mål og alder. www.mybodycomp.com er ganske delatjert. Min "resting metabolic rate", dvs. hva min kropp normalt forbrenner når jeg bare ligger der helt stille og puster... er 1300 kalorier til dagen. Med moderat aktivitet bør kroppen min forbrenne ca 1885 kalorier til dagen. (ifølge www.mybodycomp.com) . Dvs at jeg uansett ikke bør ligge under 1300 kalorier til dagen for at kroppen min ikke skal gå i sparemodus. Ideelt sett sier man 250 kalorier under det kroppen trenger for å ta av. Min kropp trenger i.h.t. mybodycomp 1885 - 250 = 1635. Dette er også midt i Atkins sitt referaseområde.

Du kan bruke en enkel tabell, som denne. Først finner du basalforbrenningen (resting metabolic rate) så legger du inn detaljer med aktivitet, - og så får du opp hva kroppen forbrenner i løpet av en dag. Finnes sikkert mange forskjellige slike kalkulatorer på nettet.

Men dess tyngre/større du er, dess fler kalorier trenger kroppen din for å holde seg oppe og i bevegelse. Det er viktig å ikke spise for lite. Og 1500 kalorier er helt sikkert for lite for deg.

Prøv flere kalkulatorer så ser du....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 13:34   #14
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Dionysos

Hei!

Et kjapt spørsmål:

Hva er et fornuftig antall kalorier å innta pr dag mens man slanker seg?

Hilsen meg

Kalorier är ointressanta. De utgör ett mått på hur mycket vatten man kan värma upp när man eldar maten i en ugn. Du har ingen ugn i magen.

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 19:23   #15
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Enig

Kalorier er bare tull og tøys... Det er nettopp derfor vi har low-carb dietter. Jeg spiser 2000 kilokalorier i kveldssnacken... og går allikevel ned i vekt. Kaloribegrepet bør legges dødt! Det er en fullstendig ulogisk teori som får altfor mye oppmerksomhet.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 22:26   #16
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg
Cool

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er andre måter å regne ut på også da. Litt mer "vitenskaplige" for eksempel som utregninger basert på vekt og høyde, masse mål og alder. www.mybodycomp.com er ganske delatjert. Min "resting metabolic rate", dvs. hva min kropp normalt forbrenner når jeg bare ligger der helt stille og puster... er 1300 kalorier til dagen. Med moderat aktivitet bør kroppen min forbrenne ca 1885 kalorier til dagen. (ifølge www.mybodycomp.com) . Dvs at jeg uansett ikke bør ligge under 1300 kalorier til dagen for at kroppen min ikke skal gå i sparemodus. Ideelt sett sier man 250 kalorier under det kroppen trenger for å ta av. Min kropp trenger i.h.t. mybodycomp 1885 - 250 = 1635. Dette er også midt i Atkins sitt referaseområde.

Du kan bruke en enkel tabell, som denne. Først finner du basalforbrenningen (resting metabolic rate) så legger du inn detaljer med aktivitet, - og så får du opp hva kroppen forbrenner i løpet av en dag. Finnes sikkert mange forskjellige slike kalkulatorer på nettet.

Men dess tyngre/større du er, dess fler kalorier trenger kroppen din for å holde seg oppe og i bevegelse. Det er viktig å ikke spise for lite. Og 1500 kalorier er helt sikkert for lite for deg.

Prøv flere kalkulatorer så ser du....

Tusen takk Nille, du er en engel!

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 00:13   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Er enig med Ssskaldeman og TheMonk i at kalorier ikke skal bety noe.... for de som spiser lavkarbo og har "normal" forbrenning/stoffskifte og kropper som fungerer sånn nogenlunde "normalt"

MEN

det er det ikke alle som har - og for disse må man også sjekke om kaloriinntak kan ha noe å si. Jeg har testet og prøvd dette i over 20 år og jeg kan iallefall si at om JEG hadde kjørt i meg 2000 kal i et måltid, så hadde kroppen min sagt STOPP - uansett hvor lite karber jeg hadde spist. (Om dere bare ante hva "tester" jeg har utsatt kroppen min for i vektnedgangens tjeneste !! ) Alle er ikke like - alle kropper funker ikke likt (noen funker svært dårlig) - og vi må ikke gå med skylapper og tro at streit lavkarbo funker for alle. For det gjør det absolutt ikke. Det var en gang en mann som reiste seg opp under et foredrag Dr. Atkins holdt på et av USA's universiteter. Han spurte "WHO DIED AND MADE YOU GOD ?? ". Det var ganske godt sagt/spurt syns jeg. Hvorfor han spurte vet jeg ikke, det er uinteressant i denne sammenhengen. Men vi må iallefall ha klart for oss at der ikke bare er en vei til målet. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt en lavkarbo verden - og en verden hvor lavkarbo funket for alle - å hvor skjønt det hadde vært ! Men slik er det altså ikke..... Dessuten er lavkarbo er vidt begrep etterhvert, men det er en annen diskusjon og en annen tråd !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:31   #18
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Kalorier - slanking

Har sett på hvor mange kcal jeg spiser i dag, er litt redd for at jeg spiser for lite. I dag har jeg spist ca 2200 tror jeg, tror dere det kan bli for lite? Jeg er redd for at kroppen min går i "sparemodus".

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 01:11   #19
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier - slanking

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Har sett på hvor mange kcal jeg spiser i dag, er litt redd for at jeg spiser for lite. I dag har jeg spist ca 2200 tror jeg, tror dere det kan bli for lite? Jeg er redd for at kroppen min går i "sparemodus".

Så lenge du holder deg mett så kommer du ikke i sparemodus.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 08:24   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier - slanking

Det er visstnok forskjell på hvor mange kcal kroppen forbrenner når man går på lavkarbo kontra lavkalori-dietter. Spiser jeg etter feks. Grete roedes kostholdsmodell, kan jeg ligge på ca. 1800-2000 kcal og går sakte men sikkert ned i vekt. Spiser jeg mer enn det, stopper det opp. MEN da jeg spiste etter Skaldemans kostholdsfilosofi i 8 uker, regnet jeg ofte ut kcal-nivået mitt, og jeg lå faktisk på så mye som 3500 kcal mange dager, og jeg RASTE ned i vekt. Interessant!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:24   #21
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Kalorier - slanking

Vi är alla olika. Man ska äta så att man är lagom mätt en halvtimme efter måltiden. Då mår kroppen bra. Vad detta blir i kalorier är ointressant. Kroppen räknar inte kalorier.

En och annan har svårt att lära sig vad mättnad är. De styrs av sin hjärna, inte av sin kropp. Sådana personer får sikta på att äta sig "ohungriga".

Vi ska äta via munnen OCH från våra lager. Det gäller att hitta en balans. För vissa innebär detta 4000 kcal om dagen, för andra 1000. Därför går det inte att ge generella kaloriråd. Jag får mycket brev från lyckosamma och mindre lyckosamma elever. Av breven att döma äter de flesta av min kvinnliga elever under 2000 kcal om dagen, de flesta männen äter mer.

Vi behöver inte räkna kalorier, men vi kan inte äta hur mycket som helst. Ger vi kroppen allt den behöver via munnen så rör den inte förråden.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 01:18   #22
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Sv: Kalorier - slanking

Jeg har spist på lavkarbosett et par perioder før, og har typisk sett fått i meg 2-3000 kalorier pr. dag da (hvilket er helt greit for noen med min vekt).

Denne gangen har jeg fokusert på å øke mengden fiber jeg får i meg samt spise mye mer variert, og enda oftere, og mitt største "problem" har vist seg å være å spise nok. Jeg spiser mange små måltider, og blir stapp mett veldig fort, så jeg oppdager stadig dager hvor jeg mer eller mindre "spiser ekstra" måltid utpå kvelden fordi et kjapt overslag over antall kalorier ligger på under 1000, som jeg tror er litt for lite for en med min størrelse.

Bekymringer over å få i seg for mange kalorier pr. dag har ihvertfall for meg vært et ikke-problem etter at jeg begynte å gjøre ting mer skikkelig. Jeg går rundt og føler meg mye mer mett hele tiden på 900 kalorier nå enn jeg gjorde på 3-6000 kalori-dager før. Det er nesten litt skummelt å se nøyaktig hvor stor forskjell det gjør.

__________________
-Silvandar-
Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Er det virkelig så mange kalorier i denne smoothien?? Iset Generell ernæringsdebatt 8 29-03-05 16:56
Kalorier themonk Generell ernæringsdebatt 7 22-03-05 12:49
Atkins og kalorier fatso Atkins kosthold 1 30-04-04 14:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no