Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gravid og normalvektig!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-08, 14:26   #1
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Gravid og normalvektig!

Hei!
Jeg er helt fersk i gamet, og har fått øynene opp for fett. Situasjonen min er at jeg er normalvektig, trener så og si hver dag. Akkurat for tiden er jeg gravid (7 mnd på vei). Jeg har begynt å spise mindre karbo og mer fett, satser på OE. Jeg orker bare ett par måltider for dagen når d er så mye fett. Spørsmålet mitt er da, er det noe fare for fosteret, eller er det kanskje bare utelukkende positvit at jeg legger om kosten nå. (er ikke super nøyaktig, tar prot, fett og karbo mengden litt på øyemål...)

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:50   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og normal vektig!

Det er endel delte meninger om dette, men jeg hadde nok ikke satset på ketosekost så lenge man ikke er helt klar over effektene av dette. Men OE kan jo tilnærmes slik at man spiser endel mer karbo, feks. litt mer grønnsaker, bær og slikt. Jeg spiser det jeg vil av grønnsaker, litt frukt og bær, nøtter og litt fullkorn, men har ingen restriksjoner på kjøtt, fisk, egg, fugl, fett, melkeprodukter osv. Jeg vil tro dette er mye sunnere enn det kostholdet gravide flest ser ut til å ha her i landet. Bare få i deg nok mat og nok antioksidanter. Jeg tar endel kosttilskudd selv.

Når har du termin?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:56   #3
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Gravid og normal vektig!

Å, så deilig d hørtes ut! Så for meg at jeg måtte stå å veie alt jeg spiste. Og d tror jeg ikke hadde holdt i lengden...D er vel ikke nødvendig for emg å gå inn i ketose så lenge jeg ikke har noe mål om å gå ned i vekt?

Termin er 26. mai, gleder meg stort!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er endel delte meninger om dette, men jeg hadde nok ikke satset på ketosekost så lenge man ikke er helt klar over effektene av dette. Men OE kan jo tilnærmes slik at man spiser endel mer karbo, feks. litt mer grønnsaker, bær og slikt. Jeg spiser det jeg vil av grønnsaker, litt frukt og bær, nøtter og litt fullkorn, men har ingen restriksjoner på kjøtt, fisk, egg, fugl, fett, melkeprodukter osv. Jeg vil tro dette er mye sunnere enn det kostholdet gravide flest ser ut til å ha her i landet. Bare få i deg nok mat og nok antioksidanter. Jeg tar endel kosttilskudd selv.

Når har du termin?

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:58   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og normal vektig!

Nei jeg skal heller ikke ned i vekt, faktisk har legen bedt meg om å spise meg halvt ihjel nå siden jeg har gått NED 17 kg siden jeg ble gravid, og nå har jeg jo bare 6 uker igjen til termin. Så jeg spiser endel karber, men helst kun fra nøtter, frukt, bær, grønnsaker og fullkorn (litt Lindbergbrød og knekkebrød). Unngår du sukker, hvitt mel, hvit pasta, hvit ris og transfett, har du gjort MYE for deg selv og fosteret, og du minker sjansene for bla. svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes ganske betraktelig.

Koselig med vårbarn, gleder meg ihjel jeg og!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid!! MonicaA Barns kosthold 4 07-11-07 22:15
Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...? rulletrollet Ketolysekuren 19 18-09-07 20:01
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22
Spis deg gravid! Iset Stoffskifte / hormonproblemer 1 19-08-06 00:49
Gravid, er Atkins vedlikehold det riktige? Imse Vedlikeholdsdietten 1 23-06-06 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no