Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trygt å gå i ketose for tredje gang ...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-08, 22:41   #1
glitre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Sør-Trøndelag
Alder: 44
Innlegg: 5
glitre er på en erverdig vei

Trygt å gå i ketose for tredje gang ...?

Hei hei, fersking her

Jeg lurte på om noen her inne kan hjelpe meg litt!

Den første gangen jeg prøvde ketose (i regi av Eat International) holdt det i 1 1/2 mnd, og jeg gikk ned 7-8 kg. Dermed var alt i boks, jeg følte meg som en helt, og dermed fant jeg ut at "ja nå kan jeg spise som før igjen",siden jeg på magisk vis sikkert kom til å holde den vekta sånn uten videre... Ikke sant.

Jaja, så da jeg utroooolig nok gikk opp igjen, og skulle hive meg på ketose igjen, gikk det veldig tregt, og jeg , som den utålmodige sjelen jeg er, ga opp innen to uker. Dermed fortsatte vekta å gå opp, og idag er jeg 7 kg tyngre enn det jeg var før jeg i det hele tatt startet med alt dette. Hvilket får meg til å lure på om ketosen kan ha forstyrret stoffskiftet mitt, og er dette isåfall uopprettelig..? Og er det trygt for meg å prøve enda en gang?

Eller er ketose noe man kun kan gjennomføre èn gang, i tilfelle kroppen kanskje ikke lar seg "lure" flere ganger?

Håper på svar

glitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose fan Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 11:49   #2
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Trygt å gå i ketose for tredje gang ...?

Hmm, nei jeg har gjort lavkarbo flere ganger og å komme i ketose er ingen problem. Men gikk fortere ned første gangen enn jeg gjør nå. Nå er jeg jo noen år eldre også da så det kan kanskje spille inn. Det kan likevel virke som man ødelegger litt hver gang man slanker seg, enten det er på den ene eller andre måten.

Jeg har konkludert med at det gjør ingenting om det går seint for jeg skal ikke gjøre det flere ganger nå! Skal ned og bli der. Kjapt ned og kjapt opp igjen er jo ikke noe å trakte etter

Lykke til

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 11:51   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trygt å gå i ketose for tredje gang ...?

Yeah. Helt trygt, men som beths sier, så kan det gå litt tregere. Men sånn er det bare. Bedre enn ingenting.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 12:47   #4
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Trygt å gå i ketose for tredje gang ...?

Bedre å gå sakte ned - slik at kroppen får tid til å omstille seg....

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 16:03   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trygt å gå i ketose for tredje gang ...?

Det er vel heller den kosten du gikk tilbake på, enn ketosen som kan ha forstyrret stoffskiftet, om du skjønner

Men, som de andre sier her, det kan gå treigere om du gjør det igjen og igjen, husk på at du må gå gradvis over på et lavkarboopplegg, og bli der dersom du skal holde på vekta.

Lykke til !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vedr. ketose Tittentei Ketolysekuren 4 18-09-07 14:06
Ketose eller flere karber? Enid Fysisk og mental helse 10 06-04-07 20:10
Inn og ut av ketose Monen Lavkarbo generelt 11 12-02-07 22:25
Sonen vs Atkins - ketose Huldr Atkins kosthold 16 06-07-04 09:37
Ketose - atter en gang... Minus Lavkarbo generelt 13 28-05-04 12:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no