Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 08:12   #1
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei
Exclamation

Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Hei! har drevet med lavkarbo nå i snart 2 mnd. Har gått ned fra 108 kg til 96. altså 12 kg. Målet mitt var 90 kg. Men så føler jeg at jeg vil begynne å bygge muskler. Hvordan kan jeg gjøre dette? har lest slank deg me ketolyse boken og forsto det slik at du må gradvis øke mengden med karbo i sluttperioden. Kan jeg heller fortsette på en veldig lav kalori diett med 1800 kalorier dagen i 2 uker(med cardio trening å situps og diverse vær dag.) får og så begynne med styrke.. Planen min er å trene vær dag - 1 fridag.
Så det jeg lurer på er om jeg vil uansett gå opp i vekt?

Kan legge ut treningsprogrammene jeg har planlagt framover om ønsker.

håper på masse gode svar!
-Joakim

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 09:10   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

1800 er vel ikke akkurat en veldig lavkaloridiett Høres fornuftig å trappe opp forsiktig, men hvorfor skal du ha de to ukene først? For å trappe opp på karbohydrater, eller noen annen grunn?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 09:12   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

Du vil vel forresten opp i vekt, hvis du skal begynne å bygge muskler? Eller er du ikke ferdig med fett-tapet ennå?

Siden du har planer om å trene seks dager i uka så regner jeg med at du har planer om seriøs kroppsbygning og ikke bare sånn pusetrening fordi at muskler forbrenner fett, eller noe sånt?

__________________

Sist redigert av nellie : 15-01-11 kl 09:17.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 14:47   #4
RaoulDuke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 30
RaoulDuke er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

Tja, hvor mye muskler skal du bygge? CKD (cyclic ketogenic diet) er en populær diett blant kroppsbyggere der målet er å kombinere fordelene ved ketose med eksplosiviteten fra karbohydrater.

RaoulDuke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:29   #5
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

1800 kalorier er kansje ikke så lite daglig. men grunn til det er at jeg er ganske lei lav karbo. å på toppen av det hele så vil jeg begynne med seriøs trening får å gå opp muskler. grunn til di 2 kansje 3 ukene der er pga en kompis anbefalte meg denne kalori dietten for å kvite seg med spesielt magefett eller noe sånt. har sett resultatet hannes å det er helt sykt. det er såklart trening vær dag i tillegg.

Og ja, jeg vil opp i vekt (i muskler) og ned i fett %.
Blir seriøs kroppsbygning. og har planer og drive med dette i flere år.

Probleme mitt er bare.. skal jeg fortsette med lavkarbo 6 kg til får å nå målet? eller kan jeg bare hoppe rett ut i seriøs trening? Klarer ikke se hvordan jeg skal gå opp i vekt når jeg tar inn mindre enn hva kroppen forbrenner. og trener aktivt på toppen av det hele? tar jeg helt feil eller må jeg trappe sakte opp på karbo?

Takk får alle svar

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:30   #6
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

Opprinnelig lagt inn av RaoulDuke, her.

Tja, hvor mye muskler skal du bygge? CKD (cyclic ketogenic diet) er en populær diett blant kroppsbyggere der målet er å kombinere fordelene ved ketose med eksplosiviteten fra karbohydrater.

Skal se gjennom linken din Har allerede en plan som jeg vet funker, som en kompis driver med. Takk skal du ha

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 01:16   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

Opprinnelig lagt inn av joakim, her.

1800 kalorier er kansje ikke så lite daglig. men grunn til det er at jeg er ganske lei lav karbo. å på toppen av det hele så vil jeg begynne med seriøs trening får å gå opp muskler. grunn til di 2 kansje 3 ukene der er pga en kompis anbefalte meg denne kalori dietten for å kvite seg med spesielt magefett eller noe sånt. har sett resultatet hannes å det er helt sykt. det er såklart trening vær dag i tillegg.

Og ja, jeg vil opp i vekt (i muskler) og ned i fett %.
Blir seriøs kroppsbygning. og har planer og drive med dette i flere år.

Probleme mitt er bare.. skal jeg fortsette med lavkarbo 6 kg til får å nå målet? eller kan jeg bare hoppe rett ut i seriøs trening? Klarer ikke se hvordan jeg skal gå opp i vekt når jeg tar inn mindre enn hva kroppen forbrenner. og trener aktivt på toppen av det hele? tar jeg helt feil eller må jeg trappe sakte opp på karbo?

Takk får alle svar

Min lille erfaring er at ingenting bygger muskler som lavkarbo dietten gjør. For meg har det vært helt sykt, rett og slett. Bare ved å løpe et helt år, gikk jeg opp seks kilo muskler på lårene. Jeg har tidligere trent tungt med vekter eller alle mulige prinsipper, og maks økning på et år var 2 !!!! kilo.
Jeg skjønte lite hvorfor jeg økte så enormt i muskelmasse før jeg kjøpte boken til Frank Nilsson, "Istället för doping". Kjøp den og lær. Jeg kommer uansett til å leve LCHF resten av livet, for bedre mat enn dette får man ikke. Jeg sier som Bjørn Ferry: Herregud, Biff og bernaise )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 01:48   #8
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

BitTorres.

Hva er din fordeling av næringsstoffer og har du noe tak på kcalorier?

__________________


Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 03:52   #9
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolyse kuren me noe annet... hjelp og tips takk:D

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Min lille erfaring er at ingenting bygger muskler som lavkarbo dietten gjør. For meg har det vært helt sykt, rett og slett. Bare ved å løpe et helt år, gikk jeg opp seks kilo muskler på lårene. Jeg har tidligere trent tungt med vekter eller alle mulige prinsipper, og maks økning på et år var 2 !!!! kilo.
Jeg skjønte lite hvorfor jeg økte så enormt i muskelmasse før jeg kjøpte boken til Frank Nilsson, "Istället för doping". Kjøp den og lær. Jeg kommer uansett til å leve LCHF resten av livet, for bedre mat enn dette får man ikke. Jeg sier som Bjørn Ferry: Herregud, Biff og bernaise )

Det kommer jo fra person til person hvor mye du bygger muskler ved trening. Min erfaring med muskel bygging er at jeg bygger fort muskler. og jeg vet at jeg aldri kommer til å drive med lavkarbo resten av livet:P Skal også i millitæret om 3 mnd. så for min del blir det ikke aktuelt. slutter på mandag med lavkarbo, å begynner med lav kalori diett noen uker før jeg så begynner med skikkelig trening. Får se hvordan det går

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:49   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Hvis du skal bygge muskler, kan du godt fortsette med lavkarbo. Det trenger ikke være ketolyse, men hvis kroppsfettet skal erstattes med muskler, må det være bedre med lchf-kosthold enn å øke inntaket av karber dramatisk.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:14   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

En lavkcalori-diett med lite fett vil gjøre at kroppen "spiser" av musklene dine om du trener tungt og veldig mye - så skal du bygge muskler bør du IHVERTFALL ikke kutte fettet!

Jeg er rævva kondisjonsmessig - men har bygget SINNSYKT med muskler (til og med uten å trene) og nå løfter jeg tyngre enn jeg trodde var mulig... så øk gjerne litt på karbo men øk med grønnsaker i hovedsak - og sørg for å spise mye sunt fett fra laks, avokado og hel-produkter (i motsetning til lett-produkter).

Spiser du mye karbo og lite fett vil du redusere fettforbrenningen - og siden målet ditt er mindre fett på kroppen vil jeg anta at du ikke ønsker dette ...Så da sier det seg egentlig selv hva du bør velge?

Du trenger ikke være ekstrem i noen retninger i utgangspunktet - prøv deg litt fram du også - kroppene våre fungerer nemlig kanske så forskjellig

Min erfaring er at i militæret så er ikke akkurat maten lavkarbo-vennlig, det er mye karbo i spesielt middagsmaten. Dette er jo litt avhengig av hvor du skal avtjene verneplikten også - du kan fint påvirke ved å be om å få mer grønnsaker til middagen. Frokost og lunsj pleier vanligvis å være slik at man har større valg, spis litt brød - men spis MINDRE enn vanlig - og less på med pålegg

Tilslutt - du kan godt spise lavkarbo OG ha underskudd på kcalorier - feks 1800 som du nevner. Dette kan være den beste løsningen for deg tatt i betraktning ønsket ditt om mindre fettmasse og mer muskelmasse

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:15   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg holdt meg til det du holder på med nå, frem til alle kiloene du vil ha vekk er vekk. Går jo evt ann å begynne å spise litt mer karber underveis, hvis du skal gå fra å ikke ha trena så mye, til nå å trene en hel haug. Trening er gunstig på insulinet, så det går helt fint å unne seg _litt_ mer karbohydrater ved en sånn omveltning og fortsatt gå ned.

Jeg hadde kanskje begynt med litt styrketrening på forhånd, men ikke 6 dager i uka i første omgang. Også når kiloene hadde vært vekk; fullt fokus på styrketreninga. Det går jo fint ann å miste fett, selvom man går opp i vekt, siden de da erstattes med muskler, men hvis du er veldig opptatt av å se at du har gått ned de 6 kiloene er det kanskje lurt å bli ferdig med dem først? Så ikke du blir ille demotivert hvis vekta begynner å gå oppover isteden.

Samboeren min begynte med sånn litt ganske seriøs styrketrening for to år siden. Han har bygd masse muskler, men ikke mistet fettet overalt Men han spiser som en dust da...

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:39   #13
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Nerthus: Høres fornuftig ut det du sier. Men vil jo bygge muskler. å er det ikke sånn at når jeg begynner å bygge muskler så blir fett om til muskler?:P Grunn til at jeg ville gå over til lav calori diett var fordi en kompis anbefalte det får å få vekk litt fett på magen. Uansett så er det ikke snakk om tung trening i løpet av di 2-3 ukene med lav calori. Snakk om intens jogging på ettermidag eller kveld å rolig jogging før frokost og et ganske streng spise programm. ingen vekter innblandet. Tenkte å begynne med vekter etter disse ukene.
Nå kan ikke jeg så mye om alt det her. Men om dette ikke høres rett ut så får jeg fortsette med lav karbo. kansje trappe opp sakte men sikkert med karbo. Dere må bare si om jeg tar helt feil:P

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:43   #14
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Nellie: Om jeg går opp i muskler så mister jeg ikke motivasjon så lenge jeg ser forandringer på kroppen så blir jeg stor fornøyd. og som sakt har ikke tenkt å gi meg før kroppen ser bra ut. hehe, mange som ikke klarer å kontrollere hva de hiver i seg:P

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:44   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Det værste er at han spiser den der to literen sin med full kontroll
Menmen.
Du får ta sånn skikkelig inbodyanalyse, så ser du ordentlig hva som skjer med kroppen din

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:48   #16
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Hehe, ja vet ikke hvordan man gjør en sånn analyse akkurat:P men etter tidligere erfaring da jeg var slank å fin^^. så bygger jeg fort muskler så det vises. Så motivasjon vil være der Men sliter enda med å ta en avgjørelse. Fortsette med lavkarbo å spise litt mer karbo feks vær uke. eller begynne med denne lav calori dietten. Det gjør det så vanskelig å velge når det virker logisk det dere sir, men resultatet til kompisen min var helt enormt. Men så gikk ikke han på lav karbo diett før han startet da.

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:51   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Det er noe de gjør på et treningssenter Proffe greier. Den viser hva kroppen din består av.

Du må jo bare gjøre det du synes er best og det som du kommer til å holde deg til.. Kanskje du kan få enda bedre resultater enn kameraten din, med lavkarbo? Går ann å prøve seg frem også, så er jo ikke akkurat sånn at du må ta et endelig valg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:59   #18
joakim
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
joakim er på en erverdig vei

Sv: Bytter ut ketolysekuren med noe annet ... Hjelp og tips, takk

Du har kansje rett kansje jeg bare holder meg til lavkarbo til jeg har nådd målet mitt. Vil jo sikkert også booste opp selvtillitten min og motivasjon. Også begynne å trene litt allerede nå. Til nå så har det kun vært gå tur å litt styrketrening om kvelden..

joakim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
slutte, styrke, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan trene? Gode tips taes imot med takk:) dani Trening 4 05-08-09 15:55
Noen tips til mat på ketolysekuren? Asi Ketolysekuren 3 19-02-09 21:37
Tips og råd tas i mot med STOR takk. Hilsen en fersking Vekt 76 Lavkarbo generelt 17 10-02-09 16:39
Mobil-elektronikk - hjelp, takk! Karin Generell diskusjon 4 26-06-05 02:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no