Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketosticks

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 19:24   #1
GeirPedersen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 6
GeirPedersen er på en erverdig vei

Ketosticks

Kona går på samme dietten som meg, og spiser nøyaktig det samme som meg, men får ikke noe utslag på ketosticks'ene om hun er i ketose eller ei...
Reagerer de forskjellig mellom kjønn? Noen som vet?
Jeg får ganske kraftig utslag umiddelbart, mens hun ser ikke forskjell i det hele tatt.. Vi begynte å sette oss i ketose på tirsdag, men hun har enda ikke fått no utslag, noe som ergrer henne.
Er graviditet en mulig årsak?? ( Vet ikke om hun er gravid enda)

Svar mottas med takk..

GeirPedersen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:34   #2
Pantress
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 48
Innlegg: 27
Pantress er på en erverdig vei

Sv: Ketosticks

Jeg har ikke noe utslag på den sicsen.... men jeg er veldig flink til å drikke vann.... vet ikke om det er svaret men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd..... 13 kg hittil
Så jeg er ikke så nøye med sticks

Pantress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:00   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketosticks

Kan stickene være gamle? For mye fuktighet kan også ødelegge dem...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:03   #4
Pantress
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 48
Innlegg: 27
Pantress er på en erverdig vei

Sv: Ketosticks

mine er forsåvidt helt nye og oppbevart etter "forskriften"

Pantress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:21   #5
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Ketosticks

Det kan ta lengre tid for enkelt å komme i ketose. Men hvis hun spiser det samme som deg, kan det være at hun får i seg for mye karber i fht kjønn, eller at hun rett og slett tåler mindre karber enn andre. Prøv å kutte litt ned på de. I hht ketolyse, skal kvinner ligge på 15 karber, og menn 20. Veier og regner dere på dette?

Når det er sagt, er det visst ikke anbefalt å være i ketose hvis man er gravid, da man ikke har forsket på hva dette kan ha å si for et foster. Da er Lindberg en aktuel variant, hvis man gjerne vil leve litt lavkarbo under graviditeten.

Lykke til til dere begge! =)

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:33   #6
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketosticks

Hei!

Jeg får aldri utslag på keto-stiksen.
Men da jeg testet å drikke mindre men spise det samme fikk jeg utslag,
derfor bryr jeg meg ikke lenger om stiksen.
Jeg drikker mye, legen mente det var derfor.
Jeg drikker rundt 5-7 liter om dagen.

fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:55   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketosticks

Men siden du er på generell lavkarbo så spiser du vel endel karbs da eller?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:09   #8
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Ketosticks

Jeg gikk på ketolyse i ca 6 mnd og hadde omtrent aldri utslag, mens sambo hadde utslag til og med dagen etter en sprekk.. Så lenge kona di har det bra, og går ned i vekt trenger hun ikke å bry seg om hva stix'en sier

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 15:52   #9
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketosticks

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Men siden du er på generell lavkarbo så spiser du vel endel karbs da eller?

Hei hei!

Nei, jeg prøver å holde meg under 15 g pr dag, øvre grense er uansett 20.
Ikke at jeg sitter og regner på det, men tar en kontrolltest nå og da......
.....redd for å skli ut

Det at jeg har skrevet generell lavkarbo er vel at jeg har hentet ideer fra både her og der, men en gang i verden var det Atkins jeg startet med,
men har hentet mye ideer fra ketolyse, fedon ol

Venninnen min har utslag så det holder, men hun føler seg flink hvis hun har fått i seg en liter drikke pr dag.......jeg er aldri under 5 liter.

fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:24   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketosticks

Oki
Men skal vel være rimelig god på øyemålet om man holder seg på 15 g karbs uten å veie noe. Er forbausende mange varer med karbs i dessverre. Jeg har hold på i 15 uker nå og veier absolutt alt jeg spiser med karbs i. Men er jo kjempeflott at du klarer det på øyemål
Fikk beskjed av legen min om ikke drikke stort mer enn 4 liter vann for dag, det kan rett og slett bli for mye. Men er eg tørst så drikker jeg mer. Ligger stort sett på 3 liter og synes det funker for meg
Men lykke til iallefall, flink du er

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:55   #11
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketosticks

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Oki
Men skal vel være rimelig god på øyemålet om man holder seg på 15 g karbs uten å veie noe. Er forbausende mange varer med karbs i dessverre. Jeg har hold på i 15 uker nå og veier absolutt alt jeg spiser med karbs i. Men er jo kjempeflott at du klarer det på øyemål
Fikk beskjed av legen min om ikke drikke stort mer enn 4 liter vann for dag, det kan rett og slett bli for mye. Men er eg tørst så drikker jeg mer. Ligger stort sett på 3 liter og synes det funker for meg
Men lykke til iallefall, flink du er

Hehe!
Flink og flink, men når man har holdt på en stund som jeg så vet man på en måte hva som går og ikke går, men ja jøss, det hender jeg kommer over 15.
Gikk ned 17 kilo på Atkins for 2-3 år siden, brukte ca 6 mnd på dette, men holdt meg til rimelig lavkarbo etter dette også, men unnet meg litt ekstra i helgene. Holdt vekten i ca 2 år, men etter medsineringen tiltok gikk det strake vegen en vei,.......tok meg selv i nakken når jeg nådde +11 kg og legen godtok "ekstremdiett" som de kaller det.
Merker godt på dietten denne gangen at medisinene har en innvirkning, måtte øke dosen i helgen og vips en halv kilo opp.
Reduserte dosen igjen etter helgen og i dag var halvkiloen borte igjen
Jeg også drikker når jeg er tørst, men tørst er jeg hele tiden - ALLTID!!!

Men jeg krysser fingrene, jeg vil ned i alle fall de 11(8 igjen), også skal jeg da ta fatt på de siste 6-7 kiloene.

fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:22   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketosticks

Så flott, toppers innstilling så dette går bra

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:26   #13
GeirPedersen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 45
Innlegg: 6
GeirPedersen er på en erverdig vei

Sv: Ketosticks

da var fruen kommet seg i ketose, hun også... godt var det...
Litt lettere ang. motivassjon når man ser at det man gjør , gir utslag.

Er en utålmodig sjel, så jeg måtte veie meg i dag... på 4 dager, ned 2,5 kg....

GeirPedersen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketosticks - hvordan gjør man det? quebec Spørsmål og svar 5 28-03-08 06:41
Hva koster ketosticks? Smile Ketolysekuren 11 27-05-07 22:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no