Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Standardsvar om dietupplägg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-06, 10:38   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Standardsvar om dietupplägg

Jag saknar matlistor i din bok. Det skulle vara mycket enklare om jag kunde kopiera en lista och sätta upp den på kylskåpet?

Visst skulle det vara enklare, men tänk om listan inte passade just dig, eller din man? Skulle du strunta i att gå ner i vikt då? Målsättningen med min bok är att lära dig principerna för hälsosamt ätande, ett ätande som får dig att bränna fett. Det ätandet kan du utforma på en massa olika sätt. Men först måste du förstå principerna.

Min fru äter vid samma bord som jag och hon anser att jag byter diet varje vecka. I verkligheten byter jag aldrig "diet", men jag äter ständigt olika saker. Det kan man göra när man förstår principerna för hur kroppen bränner fett.

./.

Men din bok är så tjock. Kan du inte sammanfatta de viktigaste reglerna?

Visst kan jag göra det. Men låt mig upprepa att detta egentligen inte är en “diet”, det är ett sätt att äta och leva. Den s k dieten kan utformas på en mängd olika sätt:

- Ät fet animalisk mat och drick vatten. Då har du en optimal diet för viktminskning. Alla går ner drastiskt i vikt på en sådan “diet”, men den är svår att hålla långsiktigt.
- Äter du huvudsakligen mager animalisk mat och kompletterar med vegetabiliska fetter, t ex kokosfett, olivolja och majonnäs, så är dieten fortfarande bra, men inte optimal.
- Lägger du till rimliga mängder grönsaker som växer ovan jord, samt avocado, nötter, oliver etc så försämrar du dieten, men den blir lättare att leva med. De flesta går ner bra i vikt ändå. (Själv klarar jag inte nötter om jag vill gå ner.)
- Lägger du till yoghurt, frukt och fullkornsprodukter så försämrar du dieten allvarligt. För att gå ner i vikt på en sådan diet måste du minska portionerna eller lägga till stora mängder motion.

Du väljer själv vilka avsteg du vill göra för att kunna leva med mathållningen. Mina egna avsteg under strikt viktminskning har varit svart kaffe, eller kaffe med vispgrädde, ost, majonnäs och vin. Vinet intar jag alltid efter maten.
./.

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:40   #2
anettesa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
anettesa er på en erverdig vei

Sv: Standardsvar om dietupplägg

Hei
Jeg lurer på hvordan man finner ut hvor mye proteiner, fett og karbohydrater man skal spise pr dag. Skal man ta utgangspunkt i hva vekten er? Hvordan regner vi dette ut?

anettesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:51   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Standardsvar om dietupplägg

Opprinnelig lagt inn av anettesa, her.

Hei
Jeg lurer på hvordan man finner ut hvor mye proteiner, fett og karbohydrater man skal spise pr dag. Skal man ta utgangspunkt i hva vekten er? Hvordan regner vi dette ut?

Er det Skaldeman, Atkins eller Ketolyse du vil følge da?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:09   #4
anettesa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
anettesa er på en erverdig vei

Sv: Standardsvar om dietupplägg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er det Skaldeman, Atkins eller Ketolyse du vil følge da?

Skaldemann:-)) er jeg ikke på rette sider da?

anettesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:14   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Standardsvar om dietupplägg

Opprinnelig lagt inn av anettesa, her.

Skaldemann:-)) er jeg ikke på rette sider da?

Jovisst! Men, det står Atkins og Ketolyse i kostholdsfilosofiboksen din serru
Mmm.... forholdstallet til Skaldeman husker jeg søren meg ikke utregninga av, sorry....

Men, uansett filosofi du skal følge vil det være meget nyttig med boka som hører til, feks GInoll boka til Skaldeman

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Standardsvar om matmängd ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-09-09 12:02
Standardsvar om frukost ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-06 10:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no