Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Diabetes 2

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 06:58   #1
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Diabetes 2

Diabetes 2, en kamerat av meg har nettopp fått denne diagnosen, han er ikke spesielt overvektig, men har noen få ekstrakilo. Og han innrømmer selv at kostholdet ikke er slik det burde være, tenkte jeg kunne hjelpe ham litt å komme på rett spor... men jeg aner faktisk ikke hva som er rett/feil mat for en med diabetes 2. Noen som har gode råd her?

Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 09:11   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Diabetes 2

Lavcarbo skader vel ikke.
Men få han inn på Ketolyse, da kan han komme inn på Torkild Andersens spm/svar. Og få direkte kontakt med legen. Eller ta kontakt med Dr. Hexberg, tror jeg det var.
Kan være smart med kontakt med en lege som kjennertil LCHF.
Ha en fin dag.
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 09:18   #3
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Diabetes 2

Skal prøve å få ham til å prate med legen sin, men er liksom derfor jeg tenkte jeg skulle prøve å hjelpe ham... han har ikke noe særlig godt forhold til leger, utsetter og utsetter. Han har ikke så mange kilo ekstra, at kiloene i seg selv utgjør noe helseproblem, så hovedmålet er altså ikke å få ham ned i vekt, men å gjøre hverdagen og kostholdet enklere for ham å mestre

Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 09:24   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 2

LCHF er flott kosthold for en som har dia2.
Man kan leve mange år som symptomfri diabetiker om man følger det kostholdet.
La han lese gjennom denne tråden, og be han spesielt merke seg linken som heter LCHF på 3 minutter!
Den er gull verdt for en nybegynner!

Mulig han vil gå ned noen kilo i starten, men det vil regulere seg etter en stund!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:47   #5
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Diabetes 2

Tusen takk, den linken var virkelig nyttig for meg også, siden jeg er helt ny her og sliter litt med å finne fram, og den svarte på mange av de spørsmålene jeg har selv...kjempeflott )

Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes 2? Borghild Generell diskusjon 19 23-05-10 19:37
Diabetes Timona Fysisk og mental helse 11 23-11-09 19:04
Diabetes Tidl. medlem Spørsmål og svar 7 22-02-09 16:32
Diabetes 2 ? chili Ketolysekuren 11 02-04-07 20:20
Diabetes Kristian Lavkarbo generelt 12 29-01-06 23:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no