Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Celulitter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-09, 11:20   #1
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei

Celulitter

Hei,

er det flere med meg som har blitt kvitt celulitter under Ketose/Dr. Atkins dietten? Jeg er inni min 4. uke nå og mine celulitter på lår og rompe er som "fordunstet for solen"! Er det kuren el. er det vannet jeg får i meg som er årsaken til dette tro? Bare DET i seg selv er jo grunn nok til å gå på denne kuren!!!

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:18   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Celulitter

Blitt kvitt celulitter? Yes! Jeg har fortsatt 10 kg som skal vekk, men celulittene er så og si borte.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:23   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Celulitter

Jepp!

He-Bee sa en dag at jeg har hud som en 18-åring.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:27   #4
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Celulitter

Dette er jo bare helt fantastisk!

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 13:13   #5
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Celulitter

Pussig nok tenkte jeg det samme selv foran speilet i morges!
Har aldri hatt mye cellulitter, men nå er de så å si borte

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 14:39   #6
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Celulitter

japp, og jeg hadde mye. har litt enda liksom. jeg tror det er fordi man blir kvitt innmari mye vann i kroppen. iallefall ser det sånn ut for meg, at når jeg har skeiet ut en stund og kommet i ett dårlig mønster så blir det mer cellulitter igjen. forøvrig så er heller ikke hvetemel og sukker så gunstig på cellulittene.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 15:38   #7
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Celulitter

Skautrollet; jeg hadde heller ikke mye, men når man har passert 40 så kommer de krypende, ... men nå ser jeg ut som en "babyrompe" hehe

Jeg er så utrolig imponert over at det går ann!!!

Som du skjønner er jeg meget godt fornøyd, det på tross alt sommer og sol; noe som betyr strandliv

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 16:26   #8
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Celulitter

Har blitt mindre ja, jeg har noen kg igjen da...

Herlighet for en herlig kur!! :lykkelig:

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 17:25   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Jeg har aldri hatt celulitter som jeg vet om (men jeg har aldri heller hatt noe særlig rompe eller lår å snakke om, hehe), men har heller ikke fått det med årene (spist lavkarbo i tre år). Jeg har heller ikke en nevneverdig rynke, selv om jeg røyker som en skorstein (ikke at jeg anbefaler det ), og strekkmerkene mine, dem hadde jeg MANGE AV, etter en stor vektøkning før tenåra, de har bleknet, det er en ting, men de er ikke "dype" lenger, som de var før, for selv om de ble blekere, syntes de i litt mer dramatisk belysning, men de siste årene har de blitt mye mindre øyensynlig. Yay! !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 18:20   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Jeg har hatt utrolig mye cellulitter (Hva er de kraterne du har på rumpa? spurte mannen min for et par år siden ). De ble merkbart mindre etter en tid på lavkarbo og trening. Om det var lavkarboen eller treninga eller det at jeg gikk ned i vekt som var utslagsgivende vet jeg ikke.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 18:47   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Celulitter

Typen min trodde at alle strekkmerkene mine var arr! Han må jo ha trodd at jeg har vært i DEN dødsulykken!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:35   #12
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Celulitter

typen min hadde heller ingen anelse om hva strekkmerkene var for noe.

Jeg har anlegg for celulitter. Jeg var syk en periode og veide under 50 kg, jeg var trent og hadde allikevel celulitter. Jo høyere vekten er jo mer får jeg, rumpe, lår, armer og mage er rammet. Men etter bare å ha gått ned 6 kg ser jeg at det er nesten ingenting igjen på mage og armer og på ene hofta. En herlig blanding av trening, vektnedgang og lavkarbo gjør susen.

Ser ut til at jeg kan bli kvitt så og si alt med dette kostholdet.

*erle drømmer seg vekk i hvor flott hun kommer til å se ut når hun er ferdig slanket!!! erle gleder seg til det ytre passer til det indre*

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 11:27   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Eksen min hadde faktisk strekkmerker på rumpa! Og det til tross for at han er godt over en åtti og veier knapt søtti kg. Han var ikke klar over det før jeg påpekte det, haha. Sikkert fordi han stort sett sitter på ræva og spiller WOW

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 12:14   #14
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Celulitter

Broren min har masse strekkmerker fra når han vokste fra typ 170cm til 190cm "over natta"! På ryggen og nedover rumpa liksom.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 12:24   #15
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Celulitter

Strekkmerker og cellulitter kan ha noe med hormoner å gjøre også Jeg har strekkmerker over hele kroppen, og det begynte da jeg kom i puberteten. La ikke på meg så mye at det skulle ha noe å si.
Cellulitter fikk jeg etter at jeg prøvde p-piller, før den tid hadde jeg absolutt ingen og jeg la ikke på meg noe av p-pillene heller så det kan ikke skyldes det Venninna mi på 49 kg hadde masse cellulitter selv om hun var langt ifra overvektig.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 17:55   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Jeg leste at strekkmersker kan skyldes sinkmangel.

Forøvrig mente jeg også å ha lest at tynne oftere har celulitter enn de som har litt kjøtt på beina, fordi de har mindre underhudsfett å polstre med. I såfall burde man jo få mer heller enn mindre på lavkarbo og ved annen slanking? Har forøvrig aldri hatt det siden jeg ikke eier hofter eller rumpe. Men oppdaget til min store skrekk noe som lignet på ARMENE av alle plasser når de var bøyd! Og det har definitivt kommet etter lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 18:32   #17
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg leste at strekkmersker kan skyldes sinkmangel.

Forøvrig mente jeg også å ha lest at tynne oftere har celulitter enn de som har litt kjøtt på beina, fordi de har mindre underhudsfett å polstre med. I såfall burde man jo få mer heller enn mindre på lavkarbo og ved annen slanking? Har forøvrig aldri hatt det siden jeg ikke eier hofter eller rumpe. Men oppdaget til min store skrekk noe som lignet på ARMENE av alle plasser når de var bøyd! Og det har definitivt kommet etter lavkarbo

Kommet etter lavkarbo??? Kanskje det hjelper å drikke mer vann? merker på meg selv at hvis jeg er dehydrert på vises de bedre...

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:26   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Eksen min hadde faktisk strekkmerker på rumpa! Og det til tross for at han er godt over en åtti

Haha, jeg leste "det til tross for at han er godt over åtti"
Eldre men er kjekt det, men...

Jeg fikk også mine strekkmerker i puberteten, og jeg var ikke overvektig en plass.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:41   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Haha, jeg leste "det til tross for at han er godt over åtti"
Eldre men er kjekt det, men...

Haha, nei guri land! Han er 33, så ikke eldre mann what so ever

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 15:07   #20
beach
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Grimstad
Innlegg: 1
beach er på en erverdig vei

Sv: Celulitter

Jeg jobber som hudpleier og har lest mye om hud osv. Det er veldig mange unge i dag som har strekkmerker og ikke alle er overvektige. jeg tror mye av det kommer av kostholdet, jeg kaller de bollebarna, hele kostholdet består av sukker og hvitt mel. Alle de blodsukkersvingningene de får hver dag gjør elastin og collagenet i huden blir av dårligere kvalitet og gjør at man får strekkmerker.

beach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:53   #21
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Celulitter

Mine cellulitter har minsket betraktelig og mange har forsvunnet. Håper det fortsetter.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:03   #22
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Celulitter

Har litt cellulitter, men mener de minker. Ikke at jeg ser etter så ofte da. Skulle bare ønske ræven óg minket jeg. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:08   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Celulitter

Ja, de forsvant fort. Det er jo fett i klumper. Fett forsvinner på lavkarbo, både det harde og det løse Jeg tror lavkarbo er bedre enn lavkalori for å få de vekk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:10   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Celulitter

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, de forsvant fort. Det er jo fett i klumper. Fett forsvinner på lavkarbo, både det harde og det løse Jeg tror lavkarbo er bedre enn lavkalori for å få de vekk.

Nei, celulitter er stort sett vannansamligner mellom fettcellene. Lavkarbo fordriver vann bedre enn lavkalori, derfor fungerer det bedre på celulitter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:12   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Celulitter

Klumpene er harde jo, Carisma. Det kan ikke være vann da. Det er kanskje vann mellom ja. Hvis celluliter betegner hullene inn mellom klumpene og ikke klumpene, ok, da har du rett.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
celulitter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no