Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-12, 16:34   #1
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Jeg har i snart et år levd på lavkarbo, og vil så gjerne fortsette. Men, nå er jeg så lei av lavkarbobrød at jeg sprekker av hele kuren! Jeg har nå spist "vanlig" glutenfritt brød igjen (har cøliaki) og klarer ikke gå tilbake til knuste linfrø, egg og solsikkekjerner. Plutselig ble jeg helt kvalm, og grudde meg til brødmåltider.

Og brødmåltider MÅ jeg bare ha, det finnes ikke andre alternativer for meg. Men, glutenfritt brød og masse fettrik mat ellers er vel en dårlig kombinasjon?

Noen her som vet om en type lavkarbobrød som er litt mer som "vanlig" brød, og ikke inneholder gluten?

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 16:42   #2
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Kan du spise hjemmelagde knekkebrød? Du sier denne kuren,men om du ser på det som en kur,hva skal du gå over på når du er ferdig med den da?

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 16:47   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Jeg har i snart et år levd på lavkarbo, og vil så gjerne fortsette. Men, nå er jeg så lei av lavkarbobrød at jeg sprekker av hele kuren! Jeg har nå spist "vanlig" glutenfritt brød igjen (har cøliaki) og klarer ikke gå tilbake til knuste linfrø, egg og solsikkekjerner. Plutselig ble jeg helt kvalm, og grudde meg til brødmåltider.

Og brødmåltider MÅ jeg bare ha, det finnes ikke andre alternativer for meg. Men, glutenfritt brød og masse fettrik mat ellers er vel en dårlig kombinasjon?

Noen her som vet om en type lavkarbobrød som er litt mer som "vanlig" brød, og ikke inneholder gluten?

Hvis du MÅ ha brødmat, og alternativet til å IKKE får brødmat er ensbetydende med å sprekke hele kuren?

Da svarer du jo på det selv da, spis brødmat da vel. Det er jo ikke no karbs, men low carbs....Ville dog valgt fullkornsprodukter og produkter med minst mulig hvetemel.

Det er jo ikke slik at brødmat er forbudt, hvem har fortalt deg det? Bedre å knipe inn på andre områder da enn å ikke gjennomføre i det hele tatt.

Spis da 1-2 brødskiver med MYE pålegg, evt kun 1 skive pr måltid med enda mer pålegg. Eller er det slik at du MÅ ha 4-5 brødskiver til hvert måltid, så må du jo bare være ekstra nøye på ris, poteter, pasta og andre soyaprodukter ikke inntas.

Man må jo ikke bli fullstendig fanatisk heller hvis det til stadighet fører til at man sprekker....

  Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 16:54   #4
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

om du ser på det som en kur,hva skal du gå over på når du er ferdig med den da?

"Kur" er ikke bokstavelig ment - jeg ønsker å spise lavkarbo, og forbli lavkarbo. Men, jeg trenger råd om god brødmat, eller erfaring om hvordan kombinere vanlig glutenfritt brød med lavkarbo forøvrig. Er dette å skyte blodsukkeret til himmels??? Rimelig mye stivelse i glutenfrie brød, dessverre

Snop, sukker eller middager generelt er ingen problemer for meg. Men jeg trenger minst to måltider med brødskiver til dagen, jeg klarer ikke lenger erstatte dette med salater, fisk eller kjøtt - eller egg

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 16:59   #5
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Jeg bruker ikke brød i min mat, men fikk nylig servert lavkarborundstykke som var kjøpt hos bakeren da jeg var på besøk og smakte på dette. Det var veldig, veldig godt! Kanskje kan du jakte litt på et slikt hos din lokale baker og høre om det er mulig å få tips om oppskriften?

Jeg klarer meg veldig fint med nannahs supergode knekkebrød når jeg bruker noe under pålegget. Er ikke knekkebrød et alternativ for deg?

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 17:02   #6
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ville dog valgt fullkornsprodukter og produkter med minst mulig hvetemel.

Hvetemel er ingen alternativ, som nevnt har jeg cøliaki. De glutenfrie brødene er rimelig fulle av karbohydrater, iallefall de jeg kjenner til. Og det er dette jeg trenger råd om - om det er greit å spise et par skiver til frokost og ett par til lunsj, uten at dette blir ille når jeg ellers spiser mye fett.

Nei, jeg er ikke så kjent med lavkarbo enda, og det er derfor jeg søker råd her inne. Jeg prøver å telle karber utifra det jeg kjøper til kjøleskapet - og det glutenfrie brødet med 50 karber pr. 100 gr. er jo ikke akkurat lavkarbo.

Derfor, jeg ønsker å høre om noen har samme problem og kan dele sin erfaring.

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 17:08   #7
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg bruker ikke brød i min mat, men fikk nylig servert lavkarborundstykke som var kjøpt hos bakeren da jeg var på besøk og smakte på dette. Det var veldig, veldig godt! Kanskje kan du jakte litt på et slikt hos din lokale baker og høre om det er mulig å få tips om oppskriften?

Jeg klarer meg veldig fint med nannahs supergode knekkebrød når jeg bruker noe under pålegget. Er ikke knekkebrød et alternativ for deg?

Tusen takk for saklig tilbakemelding Lindemor - det er dette jeg søker etter Jeg kjenner til noen typer rundstykker og lavkarbobrød som er nesten som "vanlige" grove brød - men dessverre er disse med rug, som igjen inneholder gluten

Men jeg gir ikke opp håpet om at noen sitter med en deilig oppskrift og vil dele med meg Det finnes flere ferdige melblandinger på lavkarbobrød - men alle jeg kjenner til inneholder dessverre gluten

Skal prøve knekkebrødene du refererer til!

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 18:00   #8
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Heisann. Jeg har ingen kunnskap om cøliaki, og hvor man finner gluten - annet enn at det er i hvete og rug særlig. Jeg har brukt å bake Cornelias lavkarboloff; og synes den er god som erstatning/variasjon. Den blir som en "tett formkake", men helt ok/god på smak. Godt med pålegg oppå, og faktisk ikke verre enn at en kan bruke det som formkake hvis en har i søtning


Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i brödform på 180 grader i ca. 50 min"

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 18:50   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Lavkarbobrød og runstykker og slikt du finner i butikk og bakeri er som regel smekkfulle av glutenmel, så vidt jeg har sett (altså tilsetter de MYE ren gluten, istedet for hvetemelet).. Og de som ikke har masse tilsatt gluten er egentlig ikke lavkarbo i det hele tatt.. Mulig det finnes unntak da?

Har selv noen oppskrifter på diverse bakst, som er 100% glutenfrie, du kan jo ta en titt dem hvis du vil:

Brød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51978
Rundstykker: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52533
Knekkebrød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52622
Boller: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52434

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 19:10   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Hvorfor bare må du ha brødmåltider?

Jeg må spise lavkarbo ikke bare for å gå ned i vekt, men også for å holde meg frisk. For 3 år siden hadde jeg lett sagt at jeg bare må ha pasta og ris, men strengt tatt så måtte jeg ikke, men hodet og vanene sa at jeg måtte. Det har tatt sin tid å lære seg at det går an å leve uten det man bare må ha.

Lavkarbobrød synes jeg jevnt over er ekkelt på det vis at det vokser i munnen på meg. Men knekkebrød laget på sesamfrø, linfrø og mandler liker jeg godt, og bruker det til turmat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 19:34   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Jeg tåler heller ikke mel, men synes det enkleste er å holde seg unna. Jeg spiser knekkebrød og en og annen schar mais-stivelse-skive innimellom, selv om det bare er karbohydratholdig isopor.

Tror du vil slite med å finne noe som smaker "brød" som ikke også er fullt av karbohydrater, dessverre. Med mindre du tenker frøknekkebrød/frøbrød. Jeg valgte iallfall å unngå det og gå på middagsrestene i stedet da jeg heller ikke fant noe godt glutenfritt lavkarbobrød.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 21:21   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

For min del har jeg blitt så vant med frø i maten at jeg synest foreksempel proteinbrød smaker nydelig, spesielt nyristet med smør og ost

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 21:28   #13
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.


Noen her som vet om en type lavkarbobrød som er litt mer som "vanlig" brød, og ikke inneholder gluten?

Finnes ikke. Du må velge.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 21:38   #14
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Gå inn på lenabeatrice.net, der er oppskrift på noen gode brød som er glutenfrie.eller rettere sagt rundstykker som er kjempeenkle å lage. Lykke til videre.klem

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 07:41   #15
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Re: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Har selv noen oppskrifter på diverse bakst, som er 100% glutenfrie, du kan jo ta en titt dem hvis du vil:

Brød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51978
Rundstykker: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52533
Knekkebrød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52622
Boller: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52434

Tusen hjertelig takk Shailene - disse ser jo kjempegode ut, og de skal prøves! Jeg er sikker på at jeg slipper å gi opp brødmåltider som jeg er så glad i, selv om jeg ønsker å leve lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Heisann. Jeg har ingen kunnskap om cøliaki, og hvor man finner gluten - annet enn at det er i hvete og rug særlig. Jeg har brukt å bake Cornelias lavkarboloff; og synes den er god som erstatning/variasjon.


Denne er glutenfri - takk for oppskriften! Og alternativ formkake skal forsøkes - nam


Opprinnelig lagt inn av jannesnuppa, her.

Gå inn på lenabeatrice.net, der er oppskrift på noen gode brød som er glutenfrie.eller rettere sagt rundstykker som er kjempeenkle å lage. Lykke til videre.klem



Kjære "jannesnuppa" - takk for tipset! Nye oppskrifter har funnet veien til mitt kjøkken, og alle skal prøves

Jeg er sikkert på at jeg finner en type glutenfritt lavkarbobrød/rundstykker som jeg vil like. At man ikke kan leve lavkarbo selv om man er glad i brødbakst høres litt for brutalt ut - og jeg er sikker på at dette lar seg kombinere.

Tusen takk til alle dere som har delt oppskrifter og komt med gode råd - jeg har fått igjen håpet på en god "blingse" i ny og ne

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 08:49   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Liker du oopsier? Eller blir de for eggete? Nå får jeg ikke lagt inn link pga jeg er på mobil, men du finner oppskriften kjapt om du søker. Den består i hovedtrekk av 3 eggehviter som piskes stivt.3 eggeplommer røres ut med 100g kremost og bittelitt bakepulver. Bland forsiktig og legg ut kladder på bakepapirkledd plate og stek ca 30 min på 160 grader.jeg pleier å bare smøre ut hele røra og klippe opp i firkanter etter steking. Synes det smaker langt bedre enn noe annet lavkarbobrød. Fine til snitter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:38   #17
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Takk Imse - jeg liker å variere så dette kan jeg godt prøve. Ellers skal jeg på Sunkost å kjøpe dette brødet som jeg googlet i dag; http://www.funksjonellmat.no/lavkarbobrod/om/

Og handle ingredienser til rundstykkene som ligger vedlagt i denne tråden

Jeg er så glad i nistepakker, skiver og godt pålegg - jeg er sikker på at jeg finner et godt alternativ

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:43   #18
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Tusen takk for saklig tilbakemelding Lindemor - det er dette jeg søker etter Jeg kjenner til noen typer rundstykker og lavkarbobrød som er nesten som "vanlige" grove brød - men dessverre er disse med rug, som igjen inneholder gluten

Men jeg gir ikke opp håpet om at noen sitter med en deilig oppskrift og vil dele med meg Det finnes flere ferdige melblandinger på lavkarbobrød - men alle jeg kjenner til inneholder dessverre gluten

Skal prøve knekkebrødene du refererer til!

Har du prøvd spisdegslank.no sine brød, siden du absolutt ikke kan klare deg uten brød? Der kan du få kjøpt ferdige brød eller brødmiks slik at du lager selv. Alt her skal være glutenfritt, er de beste lavkarbo brød jeg har smakt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 15:02   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

En skive vanlig brød inneholder ca 12 g kh (usikker på i forhold til glutenfritt brød). Det bør ikke være umulig å legge inn et par, tre skiver av brød etter eget ønske på et lavkarbokosthold.

Lutz filosofi sier at inntak opptil ca 72 g kh pr dag fremdeles gir mye frihet i fettinntaket og at du ikke må redusere fettinntaket før du kommer over 72 g kh pr dag (tommelfingerregel altså).

Det viktigste er at du finner et kosthold du føler fungerer for deg i hverdagen, og bruker du mye tid på å tenke på at du IKKE kan spise brød, vil det være vanskelig å nå målet sitt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 17:06   #20
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har du prøvd spisdegslank.no sine brød, siden du absolutt ikke kan klare deg uten brød? Der kan du få kjøpt ferdige brød eller brødmiks slik at du lager selv. Alt her skal være glutenfritt, er de beste lavkarbo brød jeg har smakt.


Rett og slett glimrende Lillemy71!!! Dette er akkurat hva jeg har savnet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

En skive vanlig brød inneholder ca 12 g kh (usikker på i forhold til glutenfritt brød). Det bør ikke være umulig å legge inn et par, tre skiver av brød etter eget ønske på et lavkarbokosthold.

Som allerede nevnt har jeg Cøliaki, så for 3 år siden måtte jeg si farvel til all deilig brødbakst som jeg er så innmari glad i. Jeg er slank, så det er ikke slanking som har ført meg til en livsstil med lavkarbo, men det er noe jeg har blitt anbefalt å prøve grunnet flere andre sykdommer og nedsatt livskvalitet.

Jeg har stor tro på å kutte karber og spise mer fett - jeg er overhodet ikke fettskremt selv om jeg er slank - jeg vil bare forbli slank til tross av at jeg har fått et mer passivt liv kontra det aktive livet jeg levde før. Dette ser jeg er lettere å kontrollere med å leve lavkarbo.

Nå skal jeg prøve de forskjellige oppskriftene på rundstykker og brød jeg har fått i denne tråden, og venter i spenning på mannen min som er på helsekosten for å kjøpe Funksjonell mat sin ferdige glutenfrie lavkarbo miks

Det enkle er ofte det beste

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 17:21   #21
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Jeg spiser ikke noe brød,eller knekkebrød,hjemmelaget lavkarbo.Hvis jeg savner det veldig tar jeg fiberrik knekkebrød.Man venner seg etterhvert
Lykke til videre,håper at du finner ut av det

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 23:29   #22
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Zenitra, her.

Som allerede nevnt har jeg Cøliaki, så for 3 år siden måtte jeg si farvel til all deilig brødbakst som jeg er så innmari glad i.

Nå psyker du deg selv ned! Prøv deg heller frem med annen mer lavkarbovennlig mat, så finner du nok andre ting som er like deilig! Og tro meg, etter å ha holdt deg borte fra brød et år så smaker det ikke annet enn søt skolesvamp! Jeg har ikke spist brød siden august i fjor, og skulle unne meg en skive for toen uker siden. Det ble en bit, resten gikk i bikkja. Skjønner ikke at jeg engang har likt de greiene der...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 00:32   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Det sies at det kroppen tåler minst har man mest problemer med å kutte ut... Men det betyr at det er det som trengs mest.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:11   #24
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

hei hei.

Jeg er bare litt nygerrig og lurer på om du fant noe brød du liker å spise?

Jeg syns knekkebrødene er gode å ha, spesielt på morgen.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 07:36   #25
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med å like lavkarbobrød - klarer ikke lavkarbo uten brødmat!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det sies at det kroppen tåler minst har man mest problemer med å kutte ut... Men det betyr at det er det som trengs mest.

Stemmer for meg iallfall. Har kuttet alt glutenholdig mel, men forsøkte GF-brød forrige helg. Vel - for meg virket det sånn at jeg binge-spiste. Og overspising av stivelse er ikke bra, glutenfritt eller ikke. Det er noe med konsistens og smak som gjør at jeg ikke stopper - selv om jeg nå ikke har opiatvirkningen til hveteproteinet i brødet...

Så neste GF-brød blir ute på restaurant (om jeg får GF kuvertbrød) - eller til jul. Dette var for meg farligere enn sjokolade, fordi GF-brød later som det er "mat".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø? Bokhylle Bakst 4 17-07-11 13:07
Lavkarbobrød uten kjøkkenmaskin? Minnepinna Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 02-02-11 17:28
Lavkarbobrød UTEN laktose og egg - anyone? Alexis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-10 10:58
"Klarer seg ikke uten ..." Cherry Spørsmål og svar 18 29-07-10 17:28
Gravid, klarer ikke følge lavkarbo! Kuredu Generell diskusjon 3 09-02-10 14:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no