Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Taper kunstig søtning seg i smak ?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-12, 21:34   #1
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk
Question

Taper kunstig søtning seg i smak ?

Jeg bakte litt lavkarbo til jul. Nærere bestemt marsipan, nøtte/mandeltopper og karamellstenger.
Fulgte oppskriften slavisk på alle, og smakte på røra. Da jeg smakte, synes jeg alle 3 smakte mer enn søtt nok.
Da alt var ferdig, gikk nøttetoppene i fryseren, marsipanen i kjøleskapet og karamellstengene i kakeboks.

Så, på julaften kom alt på bordet. Da syntes jeg at både nøttetoppene og marsipanen hadde mistet myyye av søtsmaken. Karamellstengene var fortsatt like søte som ved røre-smakingen. Jeg brukte flere søtningsmidler i alle 3, så en alene kan ikke få skylda.

Så - jeg lurer på om andre har opplevd det samme. Taper søtningen seg etter at produktet er ferdig ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtning Havana Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 14-01-11 14:08
Mageknip av kunstig søtning?? Kamelen Spørsmål og svar 3 29-08-10 14:52
Sukker vs kunstig søtning Mercudia Spørsmål og svar 4 12-07-09 22:47
Kunstig søtning sommerblomt Ketolysekuren 15 02-06-08 02:41
Proteinpulver og kunstig søtning Sweetflower Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-11-07 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no