Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Så tungt å trene!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-11, 15:39   #1
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Så tungt å trene!

Hei,

Nå har jeg spist lavkarbo i omtrent en uke, og i følge diett.no ligger jeg på 5%kh, 70-75% fett og 20-25% proteiner. Har fått i meg rundt 15-1800 kcal hver dag. JEg har nok ikke drukket to-tre liter vann om dagen, men kanskje 1,5? Det er iallefall mye mer enn jeg har pleid å drikke...

Problemet er at jeg er så slapp og tung i beina og kommer veldig høyt opp i puls veldig fort når jeg løper. Det er rett og slett nesten som det var å løpe når jeg ikke var vant til det i det hele tatt. I dag løp jeg en kort tur, og måtte stadig vekk ta små gåpauser.Jeg fikk også kraftig hold i siden selv om jeg ikke hadde spist på tre timer. Det endte med at jeg bare måtte gå nesten hele turen.. Vanligvis pleier jeg å løpe 4x4 intervaller på 12km/t et par ganger i uka, og løp halvmaraton på 2t 3min i fjor høst. Så dette er helt klart en kraftig nedgang i form. På tirsdag trente jeg styrke, og det gikk helt fint, der merket jeg ikke noen særlig større nedgang i prestasjon enn det som er vanlig etter en påskepause...

Er det flere som har opplevd dette? Kommer det til å gå seg til når kroppen bare blir mer vant til kostholdet? (si ja, vær så snill) Jeg har vært litt slapp og trøtt om morgenen de første dagene også, men tror dette er på vei til å bedre seg..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:56   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Så tungt å trene!

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Hei,

Nå har jeg spist lavkarbo i omtrent en uke, og i følge diett.no ligger jeg på 5%kh, 70-75% fett og 20-25% proteiner. Har fått i meg rundt 15-1800 kcal hver dag. JEg har nok ikke drukket to-tre liter vann om dagen, men kanskje 1,5? Det er iallefall mye mer enn jeg har pleid å drikke...

Problemet er at jeg er så slapp og tung i beina og kommer veldig høyt opp i puls veldig fort når jeg løper. Det er rett og slett nesten som det var å løpe når jeg ikke var vant til det i det hele tatt. I dag løp jeg en kort tur, og måtte stadig vekk ta små gåpauser.Jeg fikk også kraftig hold i siden selv om jeg ikke hadde spist på tre timer. Det endte med at jeg bare måtte gå nesten hele turen.. Vanligvis pleier jeg å løpe 4x4 intervaller på 12km/t et par ganger i uka, og løp halvmaraton på 2t 3min i fjor høst. Så dette er helt klart en kraftig nedgang i form. På tirsdag trente jeg styrke, og det gikk helt fint, der merket jeg ikke noen særlig større nedgang i prestasjon enn det som er vanlig etter en påskepause...

Er det flere som har opplevd dette? Kommer det til å gå seg til når kroppen bare blir mer vant til kostholdet? (si ja, vær så snill) Jeg har vært litt slapp og trøtt om morgenen de første dagene også, men tror dette er på vei til å bedre seg..

Nei.... dette er ikke en nedgang i form... det er kroppen din som ikke er vant til å ikke få rask energi fra karbohydrater å jobbe med. Gi kroppen litt tid. Ikke press deg mer enn du klarer. Om en liten stund (dette varierer fra person til person) vil du kjenne at du kan trene like hardt (eller hardere) enn før.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 15:29   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Så tungt å trene!

Det anbefales ikke å trene særlig de første to ukene pga omstilling til fettforbrenning

Vær tålmodig - det blir nok bedre! Det KAN ta 2-8 uker og få i gang ordentlig fettforbrenning, dette er nok individuelt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 15:35   #4
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Så tungt å trene!

Åh, takk for betryggende svar. Da skal jeg prøve meg fram de neste ukene, og la oss håpe at det ikke tar så lang tid som 8 uker.

Kom igjen, kroppen, raska på!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter på vedvarende i dag, og syns dette er tungt.. Arwen35 Vedvarende vekttap 3 12-02-10 12:37
Trene tungt eller lett Gobolla Trening 3 21-03-08 20:22
Tungt fordøyelig = usunt? Manina Generell ernæringsdebatt 5 16-04-07 21:56
Forfærdelig tungt nå... cathrine Induksjonen 10 24-02-04 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no