Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

På rett vei eller på bærtur?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-11, 19:58   #1
Jussla
Juniormedlem
 
Jussla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 14
Jussla er på en erverdig vei

På rett vei eller på bærtur?

Er nybegynner og har forsøkt i et par dager nå, men synes det blir så mye fett! Vet at man skal spise en del, men kjenner det er litt skummelt. Vil ikke ende opp med å gå opp i vekt I dag har jeg spist omelett av fire egg med litt spekeskinke, ost og en liten skvett fløte. Serverte dette med agurk og paprika. Fordelt over frokost og lunsj. Til middag spiste jeg 2 små koteletter i fløtesaus ( funnet på lavkarbo.no) med gratinert blomkål i fløte med ost. Til kveld tenker jeg å ta et par rugsprø knekkebrød med skinke . Er jeg på rett vei el blir det for mye fett?

Jussla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:41   #2
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: På rett vei eller på bærtur?

Det høres ut som en veldig fin frokost og middag, men rugsprø + skinke = ekstremt magert. Det kan godt hende du trenger en stund på å venne deg til en høyere fettandel, men det er lurt å spise omtrent samme fordeling til hvert måltid. Vet du sånn omtrent hvordan du ligger, fordelingsmessig?

Til å begynne med kan det være greit å velge en lavkarboretning og følge denne, så har du en viss peiling på hvor mye fett/protein/karber du skal ta sikte på. Nybegynnertråden er forresten veldig fin å lese.

Når det gjelder vekt, er det helt umulig å si hvordan kroppen din vil reagere på nytt kosthold. Har du mye du vil gå ned? Har du spist veldig strengt lavkcalori til nå? Noen går ned masse med en gang, noen trenger litt tid for å komme i gang, noen legger til og med på seg litt til å begynne med.

Du er i alle fall ikke på bærtur til nå! Slapp av, gi kroppen god, ren mat med god sammensetning av næringsstoffer, så blir nok dette bra!

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:59   #3
Jussla
Juniormedlem
 
Jussla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 14
Jussla er på en erverdig vei

Sv: På rett vei eller på bærtur?

Takk for svar Har ikke klart å velge noen retning ennå. Ser at mange velger å ikke følge et spesielt opplegg. Skal ta av 15-20 kg. Har ikke levd på lite kalorier det siste året nei, snarere tvert i mot Om jeg har forstått det riktig, så har jeg spist svært lite karbohydrater i dag. Den største fettmengden er vel middagen.

Jussla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:05   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: På rett vei eller på bærtur?

Mitt heteste tips er å lese nybegynnretrådene som en start også logger du deg inn på diett.no og legger inn alt du spiser. Da får du en god oversikt over hva du spiser, hvor mye du spiser og fordelingen av de ulike næringsstoffene

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 00:19   #5
Jussla
Juniormedlem
 
Jussla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 14
Jussla er på en erverdig vei

Sv: På rett vei eller på bærtur?

Har lagt inn dagens inntak på diett.no

Energi
Fett74 %Protein22 %Karbohydrat3 %Alkohol0 %


Dere som er inne i "gamet" ; hvordan ser dette ut? For mye fett i forhold til proteiner? Karbohydratene ser i hvertfall bra ut;-)

Jussla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil? spiren Ketolysekuren 6 27-07-10 21:53
Mat på bærtur i fjellet Jellyfish Spørsmål og svar 3 24-07-08 15:14
Syklus på bærtur Luska PCOS og karbohydratkontroll 4 03-05-07 13:53
Hormoner på bærtur...? Jeannie Stoffskifte / hormonproblemer 6 24-01-05 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no