Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Telle kalorier?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 15:10   #1
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Telle kalorier?

Hei folkens,
Jeg er ny på forumet og ny i forhold til lavkarbo-diett (ikke så ny i forhold til diett...)

Startet dette herlige nye lavkarbolivet på lørdag. Merker at jeg begynner å komme mer inn i det nå (nye være takket min herlige forlovede som slang seg med/ oppmuntret til dette selv om han ikke trenger det)

Jeg fører alt jeg spiser inn i en app. på iphonen min så det er enklere å "track'e" det jeg spiser og hva jeg spiser.
Jeg har ikke hatt en innledningsperiode med under 20 g karbo per dag, men ligger nå på ca 50 g per dag (litt mer de dagene jeg trener... føler jeg trenger en banan og litt karbo etter styrketrening).

Det jeg imidlertid lurer på er: teller dere andre kaloriene i tillegg til karbohydratene?
jeg ser at jeg ligger på omkring 1900- 2000 kalorier.

hadde vært fint å høre hva dere andre gjør!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:17   #2
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Telle kalorier?

Nei, det er svært sjeldent du trenger å telle kalorier på lavkarbo. Jeg tror ikke du trenger å beskymre deg for det, med mindre vekten stopper opp og du har prøvd å kutte ut andre partystoppere.

For en fantastisk kjæreste du har, ingenting er som å ha støtte fra din kjære! Lykke til!

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:20   #3
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: telle kalorier?

Opprinnelig lagt inn av ibsan, her.

Hei folkens,
Jeg er ny på forumet og ny i forhold til lavkarbo-diett (ikke så ny i forhold til diett...)

Startet dette herlige nye lavkarbolivet på lørdag. Merker at jeg begynner å komme mer inn i det nå (nye være takket min herlige forlovede som slang seg med/ oppmuntret til dette selv om han ikke trenger det)

Jeg fører alt jeg spiser inn i en app. på iphonen min så det er enklere å "track'e" det jeg spiser og hva jeg spiser.
Jeg har ikke hatt en innledningsperiode med under 20 g karbo per dag, men ligger nå på ca 50 g per dag (litt mer de dagene jeg trener... føler jeg trenger en banan og litt karbo etter styrketrening).

Det jeg imidlertid lurer på er: teller dere andre kaloriene i tillegg til karbohydratene?
jeg ser at jeg ligger på omkring 1900- 2000 kalorier.

hadde vært fint å høre hva dere andre gjør!

Jeg er ny her i forumet jeg også, men ikke ny når det gjelder vektreduksjon. Prøvd div. metoder og ikke gjennomført det, var på en diett som skulle være lavkarboinspirert i fjor og gikk ned 7-8 kg, men har lagt på meg det igjen og litt til, tror grunnen er at jeg kunne alt for lite om lavkarbo dietter/livsstil og var altfor streng mot meg selv. Og gjorde en del feil, mistet motivasjonen da jeg fikk benhinnebetennelse i skinnbennene, etter for mye intensiv trening og ikke godt godt kosthold.

Jeg teller ikke kalorier nei..tenker mest karber. Jeg spiser ikke frukt heller, har veldig lyst, men tillater meg ikke det nå, men gjerne litt bær.
Jeg syns at en proteinshake gjør susen etter trening

Jeg antar at jeg må begynne å telle kalorier om vekten står stille på et tidspunkt og kutte ut pepsimaxen må jeg sikkert også etterhvert.

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:39   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Telle kalorier?

Nei, jeg teller ikke kalorier, ofrer det ikke en tanke.
Men jeg er streng med karbohydratene og ville nok aldri spist banan.
Veldig mye karbo i banan og selv om jeg trener omtrent daglig,så skygger jeg langt unna.
Drar rett hjem fra trening og spiser noe lavkarbo

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:46   #5
mimmi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 41
mimmi29 er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier?

jeg er eldig nysj på hva slags app du bruker

mimmi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo skal jeg prøve meg på Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:55   #6
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Telle kalorier?

Opprinnelig lagt inn av mimmi29, her.

jeg er eldig nysj på hva slags app du bruker

Bruker en som heter MynetDiary (engelsk, men har en del norske brukere også). Veldig oversiktlig og grei.
Husker de matvaner som eg har brukt, og det er enkelt å legge innpå nye matvarer om dette trengs.
Denne har også en veldig fin oversikt over karbohydrater, proteiner, fett, kalorier etc! og har jo alltid mobilen med meg, så da slipper jeg å gå å huske på hva jeg har spist hele tiden! I like it alot!

Takk for gode råd folkens!
Bør kanskje kutte ut bananen også. My better half har sagt at han kan lage i stand proteinshake til meg, så kanskje jeg bør slå til på dette tilbudet i dag etter spinning!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 18:45   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier?

Du kan bytte bananen med en bær smoothie også, cottage cheese har proteiner, fløte har fett, bær har litt karbo

Jeg er en av de som må passe kaloriene også på lavkarbo (og det IRRITERER meg!) - men de aller aller fleste kan leve i lykkelig uvitenhet og bare passe på karboene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
kaloritelling, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Telle kalorier ... mamz Spørsmål og svar 19 16-09-10 14:16
Er det nødvendig å telle kalorier? Hexehylet Lavkarbo generelt 27 08-08-10 01:27
Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ... Marie 68 Lavkarbo generelt 71 08-07-10 17:24
Hvor viktig er det å telle kalorier med ketolyse? QueenConnie Ketolysekuren 5 13-01-09 14:15
Telle kalorier ?/mister vann/trim/ketostix nystolen Spørsmål og svar 0 09-08-07 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no