Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose og ketostiks

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-18, 12:11   #1
Bonia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2018
Innlegg: 3
Bonia er på en erverdig vei

Ketose og ketostiks

Er nybegynner på lavkarbo. Har gått på det i 4 uker nå.
Har hele denne perioden "testet" varierende grader av postivt på ketosestix. Men helst i den nedre delen av skalaen. Jeg følger et ganske striks opplegg, og har ikke overstridet 20 karbs en eneste dag. Hvorfor kan da stiksen være så lite utslag på?

Bonia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-08-18, 12:56   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og ketostiks

Så lenge det er utslag så er du i ketose. Ketostix viser ketose eller ikke, de er ikke nyttig til å vise "nivå" av ketose. Hvor stort utslag du får har med hvor konsentrert urinen er, feks om du har drukket mye eller lite.

Hvis du vil ha nøyaktig måling av ketoner så må du måle i blod (på samme måte som man måler blodsukker). Om det er nyttig å vite ketoner i mmol er individuelt, om du føler deg vel og det fungerer så ville jeg spart de pengene.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-08-18, 00:09   #3
Bonia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2018
Innlegg: 3
Bonia er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ketostiks

Tusen takk for svar, det var veldig greit å vite. Nei, tenker ikke jeg trenger blodstiks.

Bonia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:40   #4
Knallhard
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2018
Innlegg: 7
Knallhard er på en erverdig vei

Sv: Ketose og ketostiks

Har selv vurdert å skaffe blodmåler, har gått på keto nå i 6 uker, men kom til den beslutning at så lenge man har nogenlunde koll på hva man spiser så har man egentlig ikke behov for det, i går hadde jeg for første gang en ketostix som ikke viste noe, vemmelig, ettersom jeg var 100% på hva jeg hadde spist, prøvde igjen like etter, og joda, jeg var fortsatt i ketose, kan stemme som HP sier her, har merket at stixen ikke blir like mørk lenger, kan ha noe med at jeg drikker mye mer vann nå enn i starten.

Knallhard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 03-01-12 00:25
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 20:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 22:42
Ketostiks bigga Spørsmål og svar 1 04-07-10 15:28
Hvilket apotek har ketostiks? lille74 Ketolysekuren 5 02-09-09 13:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no