Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

En innrømmelse er på sin plass

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-13, 11:39   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel
Unhappy

En innrømmelse er på sin plass

Etter ett og et halvt år på lavkarbo der helsen var på topp, energien i taket og livet var bedre enn noen gang så er det rett tilbake til start.
Jeg taklet ikke å miste noen nær meg. Ble totalt likegyldig.

Så her er jeg da over hundre kg (gikk ned til 75 med lavkarbo). Kroppen er stor,
beina er tunge, ingen klær passer og jeg får frysninger ved tanken på sommer.

Ris til egen bak? Jada det er kun min feil.
Har laget meg matliste, har ingenting farlig i huset, har kjøpt inn igjen ting jeg trenger som jeg var tom for. Nå kan jeg ikke leve i denne likegyldighetsrusen lengre. Best å snu nå før dette gir meg varige helse problemer......
Da er det for sent å angre

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:49   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Stor klem

Håper du klarer å snu kostholdet, jeg har vært der og klarte å snu.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:07   #3
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Stor klem herfra også

Heier på deg

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:10   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Tusen tusen takk.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:22   #5
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Det viktigste er at du nå faktisk tar tak i likegyldighetsrusen din (godt ord, forresten). Det er aldri for sent å snu!

Lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:25   #6
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: En innrømmelse er på sin plass



Lykke til med ny start!

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:52   #7
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Velkommen tilbake og masse lykke til!

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 13:49   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Masse lykke til!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 14:52   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Lykke til ja! Husk at alt er lettere når du kan det, så dette burde du ha alle forutsetninger for å få til! Har det funket før, så funker det igjen også!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 15:05   #10
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Lykke til. Som sagt, du har klart det før, da vet du at du klarer det igjen. Få det ut, innrøm, si det som det er. Da starter du med blanke ark

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 16:57   #11
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Bra du tar tak i det, tenker nå jeg da. Du er ikke alene vet du. Har slitt med vekta stort sett hele livet jeg og har gått ned og opp i vekt et utall ganger.
Er det en ting som er sikkert så er det at det ikke er lett å gå ned i vekt og bli der.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 17:51   #12
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Masse lykke til, og vi skal heie masse på deg

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 18:46   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Hva skal du gjøre denne gangen for å unngå at det skjer igjen, hvis livet blir vanskelig? Lykke til med nedgangen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 23:01   #14
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Lykke til Newstart! Du har et nick som passer veldig bra! Og husk at du er ikke den eneste som har gått ned og så opp igjen. Bruk forumet for det det er verdt, og hol fokus. Husk også at du antageligvis trenger lengre tid på å gå ned enn hva det gjorde å gå opp. Altså må du smøre deg med tålmodighetskrem!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 23:31   #15
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Lykke til!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 11:28   #16
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Lykke til og en god

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 12:15   #17
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Etter ett og et halvt år på lavkarbo der helsen var på topp, energien i taket og livet var bedre enn noen gang så er det rett tilbake til start.
Jeg taklet ikke å miste noen nær meg. Ble totalt likegyldig.

Så her er jeg da over hundre kg (gikk ned til 75 med lavkarbo). Kroppen er stor,
beina er tunge, ingen klær passer og jeg får frysninger ved tanken på sommer.

Hei Newstart. Vi er nesten i samme båt. Jeg også har klart å gå ned mange kilo og hadde det veldig bra med meg selv, men så skjedde ting, og vekten raste på igjen.. Jeg er også tilbake, og er klar for en ny start Jeg heier på oss!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 17:01   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Etter ett og et halvt år på lavkarbo der helsen var på topp, energien i taket og livet var bedre enn noen gang så er det rett tilbake til start.
Jeg taklet ikke å miste noen nær meg. Ble totalt likegyldig.

Så her er jeg da over hundre kg (gikk ned til 75 med lavkarbo). Kroppen er stor,
beina er tunge, ingen klær passer og jeg får frysninger ved tanken på sommer.

Ris til egen bak? Jada det er kun min feil.
Har laget meg matliste, har ingenting farlig i huset, har kjøpt inn igjen ting jeg trenger som jeg var tom for. Nå kan jeg ikke leve i denne likegyldighetsrusen lengre. Best å snu nå før dette gir meg varige helse problemer......
Da er det for sent å angre

Det kalles sorg, ikke likegyldighet. Godt du nå orker å bry deg om annet enn det tapte. Hadde du ikke blitt mer urolig om du ved tapet av en nær var mer opptatt av utseendet enn vennen bortgang? Vær snill mot deg selv.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 21:07   #19
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det kalles sorg, ikke likegyldighet. Godt du nå orker å bry deg om annet enn det tapte. Hadde du ikke blitt mer urolig om du ved tapet av en nær var mer opptatt av utseendet enn vennen bortgang? Vær snill mot deg selv.

Enig med deg i dette Yrla, men samtidig så er det et kjent problem at mange av oss trøster oss med mat når livet blir vanskelig.
Det er jo ikke ønskelig, men alikevel så gjør vi det, og som Newstart sier, det er ris til egen bak.
Kunsten er å takle motgang og vonde ting i livet uten at vi putter alt mulig i munnen.
Den som hadde oppskriften på det du.............

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 23:40   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Enig med deg i dette Yrla, men samtidig så er det et kjent problem at mange av oss trøster oss med mat når livet blir vanskelig.
Det er jo ikke ønskelig, men alikevel så gjør vi det, og som Newstart sier, det er ris til egen bak.
Kunsten er å takle motgang og vonde ting i livet uten at vi putter alt mulig i munnen.
Den som hadde oppskriften på det du.............

Jeg vet det og oppskriften er å kjenne på smerten og grine. En som kan hjelpe til med dette er healer Constantino. Jeg grein og grein som en unge i hans energifelt.http://www.maestroconstantino.no/

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 25-04-13 kl 12:04.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 15:14   #21
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Klem til deg! Ønsker deg lykke til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:45   #22
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Tusen takk alle sammen.

Jeg har aldri tenkt over det at jeg er veldig rask med å putte ting i munnen. Har til og med funnet ut nå at hvis jeg har vondt i hode så springer jeg for å finne noe å spise for å se om det hjelper.

Jo jeg har vært aldeles likegyldig. Har aldri opplevd sorg før så kanskje det er slik det er å sørge, ikke vet jeg. Ingenting har betydd noe, bortsett fra ungene mine. Alt som har med de å gjøre har gått sin gang men alt annet har jeg mer eller mindre gitt blaffen i.
Men for å hindre moren min fra å sulte seg ihjel da så har jeg spist sammen med henne ganske ofte. Og det har vært det som vi hadde for hånd der og da. Vi laga ofte til salater osv men veldig ofte ble det bare noe i farten.

Men nok om det. Nå er det definitivt på tide å snu.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:47   #23
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Hei Newstart. Vi er nesten i samme båt. Jeg også har klart å gå ned mange kilo og hadde det veldig bra med meg selv, men så skjedde ting, og vekten raste på igjen.. Jeg er også tilbake, og er klar for en ny start Jeg heier på oss!

Hei på deg.
Fortell fortell.... Har du gått ned 9 kg allerede? (Ticker) Hvor mye skal du ned.

Ja da heier jeg på oss. Kanskje vi kan kjempe i lag?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:50   #24
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: En innrømmelse er på sin plass

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hva skal du gjøre denne gangen for å unngå at det skjer igjen, hvis livet blir vanskelig? Lykke til med nedgangen.

Ehh.... Jeg har taklet vanskelige ting i livet før jeg uten de helt store problemene. MEN det skal mye til for at livet blir så vanskelig som det har vært siste 10 mnd. Eller rettere sagt nesten umulig.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 11:50   #25
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: En innrømmelse er på sin plass

Er selv i en lignende situasjon og har også sliti veldig det siste halvåret og sklidd ut med både kostholdet, og alt annet... Ikke at vekta har gått så fryktelig mye opp, men energinivået og helsa har aldri vært så på bånn før, så nå var det virkelig på tide å snu for meg også. Stå på og hold motet oppe, er det som gjelder nå!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
har lest en plass at man rolly Ketolysekuren 2 19-08-07 20:11
Plass til en til? kiwi Mer enn 30 kg overvekt 2 31-08-06 23:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no