Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-10, 12:06   #1
isklar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
isklar er på en erverdig vei

Ketose

Hei! Jeg er ny her.. Har holdt meg under 15 kh siden søndag nå å enda ikke kommet i ketose. Er dette normalt? Spiser,egg og bacon til frokos,egg og spekemat å litt salat til lunch, middag rent kjøtt med salat og creme fraishe. til kvelds blir d bare litt skinke og ost.
Håper dere som er drevne på dette kan komme med gode råd.
Vekten har heller ikke flyttet på seg

isklar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 12:53   #2
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Ketose

Hald motet oppe, så vil du sjå at når kroppen har vorte vane med den "nye maten" så kjem vekta til å rusla - I SITT TEMPO - nedover. Ikkje gje opp sjølv om du ikkje raser ned i vekt. Alle reagerer ulikt, og sjølv om mange raser ned i vekt dei fyrste vekene, betyr ikkje det at alle gjer det. Eg er til dømes ei av dei som IKKJE raser ned i vekt, men som går gjevnt og trutt nedover, av og til litt opp, av og til står eg bom stille.

Det ordnar seg! Berre hald ut

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 12:53   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Hvordan vet du at du ikke er i ketose? Måler du med sticks? Jeg spør fordi mange tror de ikke er i ketose om ikke sticksen blir mørk lilla, og noen måler også ketose kun ut fra dårlig ånde og lignende, noe enkelte ikke får i det hele tatt selv om de er i ketose.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 13:00   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose

Hei,
Slå opp på side 85 i Ketolyseboka, der finner du: Skjematisk løsningsforslag ved manglende utslag på ketolysestixen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 13:44   #5
isklar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
isklar er på en erverdig vei

Sv: Ketose

Takk for mange svar. Ja jeg måler med sticks. De har vist litt forskjelling. fra spor til lite,men ikke mere enn det. Merker at jeg ikke har den sult følelsen lengre. Men skulle ønske jeg kunne rast ned i vekt som mange andre

isklar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 14:16   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Det er ikke noe som heter lite eller mye ketose, får du utslag på sticksen er du i ketose. Men merk at sticksene kan være litt feilinformerende også, siden man kan få utslag av ketose bare fordi man har drukket lite vann en dag, feks. Hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg synes de sticksene kan være noe stort tull, og bare føre til forvirring og sprekker, så jeg liker dem ikke.

Og du kan fortsatt rase ned i vekt, du har jo ikke holdt på en uke engang. Min mann gikk veldig sent ned i begynnelsen men så plutselig løsnet det. Men noen raser ikke ned heller, de går sakte men sikkert ned. Og det er ikke bare negative ting med det, kroppen venner seg mer til sin nye vekt, faren for å gå opp igjen er mindre og man risikerer mindren løshud.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 14:25   #7
isklar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
isklar er på en erverdig vei

Sv: Ketose

ånei.. På den stick boksen står det jo en fargeskala,har fulgt den jeg. Men skal ikke bry meg så mye om det fra nå av. Får bare fortsette med det jeg gjør å håpe på at det løsner etterhvert.

isklar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 14:29   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Ja, det er utrolig mange som henger seg opp i den fargeskalaen (forståelig nok, jeg gjorde det jo selv også), men den har ikke noe å si. Står mer her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=ketoacidose

JEG GJØR INDUKSJONEN HELT ETTER BOKA, HVORFOR BLIR IKKE STIX’EN LILLA ?
Ketoner vil kun bli utskilt i urinen når det er mer av dem i blodet enn det kroppen bruker som brennstoff i akkurat det øyeblikket. Om du har gjennomført en treningsøkt eller arbeidet hardt noen få timer tidligere, slik at musklene har brukt opp ketonene, vil det ikke være noen til overs å skille ut. Du har kanskje drukket mye, slik at urinen er ”utblandet”. Kanskje stix’ene er for gamle eller lokket på boksen ikke har vært skrudd skikkelig på.

Noen får aldri utslag på stix i det hele tatt. Men de er i ketose, brenner fett og kiloene forsvinner. Hvis du tar av, hvis klærne sitter løsere, du føler seg vel og ikke er sulten hele tiden, - da er man i ketose, - uansett hva stix’en sier. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet.

VIL JEG GÅ FORTERE NED I VEKT OM STIX’EN VISER MØRK LILLA HELE TIDEN ?

Nei, Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene.
Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 22:01
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 22:42
Ketose lille74 Ketolysekuren 2 13-04-10 21:33
Inn og ut av ketose kstal Spørsmål og svar 1 08-11-07 23:20
I ketose?!? Teletubbien Ketolysekuren 1 15-04-07 23:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no