Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose antall karber

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-18, 09:22   #1
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Ketose antall karber

Hei. Lurer på dette med ketose og antall karber. Hvor lavt må man gå for å gå i ketose? Jeg gikk på lavkarbo for mange år siden, og startet da veldig strengt med under 15 om dagen. Men etter noen uker ble jeg litt slappere og kunne drikke to latte om dagen med helmelk, spise karbonader fra ferskvaredisken og salat fra salatbaren med dressing jeg ikke visste hva inneholdt, allikevel raste jeg nedover i vekt? Så hva er riktig? har inntrykk av at man må holde seg under 15, men jeg gikk jo ned allikevel og var i ketose?
Lønner det seg da å starte lavt for å skifte måte å forbrenne på?
Bare lurer.

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-18, 17:32   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose antall karber

Det er veldig individuelt. Noen går ned på 40 og andre på 20. Du må nesten bare teste ut selv hva som passer.
Min far har gått ned 15 kilo uten å tele kh bare kutte ut sukker, brød, pasta osv.. spiser gjerne litt brød i helga eller en potet men ellers kun lavkarbo og det funker for han. Men ikkef or samboer.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-07-18, 21:06   #3
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Sv: Ketose antall karber

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er veldig individuelt. Noen går ned på 40 og andre på 20. Du må nesten bare teste ut selv hva som passer.
Min far har gått ned 15 kilo uten å tele kh bare kutte ut sukker, brød, pasta osv.. spiser gjerne litt brød i helga eller en potet men ellers kun lavkarbo og det funker for han. Men ikkef or samboer.

Takk for svar har ligget på mellom 15-30 nå, så får vi se hva vekten sier. Er i ketose hvertfall !

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-07-18, 03:44   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Ketose antall karber

15g er veldig lite. Det er så vidt nok til grønnsakene (du vet, de 500g kostholdsrådene kaller 5 om dagen) 2 latte om dagen og industrimat med tilsatt sukker høres jo ikke ideelt ut, men jeg har hørt enkelte kan være i ketose opptil 70gkh/dag. Da tror jeg også at dette er jevnt fordelt for hvis du spiser 70g i ett måltid er du ute, men over 3-4 måltider så kan kroppen klare å opprettholde ketose.

Selv ligger jeg på 30g ca, men de fleste er fra grønnsaker og det er jeg ganske avslappet på, mens 5g/måltid er nok fra andre kilder.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 28-07-18, 17:57   #5
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Sv: Ketose antall karber

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

15g er veldig lite. Det er så vidt nok til grønnsakene (du vet, de 500g kostholdsrådene kaller 5 om dagen) 2 latte om dagen og industrimat med tilsatt sukker høres jo ikke ideelt ut, men jeg har hørt enkelte kan være i ketose opptil 70gkh/dag. Da tror jeg også at dette er jevnt fordelt for hvis du spiser 70g i ett måltid er du ute, men over 3-4 måltider så kan kroppen klare å opprettholde ketose.

Selv ligger jeg på 30g ca, men de fleste er fra grønnsaker og det er jeg ganske avslappet på, mens 5g/måltid er nok fra andre kilder.

Takk for svar er nok helt sikkert ikke ideelt sånn det var, men dette er mange år siden asså bare lurte litt på hvorfor de sier 15 når man kan gå ned på 30.

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 09:40   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose antall karber

Ketolysekuren sier 15g/dag, Atkins sa 20g/dag. For å komme i ketose så er det rundt der man vanligvis må ligge. Når kroppen er i ketose så kan man ofte spise litt mer, hvor mye mer er individuelt. De første ukene så er det lurt å fokusere på ketosen; etter det så er det sunt å skifte fokus til nok grønnsaker, og eventuelt finne lettvinte alternativ når man er på farten. Latte og helmelk ville jeg stått over.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-08-18, 10:14   #7
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Sv: Ketose antall karber

Takk for svar ligger vel nå på alt mellom 10 og 40 g om dagen. Holder meg i ketose, og har «mistet» 5cm rundt midjen på 8dager 😀 det er nok ikke bare ketosen sin skyld da. Har jo mye mindre matlyst. Er egentlig rå på å gofle i meg det jeg finner i skap og skuffer, men har gått veldig greit

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rosévin ... Antall karber? Fofa Generell diskusjon 18 03-07-11 19:21
Antall tilatte karber pr dag for menn Jannicke Dr Lindbergs 2 06-09-09 23:03
Newbie spør om antall karber fiffi Spørsmål og svar 2 27-08-09 11:23
Hjelp! Antall karber? Cosmo Spørsmål og svar 20 19-05-09 01:52
Dere snakker om antall karber ... Evamor Lavkarbo generelt 6 14-08-08 19:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no