Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening og LCHF

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 21:55   #1
imsdal
Juniormedlem
 
imsdal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 32
imsdal er på en erverdig vei

Trening og LCHF

Jeg lurer på om det er noen som har innsikt i hvordan trening når man går på LCHF diett virker. Er det slik at man forbrenner fett i stedet for karbohydrater, og man derfor vil gå fortere ned i vekt? eller er det slik at trening under LCHF ikke egentlig har noen virkning på vekta men hjelper til å bygge muskler? eller noe annet... ?????

imsdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 23:01   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening og LCHF

Opprinnelig lagt inn av imsdal, her.

Jeg lurer på om det er noen som har innsikt i hvordan trening når man går på LCHF diett virker. Er det slik at man forbrenner fett i stedet for karbohydrater, og man derfor vil gå fortere ned i vekt? eller er det slik at trening under LCHF ikke egentlig har noen virkning på vekta men hjelper til å bygge muskler? eller noe annet... ?????

Spiser du ikke karbohydrater, er det ingen og forbrenne Trening vil da gi økt forbrenning av fett - siden det er det som er kroppens kilde til energi.
Noen får mer vektnedgang ved og trene, andre ikke - også har du de midt i mellom

Det er mange tråder som omhandler temaet, søk opp trening! Det er viktig og spise nok proteiner, gjerne litt ekstra når man trener - fordi det er proteinene som er byggesteinene for kroppen. Fett er energikilden.

Man må gjerne prøve seg litt fram Jeg har opplevd vektstagnasjon ved trening, sannsynligvis fordi kroppen min samler mye vann etter trening - men som sagt så er dette individuelt.

Pål Jåbekk har flere gode innlegg her inne om LCHF og trening, han har en egen blogg om samme tema også. Han

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 23:06   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og LCHF

Du vil bruke fett som energikilde og bygge muskler lettere. (Muskler veier mer enn fett så det kan gå litt saktere for noen å gå ned i totalvekt, men neppe fettvekt).I begynnelsen av streng lavkarbo er man gjerne slappere og da er ikke hardtrening så greit.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 09:29   #4
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Trening og LCHF

Vent med å trene om du er helt ny på LCHF. De fire første ukene er trening nok for kroppen i seg selv, om du ikke skal belaste den på trening også. Men etter en måned kan man gjerne trene, men vær obs på at trening ofte går tregt i starten, for kroppen må nå produsere mye energi fra fett, og det er uvant for kroppen din og gjøre det, så gi den tid.
Trening er uansett ikke noe som gjør at man går ned i vekt av, for man spiser gjerne mer da man trener. Man skal uansett spise nok, både proteiner og fett, fett er både energi og byggesteiner, og proteiner er byggestener for det aller meste i kroppen din, så du må få i deg nok slik at du ikke bryter ned i stedet for å bygge opp.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 03:38   #5
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Trening og LCHF

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Vent med å trene om du er helt ny på LCHF. De fire første ukene er trening nok for kroppen i seg selv, om du ikke skal belaste den på trening også. Men etter en måned kan man gjerne trene, men vær obs på at trening ofte går tregt i starten, for kroppen må nå produsere mye energi fra fett, og det er uvant for kroppen din og gjøre det, så gi den tid.
Trening er uansett ikke noe som gjør at man går ned i vekt av, for man spiser gjerne mer da man trener. Man skal uansett spise nok, både proteiner og fett, fett er både energi og byggesteiner, og proteiner er byggestener for det aller meste i kroppen din, så du må få i deg nok slik at du ikke bryter ned i stedet for å bygge opp.

Hva er nok proteiner om man trener lett noen dager i uka?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:08   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og LCHF

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hva er nok proteiner om man trener lett noen dager i uka?

Hvis det er "aerobisk trening" (zumba, jogging, sykling ol), så er det ikke nødvendig å spise ekstra proteiner for å hjelpe på oppbyggingen av musklene.
Du kan f.eks spise en liten boks med makrell i tomat med majones eller noe CC (med eller uten tilbehør) hvis du vil, det skader i allefall ikke .


__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 14:24   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og LCHF

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hva er nok proteiner om man trener lett noen dager i uka?


Moderat treningsmengde
1 g protein pr kg pr døgn
http://www.proteiner.no/protein.html

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ferry Food – LCHF og trening – Bokannbefaling |Ingrrid Lavkarbo generelt 0 05-07-11 13:14
Lchf Connie_88_ Spørsmål og svar 9 28-04-11 09:10
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 09:35
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 23:29
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no