Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sukrin

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-11, 12:53   #1
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sukrin

Jeg kjøpte sukrin, men ble forbløffet da jeg så at det var 100% kh i den, men at den ikke påvirker blodsukkeret. Kan man bruke sukrin på ketolyse?

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 12:55   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin

Ja, du kan bruke sukrin, det øker ikke blodsukkeret.

Jeg får søtsug uansett, men det er pga det smaker søtt, ikke pga karbene. Du skal ikke telle karbene i sukrin, sukrin har en GI på 2 også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:20   #3
elinm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 38
elinm er på en erverdig vei

Sv: Sukrin

Så hvis jeg bruker 100g sukrin i en oppskrift, og spiser hele posjonen, så har jeg ikke fått i meg ene eneste karbo, til tross for at det er 100g karbo per 100g sukrin? Beklager, men jeg trenger å få det inn med t-skje, er så redd for å ødelegge ketosetilstanden min...

elinm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:07   #4
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Sukrin

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Så hvis jeg bruker 100g sukrin i en oppskrift, og spiser hele posjonen, så har jeg ikke fått i meg ene eneste karbo, til tross for at det er 100g karbo per 100g sukrin? Beklager, men jeg trenger å få det inn med t-skje, er så redd for å ødelegge ketosetilstanden min...


Jo, du har fått i deg karbohydrater. Men de påvirker ikke blodsukkeret, og derfor er de å regne som uvesentlige. I ditt regnestykke kan du altså bare se bort i fra dem. Bruk gjerne sukrin, det vil ikke vippe deg ut av ketosen, men som Imse sier så er det med på å trigge søtsug hos noen

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Is med Sukrin? Paris Spørsmål og svar 6 30-04-11 18:44
Sukrin maynard Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 14-12-10 08:59
Sukrin villvill Spørsmål og svar 1 02-07-10 08:24
Sukrin? kamp Eurodiett 6 23-05-09 11:26
Sukrin Stilken Ketolysekuren 2 25-04-09 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no