Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Flunk ny på induksjon!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-07, 18:03   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Arg, nå husker jeg ikke hvor mye fløte som er greit å spise på induksjon. På listen over tillatte matverer så står det to forskjellige ting, ett sted står det ca tre ss, og et annet sted seks ss. Og stemmer det med to ss rømme eller creme fraiche? Ikke lett å huske alltid. Husker dog at det var det ene eller det andre, ikke begge deler hver dag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 18:25   #27
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Det er lov med 2 ss rømme/creme fraice eller 6 ss kremfløte

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:16   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Takker!
Synd det ikke er mer rømme, men det kan hende man kan øke litt på det etterhvert
Har ikke kommet så langt som å sette meg inn i vedvarende enda.

Jeg eeeelsker rømme!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:18   #29
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Takker!
Synd det ikke er mer rømme, men det kan hende man kan øke litt på det etterhvert
Har ikke kommet så langt som å sette meg inn i vedvarende enda.

Jeg eeeelsker rømme!

Ja, rømme er supergodt!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:25   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Lurer fortsatt på greier jeg. Har funnet ut en del ting i mellomtida.
Men nå lurer jeg på:
*Hvor ofte bør man teste seg med ketostix? (Jeg testa for første gang i dag, og var i medium ketose Så da har jeg forhåpentligvis gjort noe riktig, samt at jeg ikke er dehydrert!)
*Jeg har funnet ut at magnesuim og kalium er mineraler (kjøpte seltin her om dagen!) Men hva er det de gjør for kroppen?
*Jeg drikker jo innimellom såpass som tre fire liter vann om dagen. Jeg springer seriøst på do hundre ganger om dagen! Kanskje et dumt spørsmål, men det går jo litt opp og ned det der. Men vil det bedre seg? Eller er dette noe jeg bare må venne meg til?

1: Trenger ikke teste så veldig ofte. Jeg gjør det 1-2 ganger i uka. Og av og til ellers viss jeg tviler på om jeg er i ketose. (og det har jeg alltid vært)
2: Magnesium: Stor betydning for energiomsetningen i kroppen.Sannsynligvis det viktigste mineralet når det gjelder kroppens evne til å skaffe energi.(Ketolyseboka s. 55/56)
Kalium: Det har betydning for muskelvekst, hjertet og nevesystemet.(Ketolyseboka s. 55)
3: Jo mer vann man drikker, jo mer må man på do.. Men tenk på så flinke vi er til å skylle ut avfallstoffer når vi drikker mye vann... Man venner nok seg til det etterhvert...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:09   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Hei Gerd! Tusen takk for info!
Takk alle sammen

Nå har jeg en grunn til å kjøpe de mineralene, dette er jo bra ting

Jeg har vel egentlig vent meg til det, å gå på do oftere, forsåvidt, har lenge drukket mye vann.
Men har kanskje blitt mer obs på det i det siste, i og med at det er så mye fokus på vann her på forumet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 00:33   #32
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Hei! Jeg har tenkt litt på dette med magnesium og kalium for deg. Tror ikke du nødvendigvis trenger å ta det, i og med at du har gått på lavkarbo en stund og det forsvinner mest i begynnelsen (skylles ut med alt vannet som slipper kroppen). På den annen side drikker du jo mye vann, så det kan hende du trenger å erstatte disse mineralene, som er viktige å ikke få for lite av. Hjertebanken du skrev om i journalen din kan tyde på det.

Både kalium, magnesium og kalsium er viktig for hjertet. Dessverre har jeg lånt bort vitaminboka mi, men jeg skal be om å få den igjen. Kommer sterkere tilbake!

Seltin er jo bra i så måte forresten . Jeg bruker havsalt, ubleika og med alle sporstoffene i behold. Har aldri hørt om karbohydrater i det, kan ikke helt skjønne at det kan stemme, men ... Uten å trekke det du sier i tvil Isalien ... Har du noen tall?

Smaken er ihvertfall mye bedre enn Seltin synes jeg da ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 00:38   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Er enig i at havsalt smaker best, men jeg ble litt tiltrukket av de mineralene. Vil gjerne ha tall på karber der jeg og, men det er jo uansett ikke store mengder salt man bruker tilsammen.
Synes forresten seltin smaker bedre nå enn det gjorde da det kom.

Jeg har en mistanke om at hjertebanken kaaaan ha noe med at jeg med glede inntar min lovlige dose av seks pinex forte for smertene etter operasjonen... Har ikke hatt det før, så...
Men lurer litt på om jeg skal google de mieral-greiene. Venter spent på vitaminboka te Frøy!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:04   #34
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Ja, så det med Pinex Forte ... kan sikkert være det, men det utelukker jo ikke at det kan bedres med magnesium, siden alle sånne kjemiske piller bruker opp mye av det kroppen naturlig skal ha i seg.

Savner vitaminboka mi, tipper venninna mi gjerne vil ha den litt lenger (hun tviholder fortsatt på Mesteren og Margarita-boka som jeg lånte henne sommeren 2005 ...), men jeg skal vriste den ut av klørne hennes. Hun får kjøpe seg en egen!

Det er mineraler i havsalt også, men det er kanskje mer i seltin, bra det smaker bedre nå enn det gjorde før da! Før var det som å sleike på et batteri å spise det synes jeg - litt sånn metallaktig følelse ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:10   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Jepp! Men da kan det hende det blir bedre når jeg ikke trenger å ta smertestillende lenger

Seltin har absolutt bedret seg, urtesaltet deres f.els er ganske godt!

Synes forresten jeg kjenner meg litt tynnere..!? Skal ikke måle før fredag, ikke gire meg selv for mye opp nå. Ane som vi bor sammen med sa også i dag at jeg så tynnere ut, og hun ser meg jo som regel hver dag. Spennende! Hadde ingen resultater sist fredag, men da hadde jeg bare holdt på i fire dager.
Men så har jeg jo vært liggende denne uka da, så tør ikke håpe på for mye...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:13   #36
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

God følelse! Har ofte følt det sånn i ketose ... kjenner at det rører på seg der under huden - fett som smelter ...

Flott at det går så bra!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:14   #37
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Flunk ny på induksjon!

Spennans da Jorun..

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:19   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

God følelse! Har ofte følt det sånn i ketose ... kjenner at det rører på seg der under huden - fett som smelter ...

Flott at det går så bra!

Leste du det jeg skev om at jeg føler at magen er litt "løs", eller fleksibel liksom? Vet ikke helt om det er noe jeg innbiller meg, men det føles som om kropp og overflødig fett skiller seg ad på en måte... Skjønner du hva jeg mener? Å, jeg håper så innmari på at dette skal gå bra ass!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:32   #39
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Leste du det jeg skev om at jeg føler at magen er litt "løs", eller fleksibel liksom? Vet ikke helt om det er noe jeg innbiller meg, men det føles som om kropp og overflødig fett skiller seg ad på en måte... Skjønner du hva jeg mener? Å, jeg håper så innmari på at dette skal gå bra ass!

Neeei ... det har jeg ikke sett, men det høres jo riktig ut! Jeg har tro på at det funker for deg jeg Jorun

(For meg funka det også første gangen, grunnen til at jeg ikke gjør det mer er at det ikke funker lenger. Blir veldig syk, og går heller opp enn ned ... Har nok noe med sykdommen min å gjøre.)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 23:58   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Neeei ... det har jeg ikke sett, men det høres jo riktig ut! Jeg har tro på at det funker for deg jeg Jorun

(For meg funka det også første gangen, grunnen til at jeg ikke gjør det mer er at det ikke funker lenger. Blir veldig syk, og går heller opp enn ned ... Har nok noe med sykdommen min å gjøre.)

Jeg håper indelig du blir bedre snart, Frøy!

Angående disse vitaminene, jeg tar Spektro Multivitamin, og det er som følger i tablettene:
Vitaminer. Provit A, d-vit, E-vit, C-vit, B 1-5 pluss B12-vit, Biotin (som jeg ikke vet hva er, Folsyre (som jeg heller ikke kjenner til)
Mineraler: Kalsium, Magnesium, Sink, Mangan (?), Kobber (?), Krom, , Selen (?)
Enzymer: Papain (papaya, ikke at jeg vet hva den gjør for noe...)
Urter og konsentraterØ: Alfalfa kons, Spirulina, Persille, Rosmarin ekstr, Aloe Vera kons 200x, Propolis, Bipolen, Lecetin.
Jeg vet omtrent ingenting om disse siste. Men høres dog flott ut.
Uansett da. Er dette nok kalium og magnesium, eller buurde jeg ta ekstra tabletter med det?
Og hva er greia med omega seks og ni? Finnes det i tablettform? Og hva gjør de for meg?

Maser og maser jeg, men jeg vil jo liksom vite alt da .

Også må jeg nesten nevne i denne tråden som først startet som en bekymring fra min side om at jeg skulle gjøre noe galt, men noe må jeg ha gjort riktig, for siden tirsdag den tjuende februar, det vil si for ni dager siden, så har jeg minsket tre cm i midja!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 01:12   #41
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Flunk ny på induksjon!

Hvis du laster ned det programmet, mat-på-data, så kan du velge å få frem både magnesium og kalium i beregningene, og da syns jeg hvertfall at det ser ut som at jeg får i meg nok.

Leste et sted at Torkil sa magnesium annhver dag på ketolyse, og slutte etter en måned.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 02:24   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Har Mat På Data, jeg jo! Den funksjonen har jeg ikke sett.
Liker programmet men håper det blir oppdatert snart, for det er litt mangelfullt. Fant hverken dill, chalottløk eller en del andre greier som jeg ikke husker nå... SÅnn sett er fitday bedre, med tanke på matvaremengden, men jeg skjønner ikke pøkk
Nille sa man kunne stille inn gram på matverer der, men jeg finner det ikke, og ikke pokker om jeg skjønner hva cup springs er...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvite bønner under induksjon? Trillian Induksjonen 7 14-01-07 22:43
Atkins Morning Shine og induksjon tech Spørsmål og svar 3 09-01-07 23:12
Drikke under induksjon Bigmamma Spørsmål og svar 3 21-10-06 18:31
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no