Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-10, 19:33   #1
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

En liten morsom sak som slår tilbake på vår alles kjære Jaquesson.

http://www.5080.no/2010/10/kari-jaqu...et-av-a-trene/

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:39   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelighet er ikke noe man ER, man blir det av å trene.

Haha

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:42   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ufordragelighet er ikke noe man ER, man blir det av å trene.

Hehe, søtt...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:46   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelighet er ikke noe man ER, man blir det av å trene.

festlig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 22:25   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Snedig! Jeg måtte poste den på facebook .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:10   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Morosam.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:33   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Nice!

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:52   #8
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Veldig bra !

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:01   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Snedig! Jeg måtte poste den på facebook .


Me too!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 23:00   #10
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Fantastisk bra!!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 00:54   #11
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Utrolig bra Licota! Forresten kom jeg tilfeldigvis til å gløtte på slutten av Dr. Phil i dag (var hjemme for å jobbe ), der var det også tjukkas-debatt. Det finnes en fyr i USA som heter Michael Karolchyk (Anti-Gym kaller han seg visst) som driver et treningssenter der han gjør narr av tjukkaser. Kaster kaker på dem og greier, han mener visst det er tingen. Hvor mange tjukkaser som går på det treningssenteret vet jeg ikke (fikk jo ikke med meg hele), men de kan vel ikke ha det helt godt med seg selv. Jillian Michaels var der også, hun hadde ikke helt sans for fremgangsmåten, det var det vel ingen av de andre i panelet som hadde heller, men det var faktisk en del publikummere som applauderte når fyren uttalte seg.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 10:48   #12
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Utrolig bra Licota! Forresten kom jeg tilfeldigvis til å gløtte på slutten av Dr. Phil i dag (var hjemme for å jobbe ), der var det også tjukkas-debatt. Det finnes en fyr i USA som heter Michael Karolchyk (Anti-Gym kaller han seg visst) som driver et treningssenter der han gjør narr av tjukkaser. Kaster kaker på dem og greier, han mener visst det er tingen. Hvor mange tjukkaser som går på det treningssenteret vet jeg ikke (fikk jo ikke med meg hele), men de kan vel ikke ha det helt godt med seg selv. Jillian Michaels var der også, hun hadde ikke helt sans for fremgangsmåten, det var det vel ingen av de andre i panelet som hadde heller, men det var faktisk en del publikummere som applauderte når fyren uttalte seg.

Jeg så deler av det programmet jeg også. Herregud for en fyr sier nå bare jeg! Jeg hadde endt opp med å få et sammenbrudd hvis jeg hadde trent der

Liker Jillian litt bedre jeg Selv om hun er litt bitch mot dem hun trener, spesielt i det siste programmet, hvor hun er ei uke hos en familie...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:26   #13
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Vel.Altså. Jeg må innrømme at jeg er enig i overskriften til Kari. Fedme er da virkelig ikke en sykdom! Fedme kan være et symptom på andre lidelser, medisiner ol., men det blir for dumt når så mange unnskylder fedmen sin med "gener" og "jeg bare er sånn". For de aller aller fleste handler det om latskap og elendige matvaner! At noen har lettere for å legge på seg enn andre er kanskje urettferdig, men det er virkelig ikke noe unnskyldning for å sitte på ræva og spise seg møkkfeit!
(Beklager uttrykket)

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:33   #14
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Hehe. Bra artikkel

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:35   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Vel.Altså. Jeg må innrømme at jeg er enig i overskriften til Kari. Fedme er da virkelig ikke en sykdom! Fedme kan være et symptom på andre lidelser, medisiner ol., men det blir for dumt når så mange unnskylder fedmen sin med "gener" og "jeg bare er sånn". For de aller aller fleste handler det om latskap og elendige matvaner! At noen har lettere for å legge på seg enn andre er kanskje urettferdig, men det er virkelig ikke noe unnskyldning for å sitte på ræva og spise seg møkkfeit!
(Beklager uttrykket)


Klasker deg HARDT i bakhodet! Det ER faktisk noe mellom det å sitte på ræva og det å være meget aktiv som likavel gir vektøkning. HVORFOR har 3 stk i min nærmeste familie blitt gpb operert? Jeg VET vi har lev sunt og har hatt et aktivt liv. Mamma var bevisst på det allerede da vi var små og reduserte sukkerinntaket samtidig som vi ble trimmet deluxe. Men allerede som små ble et par av oss store.. Og det gikk ikke over..Jeg var en av dem som var tynn leeeenge.. men da jeg fikk mitt første barn ble kroppen HELT anderledes. Jeg ble stooor! Megastor. Riktignok gikk jeg ned i vekt igjen, ble megastor på nytt og gikk ned.. Etter siste fødsel fikk jeg beskjed om at jeg hadde trigget tendenesen til diabetes og måtte passe meg.. Jeg levde da på kinakål og agurk i ett år og gikk 40 kilo ned.. Ned kan da umulig være ment at det skal være slik?? Kroppen og især damers kropp endrer seg MYE i løpet av kort tid! Grunnet hormoner etc. Før i tiden var jo runde damekropper et sunnhetssymbol?? Hvor er det blitt av??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:38   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Vel.Altså. Jeg må innrømme at jeg er enig i overskriften til Kari. Fedme er da virkelig ikke en sykdom! Fedme kan være et symptom på andre lidelser, medisiner ol., men det blir for dumt når så mange unnskylder fedmen sin med "gener" og "jeg bare er sånn". For de aller aller fleste handler det om latskap og elendige matvaner! At noen har lettere for å legge på seg enn andre er kanskje urettferdig, men det er virkelig ikke noe unnskyldning for å sitte på ræva og spise seg møkkfeit!
(Beklager uttrykket)

Du er enig i overskriften, ja. Finfint. Du fikk ikke med deg alt det ugjennomtenkte sludderet som sto i den teksten under? Tydelig at du ikke ser nyansene her. Det er nettopp det som er så farlig med å generalisere og stigmatisere. Men for all del, la oss kaste alle overvektige i en sekk, og skrive "late og usunne" på den, og samtidig slenge alle slanke mennesker i en annen og skrive "sunne og aktive" på den.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:47   #17
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Klasker deg HARDT i bakhodet! Det ER faktisk noe mellom det å sitte på ræva og det å være meget aktiv som likavel gir vektøkning. HVORFOR har 3 stk i min nærmeste familie blitt gpb operert? Jeg VET vi har lev sunt og har hatt et aktivt liv. Mamma var bevisst på det allerede da vi var små og reduserte sukkerinntaket samtidig som vi ble trimmet deluxe. Men allerede som små ble et par av oss store.. Og det gikk ikke over..Jeg var en av dem som var tynn leeeenge.. men da jeg fikk mitt første barn ble kroppen HELT anderledes. Jeg ble stooor! Megastor. Riktignok gikk jeg ned i vekt igjen, ble megastor på nytt og gikk ned.. Etter siste fødsel fikk jeg beskjed om at jeg hadde trigget tendenesen til diabetes og måtte passe meg.. Jeg levde da på kinakål og agurk i ett år og gikk 40 kilo ned.. Ned kan da umulig være ment at det skal være slik?? Kroppen og især damers kropp endrer seg MYE i løpet av kort tid! Grunnet hormoner etc. Før i tiden var jo runde damekropper et sunnhetssymbol?? Hvor er det blitt av??

Jeg tar imot klasket! Det er fortjent!

Selvfølgelig er det mange som har det som deg, men for de aller fleste er det ikke det. Da er det i stor grad dårlige matvaner i kombinasjon med en sofatilværelse.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:52   #18
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du er enig i overskriften, ja. Finfint. Du fikk ikke med deg alt det ugjennomtenkte sludderet som sto i den teksten under? Tydelig at du ikke ser nyansene her. Det er nettopp det som er så farlig med å generalisere og stigmatisere. Men for all del, la oss kaste alle overvektige i en sekk, og skrive "late og usunne" på den, og samtidig slenge alle slanke mennesker i en annen og skrive "sunne og aktive" på den.

Jeg leste sludderet, og ble ikke videre imponert. Derfor jeg bare kommenterte overskriften. Fedme kan være et symptom på/et resultat av andre sykdommer eller bruk av medisiner, men er ikke en sykdom i seg selv. Derfor mener jeg man er fet, og ikke har fedme.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:06   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Jeg leste sludderet, og ble ikke videre imponert. Derfor jeg bare kommenterte overskriften. Fedme kan være et symptom på/et resultat av andre sykdommer eller bruk av medisiner, men er ikke en sykdom i seg selv. Derfor mener jeg man er fet, og ikke har fedme.

Jeg synes ikke det finnes noe skille her. En med et overvektsproblem av den dimensjon som gjør at man hindres i å leve et normalt liv lider helt klart av fedme, men selvfølgelig er jo også en sånn person feit, det er jo ikke det som er diskusjonen her. Jeg synes ikke overskriften er spesielt imponerende, akkurat, nettopp fordi den påstår noe Kari J. ikke har noe belegg for å påstå, og den sier heller ikke noe om fedme er en sykdom eller ikke, det kan vi jo diskutere i all evighet, men det kan være en lidelse, det kan være et symptom, det kan være en del av et sykdomsbilde, men overskriften indikerer at fedme som et medisinsk begrepikke eksisterer, og samtidig kan man tolke den som at de som er feite kan skylde seg selv. Det bekreftes jo videre i teksten også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:28   #20
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg synes ikke det finnes noe skille her. En med et overvektsproblem av den dimensjon som gjør at man hindres i å leve et normalt liv lider helt klart av fedme, men selvfølgelig er jo også en sånn person feit, det er jo ikke det som er diskusjonen her. Jeg synes ikke overskriften er spesielt imponerende, akkurat, nettopp fordi den påstår noe Kari J. ikke har noe belegg for å påstå, og den sier heller ikke noe om fedme er en sykdom eller ikke, det kan vi jo diskutere i all evighet, men det kan være en lidelse, det kan være et symptom, det kan være en del av et sykdomsbilde, men overskriften indikerer at fedme som et medisinsk begrepikke eksisterer, og samtidig kan man tolke den som at de som er feite kan skylde seg selv. Det bekreftes jo videre i teksten også.

Men....aaaaargh. De aller fleste som er ganske så store er jo skyld i det selv. Unntakene er der, men selv om Kari uttaler seg utrolig klønete har hun et godt poeng. Du må ta ansvar selv og ikke lete etter unnskyldninger i gener eller hva det måtte være. For de aller aller aller fleste overvektige er det ikke der problemet ligger, men i et dårlig kosthold og et passivt liv.

Er du fornøyd med vekt og fasong er det topp, men er du misfornøyd må du gjøre en innsats selv. Ikke gjemme deg bak alle unnskyldninger, for det er for de færreste reelt.

Og du, Kanutten. Jeg håper virkelig lavkarbo kan hjelpe deg med å stabilisere hormoner og at du klarer å oppnå en varig trivselsvekt!!!!!!!!!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:38   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Men....aaaaargh. De aller fleste som er ganske så store er jo skyld i det selv. Unntakene er der, men selv om Kari uttaler seg utrolig klønete har hun et godt poeng. Du må ta ansvar selv og ikke lete etter unnskyldninger i gener eller hva det måtte være. For de aller aller aller fleste overvektige er det ikke der problemet ligger, men i et dårlig kosthold og et passivt liv.

Er du fornøyd med vekt og fasong er det topp, men er du misfornøyd må du gjøre en innsats selv. Ikke gjemme deg bak alle unnskyldninger, for det er for de færreste reelt.

Og du, Kanutten. Jeg håper virkelig lavkarbo kan hjelpe deg med å stabilisere hormoner og at du klarer å oppnå en varig trivselsvekt!!!!!!!!!

Ja, har du noen sikre tall på det?
Vel, jeg har blitt utsatt for mennesker som Kari Jaquesson gjennom hele oppveksten, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hennes karakteristikk, så for meg er dette personlig også. Hva slags nytte har en sånn artikkel, annet enn å gi folk enda dårligere samvittighet for at de ikke er gode nok? Så klart, mye av fedmeproblematikken ligger i inaktivitet og feilærnæring, men den skylden som ikke ligger hos oss alene, ligger også hos de som skal fortelle oss hva som er sunt og riktig. Og det er nok av mennesker som har føt på kroppen hvor feilslått mye av det har vært.
For min del har det vært et puslespill jeg har brukt år på å sette sammen, og jeg har aldri vært en sofapotet som har støffa trynet mitt med junk i hvert fall. Heldigvis vet jeg hva jeg vet nå, men det var det ingen offentlige myndigheter eller personer som Kar Jaquesson som hjalp meg med, i hvert fall.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:45   #22
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, har du noen sikre tall på det?
Vel, jeg har blitt utsatt for mennesker som Kari Jaquesson gjennom hele oppveksten, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hennes karakteristikk, så for meg er dette personlig også. Hva slags nytte har en sånn artikkel, annet enn å gi folk enda dårligere samvittighet for at de ikke er gode nok? Så klart, mye av fedmeproblematikken ligger i inaktivitet og feilærnæring, men den skylden som ikke ligger hos oss alene, ligger også hos de som skal fortelle oss hva som er sunt og riktig. Og det er nok av mennesker som har føt på kroppen hvor feilslått mye av det har vært.
For min del har det vært et puslespill jeg har brukt år på å sette sammen, og jeg har aldri vært en sofapotet som har støffa trynet mitt med junk i hvert fall. Heldigvis vet jeg hva jeg vet nå, men det var det ingen offentlige myndigheter eller personer som Kar Jaquesson som hjalp meg med, i hvert fall.


Selvfølgelig har jeg ikke tall. Jeg synser og forholder meg til mine venner osv. Tror jeg i grunn nå velger å holde kjeft frem til jeg aner hva jeg snakker om Håper ingen har blitt veldig fornærmet av hva jeg skriver, for det er sjeldent veldig gjennomtenkt. Utrolig hvor dum en blir av langvarig depresjon...

Hurra for lavkarbo, fy skamme seg Kari, brenn Drevon, dumme mattilsyn!

red. Og skamme seg til meg også.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:08   #23
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Jeg er nå litt enig med deg jeg da erruslank og litt uenig..
Alle er jo ikke like og det blir ikke rett å dra alle under samme kam.Men er enig i at for noen av oss har vi oss selv å skylde på for at vi blir feite.En velger selv hva en vil spise og hvordan en vil leve .Grunnen til at jeg er blitt overvektig er jo akkurat fordi jeg har spist snop og drittmat .Men velger nå å skifte kosthold og jeg går ned i vekt.Men har også opplevd å gå opp 12 kilo på 2 mnd når jeg brukte medesiner for neuropatiske smerter der er saken en annen hvor da bivirkningene var vektøkning.
Så alt spørs på hvordan en ser ting og hvilke opplevelser en selv har med hvorfor og hvordan en går opp i vekt.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:10   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Selvfølgelig har jeg ikke tall. Jeg synser og forholder meg til mine venner osv. Tror jeg i grunn nå velger å holde kjeft frem til jeg aner hva jeg snakker om Håper ingen har blitt veldig fornærmet av hva jeg skriver, for det er sjeldent veldig gjennomtenkt. Utrolig hvor dum en blir av langvarig depresjon...

Hurra for lavkarbo, fy skamme seg Kari, brenn Drevon, dumme mattilsyn!

red. Og skamme seg til meg også.

Ja, vi kan jo som ofteste bare snakke for oss selv, sant nok, men det er jo nemlig det som gjør det tydelig at en sånn påstand knapt er en halvsannhet . Poenget mitt var ikke akkurat å sette noen på plass eller noe sånt, mer det å tydeliggjøre et poeng; nemlig hva slags signaleffekter det kan ha når noen med en offentlig profil og en viss anerkjennelse uttaler seg på en unyansert og ureflektert måte. Det rammer, tro meg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:13   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Jeg er nå litt enig med deg jeg da erruslank og litt uenig..
Alle er jo ikke like og det blir ikke rett å dra alle under samme kam.Men er enig i at for noen av oss har vi oss selv å skylde på for at vi blir feite.En velger selv hva en vil spise og hvordan en vil leve .Grunnen til at jeg er blitt overvektig er jo akkurat fordi jeg har spist snop og drittmat .Men velger nå å skifte kosthold og jeg går ned i vekt.Men har også opplevd å gå opp 12 kilo på 2 mnd når jeg brukte medesiner for neuropatiske smerter der er saken en annen hvor da bivirkningene var vektøkning.
Så alt spørs på hvordan en ser ting og hvilke opplevelser en selv har med hvorfor og hvordan en går opp i vekt.

Det er jo nettopp det, at når det er et utall variabler ute og går, så blir det litt farlig å sette samme merkelappen på alle som har et overvektsproblem.
Det er litt hva jeg sa over her også; Kan noen påstå at alle som er per definisjon slanke kun spiser sunt og er aktive? Det blir jo like feil.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som blir med å trene "sammen" med meg denne uka? Fofa Trening 120 23-12-10 21:20
Sjokolade man ikke blir fet av? sunnereliv Generell ernæringsdebatt 52 21-06-10 17:25
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Blir man tynn av å trene? Chunky Trening 40 08-03-09 20:08
Er det sunt å trene hardt med en gang når man ikke har trent på lenge? Tidligere bruker Trening 2 28-05-07 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no