Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Motivasjon til å trene?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 15:36   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien
Question

Motivasjon til å trene?

Åååå.. Skulle så gjerne fått litt motivasjon til å trene. Går ca 15 min til jobb hver morgen. Har stillesittende arbeid. Hadde som mål å gå lang tur 3-4 ganger i uka, men kommer rett og slett ikke i gang. Er så dørgende lat, og blir stort sett sittende forran pc'n om kvelden. Har nydelig turområde rett utenfor døra, men....... i morgon, i morgon... osv. Seinsommeren og høsten er jo knallfin tid å gå i fjellet på da, men som sagt..... mangler motivasjon.
Er det noen som har gode erfaringer med å komme igang med trening?

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:28   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Hva med å danse litt hjemme?
Jeg har fått dilla på Zumba
Begynte med å danse etter snutter på youtube, og enda opp med å kjøpe grunnpakken fra zumbafitness.no
Og har etterhvert kjøpt allt de har.

Latinske herlige rytmer, i allt fra 20 minutter til 1 time

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:43   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Ja, det hadde vert en god idè om jeg hadde hatt plass Har prøvd det, og det er kjempegøy, men har bitte liten stue.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:45   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Ja, det hadde vert en god idè om jeg hadde hatt plass Har prøvd det, og det er kjempegøy, men har bitte liten stue.

jeg har et lite trimrom. Jeg må passe meg litt for veggene Men det går

Går an å ta det på pc, viss du ha bærbar, og ev. ta det på badet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:15   #5
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Jeg synes jeg ser Trille danse på badet.
(Det er miniminibittelite det!)

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:17   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Hva med helsestudio da? Jeg gjorde det da jeg hadde det slik som du. Meldte meg inn i trenings studio for å kunne delta på gruppe treningene, slik at jeg fikk litt motivasjon. Jeg trente aldri alene, kun de gruppe timene. Men dermed ble jeg hekta. Det var jo kjempe gøy.

Men hvis du har tur område rett utenfor så er jo det det beste å benytte seg av og ikke minst billigst.

Eller samle venninnene dine slik at dere kan gå turer i lag for eks. Og hvis du ikke har så mange som har tid eller gidder å være med så legg ut en annonse da vel om at du vil samle en liten dame-gjeng for litt prat og masse trening. Kun fantasien begrenser.....

Eller sykkel turer, har du prøvd en sånn trim sykkel da? Jeg skaffet meg det men det er veldig vanskelig å finne tid til å plassere ræva si opp på.Så akkurat det løser kanskje ikke så mye. Men å sykle ute sammen med noen er jo koselig.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 18:56   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg synes jeg ser Trille danse på badet.
(Det er miniminibittelite det!)

hihi.... Bor i ett bitte lite hus Alle romma er små, så trening inne er ganske uaktuelt.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 18:59   #8
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Tar vi runden i morra, kanskje?
Jeg er definitivt ikke i form i dag, men manjana?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:25   #9
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Tving deg selv ut å gå! Når du kjenner hvor deilig det er og hvor stolt du blir av deg selv blir det lettere å fortsette :-) Og ta med litt god musikk på øret...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:01   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Tar vi runden i morra, kanskje?
Jeg er definitivt ikke i form i dag, men manjana?

Ja, er klar, jeg. Har hatt meg en runde i dag også faktisk. Ikke så langt, men en god halvtime blei det

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:03   #11
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Flinka! 1830 manjana?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:06   #12
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Flinka! 1830 manjana?

Den er grei!!! DEAL!

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:50   #13
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Hva med å sette deg et mål om å gå en kort tur når du føler for det?

Terskelen for å gå en lang tur er for meg høy. Da må jeg skifte om og planlegge å dusje og jeg er sliten etter jobb etc. Planlegger jeg derimot en kort tur så er det bedre enn ingenting. Ti min ut døra og ti min tilbake - 0 stress. ...og viss jeg da velger å gå lengre er det jo ingenting i veien for det

Samt at hver gang du går en tur blir en seier istedet for at du "bare" fikk gått 2 turer en uke.

  Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:17   #14
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

jeg å ei vennine har akkurat begynt å gå turer.
første turen var på fredag. vi gikk i 1 time å 13 min, det ble litt over 8200 skritt å vi gikk 6,4 km. skritt teller hehe
imorra skal vi ut på neste tur. vi skal prøve å gå tirsdag å fredager på formiddagen.

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 23:33   #15
helsefreak
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 85
helsefreak er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon til å trene.. ??

Hei.

Du har fått mange gode tips her, men jeg tenkte jeg skulle komme med enda ett. Selv har jeg hatt veldig stor suksess med PT-timer (personlig trener) på treningsstudio. Det er utrolig motiverende og anbefales virkelig!

Lykke til :-)

helsefreak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-) Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 02:31   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene?

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/t...icle550890.ece

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 07:32   #17
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene?

Takk for mange gode tips. Fikk gått meg en liten tur i går + at jeg har en turavtale i dag. Har leita fram pedometeret og setter meg som mål min. 5000 skritt PR.DAG den neste uka!!!
Synes egentlig det er deilig å vere ute. Særlig nå når høsten kommer og det blir regn og vind. Kle seg godt og komme seg ut.
Yooohooo.... Klar, ferdig, gå!!!

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:00   #18
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Motivasjon til å trene?

Oooo...

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:19   #19
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene?

Det blei tur også i dag. 1 time og 15 minutt i relativt rask gange

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:32   #20
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Motivasjon til å trene?

Fy så deilig det var!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:30   #21
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Motivasjon til å trene?

En god tur i dag også. Pedometeret stoppa på 11.419 Very Good.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:53   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon til å trene?

Det handler om å se mulighetene. På jobben har vi gammeldagse toa med båser i solid sponplate ... og siden det nesten aldri er 2 der samtidig så tar jeg (forsøker jeg å ta) 2-4 pull-ups hver gang jeg er på do... Jeg har gått fra 1 til 3 på en god dag.

Kanskje er det trapper man kan ta med dobbeltsteg eller papiresker til printeren man kan ta med. Eller som en av cavemommaene gjorde - (om man har barn, da) trene med barnet som vekt. Barn i alderen 1-5 elsker det visstnok.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
motivasjon, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så tungt å trene! Annne Spørsmål og svar 3 02-05-11 15:35
Motivasjon til å trene ... Elmira86 Ketolysekuren 19 23-04-10 17:25
Trene? Aphrodithe Trening 2 04-02-09 23:02
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 12:55
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no