Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 17:22   #1
loseit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
loseit er på en erverdig vei
Question

Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Har til nå brukt Atkins sin sjokolade Decadence som har egentlig 19 karb per bar (60g), men så er vist 16g av dem "polyols" (sugar alcohols) så derfor tas disse vekk så det blir 3 karb i en bar. Er dette bare en "scam" eller? Har hørt det

Hvis jeg ikke kan ha den, hva ellers kan jeg ha? Har vurdert en lavkarbo proteinshake. Hørtes det smart ut?

Andre forslag?

loseit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 1500kcal under 20 karb, så lite karb som mulig Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:34   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Du kan spise mat

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:45   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Du kan spise atkinsbar innimellom - bare vær klar over at NOEN får blodsukkerstigning også av polyoler. TRENGER du energi etter trening? Rask energi er jo karbohydrater, proteinet er mer for å hjelpe til med oppbygging. Hvis du har anledning, spis heller et godt lavkarbomåltid innen en time etter trening.
Med 50 kh pr dag står du litt friere til å spise litt mer karbohydrater. En klementin har feks bare 4g kh pr klementin.

Det finnes flere typer proteinpulver du kan lage deg shake av, søk opp på forumet!

Selv er jeg glad i scitec nutrition sin med sjokolade (proteinfabrikken.no), bland med vann og en skvett fløte så har du det i boks.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:50   #4
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Enig med Nerthus; TRENGER du energi rett etter trening? Min kropp funker best om jeg får spise når jeg blir sulten, og det blir jeg tidligst en time eller to etter jeg har trent.

Ellers kan du jo prøve med et hardkokt egg eller to, hvis du føler deg sulten, og vil ha protein på en lettvint måte.

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 18:14   #5
loseit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
loseit er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Jeg har så og si aldri trent i mitt liv så når jeg trener 1 og en halv time med sykling og 3d mølle osv. blir jeg så slapp nå i starten at jeg nesten ikke orker gå. Kan vel ta et egg eller noe.
Så slike lavkarbo protein shaker er ikke noe å skryte av da?

loseit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 1500kcal under 20 karb, så lite karb som mulig Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 18:20   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Jeg tar lavkarbo proteinshake etter trening Funker veldig bra for meg. Jeg må ha næring umiddelbart etter endt økt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 18:27   #7
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Lavkarbo, høy protein - rask energi etter trening, hva?

Jeg tar en shake med self nutrition iso whey cool. Ingen kh. Og den har ferskensmak.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
energi, etter, lavkarbo, protein, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlaging på impuls - karbo, energi, fett og protein Lissan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 03-08-11 11:53
Kvalm og tappet for energi etter 10 dager Dolly Lavkarbo generelt 3 13-07-11 11:08
Plutselig rask vektnedgang etter 9 mnd Nala23 Lavkarbo generelt 5 16-12-10 13:18
Lavkarbo - trening - energi Stanley Ogden Trening 6 12-08-09 11:58
Energi til trening Briggen Spørsmål og svar 4 15-09-06 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no