Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sprett barneyoghurt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 18:50   #1
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 33
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sprett barneyoghurt

Pass dere for hva som er merket:
http://www.tv2.no/underholdning/hjel...s-3593093.html

Så da vet dere det småbarnsmødre, be careful

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 20:59   #2
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Sprett barneyoghurt

Såpass. Nesten gang min sønn vil ha en slik, skal jeg si at han kan heller hente seg en cola Utrolig at de kan selge slikt med så mye sukker til barn gennerelt liksom. Jeg er ikke så glad i Tine heller jeg og kjøper helst ikke Tine produkter

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:51   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sprett barneyoghurt

Navnet er kanskje IKKE tilfeldig valgt? La oss høre hva foreldre som har gitt barn dette synes... ble barnet mer sprettent?

Huff, nei - la oss for all del venne unga til sukker først som sist...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:14   #4
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Sprett barneyoghurt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Navnet er kanskje IKKE tilfeldig valgt? La oss høre hva foreldre som har gitt barn dette synes... ble barnet mer sprettent?

Huff, nei - la oss for all del venne unga til sukker først som sist...

Jeg skal hvertfall ikke kjøpe den til gutten min noe mere hvertfall. Kjøpte en 4 pack med vanilje til han. Men søren ikke mere

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:42   #5
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Sprett barneyoghurt

Fra artikkelen lenket hos trådstarter:

Sitat:

Sukker er en naturlig råvare og det ville således ikke være et uriktig eller villedende utsagn om en pakke med rent sukker er merket «helt naturlige råvarer». Merkingen av Sprett er korrekt og er ment å informere forbrukerne om at Sprett ikke er tilsatt kjemiske tilsetningsstoffer, informerer Raundokken.

Javel, men da lurer jeg på Raundokken mener med kjemiske tilsetningsstoffer? Altså, mener han da noe som aldri har hatt utgangspunkt i et eller annet naturlig, eller hva?

Sukker har jo som kjent hatt utgangspunkt i sukkerroe eller sukkerrør, men hallo, det er ikke mye igjen av plantene i det kjemisk raffinerte sukkeret.

Ikke bare "naturlig", men "helt naturlig". Bare en liten snartur innom behandling med svovelsyre for bleking, for eksempel. Jajamen. Ikke akkurat tillitvekkende.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 10:29   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sprett barneyoghurt

Jeg måtte fnise litt av denne:

Sitat:

Tine mener imidlertid at sukker er en naturlig råvare, og at de tar barnas ønsker på alvor.

Da jeg var liten ville jeg gifte meg med Dee Snider. Hvorfor var det ingen som tok affære og tok mine ønsker på alvor?
Så klart unger vil ha søte ting! Søtt er jo en av de første smakssansene de opplever. Men jeg lurer på om noen har tatt i betraktning hva eksponering av mye søtt gjør over tid. Nå synes jeg f.eks at bær er veldig søtt! Før kunne jeg fint ha sukker på bærene mine, nå fortoner det seg ganske absurd.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 11:19   #7
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprett barneyoghurt

sprett er bare litago som har bytta navn. sprett mini har (bare) 4% tilsatt sukker, noe som er mer enn nok

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 12:49   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sprett barneyoghurt

Lena Beatrice (Dreamy) har tatt denne under lupen: http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...sthold/lureri/

Navnet på linken avslører vel hva hun mener om den....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 14:00   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sprett barneyoghurt

Sitat fra kommentarfeltet under:

MarianneAbel 18 timer siden

Kommentar fra TINE: Sprett yoghurt inneholder mindre tilsatt sukker enn vanlig TINE fruktyoghurt. Forbrukerrådets fremstilling av yoghurten som en sukkerbombe blir helt feil. De likestiller sukkeret som naturlig finnes i melk, frukt og bær med det rene tilsatte sukkeret man finner i brus. Foreldre har vært flinke til å redusere inntaket av tilsatt sukker til barna de senere år. I 2007 var det bare 15 % av norske 2-åringer som fikk mer tilsatt sukker enn anbefalt.Helsemyndighetene anbefaler at vi skal få 55-60 % av kaloriene i kostholdet fra karbohydrater (sukker og stivelse), og da helst fra sunne kilder som grove kornprodukter, frukt, grønnsaker og magre melkeprodukter. Maks 10 % av energien bør komme fra tilsatt sukker. Foreldre anbefales å redusere mengden tilsatt sukker i kostholdet til barna da det bidrar med tomme kalorier (ingen vitaminer og mineraler) og ekstra kalorier. Begrenser man mengden sukkerrike og næringsfattige mat- og drikkevarer i hverdagskostholdet til barn, er det god plass til en yoghurt innenfor et sunt kosthold. Yoghurt bidrar med mange viktige næringsstoffer for barn i vekst, og Sprett yoghurt inneholder kun 4-6 % tilsatt sukker. Les gjerne mer om Sprett og om sukker i yoghurt på tine.noHilsen Marianne H. Abel, ernæringsfysiolog i TINE

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:12   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Sprett barneyoghurt

Her i huset er det innført tyrkisk yoghurt med sukkerfritt syltetøy og hjemmelaget müsli, funker som fy, blandes i en liten plastboks og sendes med i matpakke med müsli i pose ved siden av. Kan en "god morgen yoghurt" gjøres bedre? Klart ungene etterlyser "småyoghurt" men det er ikke noe stort problem. De vet at sukker tilhører lørdagsgodt og bursdager, overgangen har gått over all forventning.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:24   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sprett barneyoghurt

Jeg ville vært forsiktig med det sukkerfrie syltetøyet, og heller brukt bær

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:39   #12
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Sprett barneyoghurt

Tyrkisk yoghurt med bær (og frukt) må jo være myyyye bedre? Har ingen barn, men regner med at hvis det er det de får, og ikke vet om noe annet, så liker de vel det? Litt mer jobb, men det er det søren meg verdt. Jeg syns ihvertfall tyrkisk youghurt med frossen skogsbær-blanding er skikkelig digg. Hmmm, må nok lage med en porsjon nå...

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:54   #13
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprett barneyoghurt

Snuppa på 7 år fikk Sprett yoghurt i forrige uke. Vi skulle uansett kjøpe yoghurt, og jeg rasket den med meg i full fart uten å sjekke innholdet

Nå står det helt ordinær yoghurt i kjøleskapet. Hun er veldig glad i tyrkisk yoghurt også, men den er vanskelig å få fatt i her jeg bor.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker i barneyoghurt Klara Spørsmål og svar 25 12-06-11 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no