Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spise bær?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-10, 00:21   #1
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Spise bær?

Jeg har alltid spist mye frukt, og merker at jeg savner det ganske så mye...
Kan jeg feks spise ett jordbær og noen blåbær/bringebær daglig? Ikke noen mengder, bare så " fruktomanen" i meg blir tilfredsstilt

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 05:53   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Spise bær?

Nå har jeg ikke lest boka til Torkild, siden jeg ikke går på ketolyse, men jeg mener å ha lest at bringebær i små mengder er ok?!

(så er det lov å arrestere meg for de av dere som faktisk har lest boka...)

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:10   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spise bær?

Litt bær er lov Her, litt hulter til bulter finner du oversikt over karbinnhold. Bringebær er den med lavest

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:15   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spise bær?

Liker du avocado? Feit og god, og bare 0,5g karbo per 100g. Det går med myyye av den hos meg. Jeg likte den ikke før, men nå elsker jeg avocado! Jeg har den i salat, i taco og selvfølgelig også naturell som frukt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:41   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Spise bær?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Litt bær er lov Her, litt hulter til bulter finner du oversikt over karbinnhold. Bringebær er den med lavest

På matvaretabellen kan du klikke på karber for å sortere etter dette.
Rå bær:
http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:42   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Spise bær?

Æsj, kirsebær som jeg elsker har mest! Og bringebær er så kjedelige... må vel bare lære å bruke de riktig.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 13:15   #7
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Spise bær?

jeg savner også frukt og bær. men når jeg føler jeg trenger noe friskt så tar jeg ca 50g bringebær fra fryseren, har på litt søtning og putter de litt i mikroen før jeg rører de sammen og spiser det sammen med ca 150g cottage cheese. fint kveldsmåltid. har funnet ut at det ikke blir helt krise for karbohydratene. rundt 4g tror jeg. men er ganske ny på dette katolyseopplegget også da.

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 19:10   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Spise bær?

Frosne bringebær i krem eller i cc gir meg en friskhet som jeg kan savne fra frukspising. Avocado spiser jeg nesten daglig i salat, og liker det godt, men det kan ikke erstatte fruktbehovet synes jeg.

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 05-03-10 kl 19:54.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 19:33   #9
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: Spise bær?

Jeg har ikke spist frukt utenom avokado siden jeg startet på lavkarbo. Jeg savner smothie med frukt etter trening. Kan jeg lage smothie med melk/yoghurt og blåbær?

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 19:37   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spise bær?

Men husk; mye av det dere kutter ut nå for å gå ned i kvekt, kan dere innføre igjen ( med måte) når dere har nådd målet

Man må velge bort noe for å få resultater

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 20:28   #11
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: Spise bær?

Det var godt å høre, har blitt litt skremt at folk med pekefinger som sier;"nå kan du aldri mer spise det du likte før, for da blir du dobbelt så feit"

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 20:38   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spise bær?

Opprinnelig lagt inn av Virgo2, her.

Det var godt å høre, har blitt litt skremt at folk med pekefinger som sier;"nå kan du aldri mer spise det du likte før, for da blir du dobbelt så feit"

Neida, så strengt er det nok ikke.( jeg har slanka meg på ketolyse) MEN man må faktisk legge om kostholdet for livet. Og det er lurt å ha det i bakhodet, planlegge litt, lese seg opp på vedlikeholds"dietter", som ev. fedon.
Jeg lever vedlikehold (gjort det i 2 år), hvor hverdagen min består av rein, naturlig mat. uten raske karber.
Men hvor jeg, når jeg f.eks er på besøk, kan ta en kakebit, kan ta meg en frukt viss jeg vil. av og til.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 22:33   #13
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Spise bær?

Takker for svar alle sammen!
Da skal jeg nok unne meg noen få bringebær innimellom


Sist redigert av Catwoman : 06-03-10 kl 00:33.
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise hva? Sungirl Lavkarbo generelt 19 11-06-09 18:11
Hva kan jeg spise? Traxior Generell ernæringsdebatt 2 25-08-07 09:48
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Hva kan jeg spise? lita Ketolysekuren 5 01-10-06 19:09
Kan man spise? Midnight South Beach 3 04-04-05 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no