Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-11, 12:40   #6851
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ha, ha, husker første gangen jeg hadde på meg slike "lim-på" negler.
Var ikke vant til det i det hele tatt og klønte mye med det meste. Jeg stod i kassakøen og begynte å lempe varer på kassabåndet da to av neglene spratt av og fortsatte fint forbi kassadamen...

Det så LITE lekkert ut, det kan jeg love, hehe

Enda lekrere er det når du sitter der og tror du har sjans på den flotte karen, også spretter neglen av og lander i ølen hans. Er vel det man kaller "epic fail"

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 31-03-11, 12:47   #6852
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Gjest i bryllup: løsnegler, eller negler med neglelakk ( desverre korte og ikke lange og pene) ?

Dersom du har tid og råd, gå en eller annen plassen og få deg en manikyr med neglelakk. da iler og buffer de dine egne negler slik at de ser freshe ut. His du ikke har anledning til dette, ta deg tid til file forsiktig på dine egne negler (selv om de er korte, bruk en fin fil). Smør neglebånd inn med en god krem så de ikke ser tørre ut og masser også neglene med kremen (evt olje). Gjør dette noen dager før du skal legge neglelakk og ikke gjør det rett før for da sitter ikke lakken. Ta deg god tid med lakken slik at det ikke blir søl.

Gjør du det skikkelig kan det være like lekkert med korte, lakkerte negler som lange fake som detter av. Synes forøvrig ikke det er så lekkert med veldig lange negler lagt av negledesigner heller, spesielt ikke de med en voldsom hvit tip.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 31-03-11, 13:02   #6853
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når vi først er inne på neglelakk, noen som kan anbefale et merke som tørker ganske kjapt?
Eller komme med en sånn: Slik legger man på neglelakk for dummies?

Jeg sliter med å få det pent, særlig å få det til å tørke sånn at jeg ikke våkner neste morgen med dynetrekkrynker i lakken!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 31-03-11, 13:16   #6854
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er veldig fornøyd med lakken fra Chanel...tørker fort og tåler mye. Jeg legger alltid et lag med klar Top Coat lakk oppå - da holder det enda bedre. Men la det tørke skikkelig før Top Coaten blir lagt på....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 31-03-11, 13:21   #6855
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om du ikke vil bruke masse penger, så vil jeg anbefale neglelakkene fra Depend. Små flasker som selges på Vita og H&M (tror jeg affal ). De holder sikkert ikke like lenge som de litt mer prisete greiene, men lenge nok for meg i alle fall! Og så finnes de i uhorvelig mange farger, og er såpass små at du kanskje rekker å bruke dem opp før de tørker inn.

Neglelakklegging for dummies: Vaske og skrubb hendene, fil negler og bånd om nødvendig, dytt litt på neglebåndene, om de "vokser utenfor" (typ tynt hudlag inn mot negleroten). Smør med en god krem, og la trekke godt inn. Gjerne en halvtime eller mer.
Legg et tynt lag forsiktig fra roten og ut. Om neglelakken er nogelunde bra, så er den første hånda tørr nok til å legge på et lag til når andre hånda er ferdig. Oooog la tørke. Gjerne rist litt på fingrene, og gjør minst mulig med hendene en liten time framover.
Skulle du få litt lakk på feil sted, la det tørke godt først, før du går over med q-tips og neglelakkfjerner.
For et enda mer varig resultat, legg på et tynt lag klar neglelakk over.
Tada! Pene puselanker!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-03-11, 13:38   #6856
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

To ting som jeg synes er viktig for en bra neglelakkjobb:
Corrector pen til å rette feil (mye enklere enn med q-tips og neglelakkfjerner.
Og Hurtigtørkende top coat fordi jeg aldri har tålmodighet til å vente lenge nok på at lakken tørker.

hvis lakken skal vare i mange dager så er en god base coat viktig også. Selve neglelakken synes jeg det spiller mindre rolle hvilket merke den er så lenge top og bunn er bra.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 31-03-11, 13:58   #6857
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

takk for mange negletips alle sammen :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 31-03-11, 13:59   #6858
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spis deg slank med Skaldeman - eller GI boka?

Hvis man skal kjøpe en av dem, hvem er lettest å forstå, hvem får man mest utbytte av, har begge oppskrifter? Hvem er best for dem som drasser på mange kg som skal av?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 31-03-11, 14:10   #6859
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

To ting som jeg synes er viktig for en bra neglelakkjobb:
Corrector pen til å rette feil (mye enklere enn med q-tips og neglelakkfjerner.
Og Hurtigtørkende top coat fordi jeg aldri har tålmodighet til å vente lenge nok på at lakken tørker.

Har du noe erfaring med den siden?

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 31-03-11, 14:13   #6860
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du ikke vil bruke masse penger, så vil jeg anbefale neglelakkene fra Depend. Små flasker som selges på Vita og H&M (tror jeg affal ). De holder sikkert ikke like lenge som de litt mer prisete greiene, men lenge nok for meg i alle fall! Og så finnes de i uhorvelig mange farger, og er såpass små at du kanskje rekker å bruke dem opp før de tørker inn.

Neglelakklegging for dummies: Vaske og skrubb hendene, fil negler og bånd om nødvendig, dytt litt på neglebåndene, om de "vokser utenfor" (typ tynt hudlag inn mot negleroten). Smør med en god krem, og la trekke godt inn. Gjerne en halvtime eller mer.
Legg et tynt lag forsiktig fra roten og ut. Om neglelakken er nogelunde bra, så er den første hånda tørr nok til å legge på et lag til når andre hånda er ferdig. Oooog la tørke. Gjerne rist litt på fingrene, og gjør minst mulig med hendene en liten time framover.
Skulle du få litt lakk på feil sted, la det tørke godt først, før du går over med q-tips og neglelakkfjerner.
For et enda mer varig resultat, legg på et tynt lag klar neglelakk over.
Tada! Pene puselanker!

Tusen takk for masse gode tips og dummies- instruksjoner!

Og takk for andre innspill, selvfølgelig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 31-03-11, 15:02   #6861
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Spis deg slank med Skaldeman - eller GI boka?

Hvis man skal kjøpe en av dem, hvem er lettest å forstå, hvem får man mest utbytte av, har begge oppskrifter? Hvem er best for dem som drasser på mange kg som skal av?

Jeg hadde definitivt mest utbytte av GI-null!-boka. Der er det oppskrifter, man får alt inn med teskje og det er egne kapitler for de ulike "vektklassene". Jeg vil definitivt anbefale den

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 31-03-11, 15:58   #6862
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Spis deg slank med Skaldeman - eller GI boka?

Hvis man skal kjøpe en av dem, hvem er lettest å forstå, hvem får man mest utbytte av, har begge oppskrifter? Hvem er best for dem som drasser på mange kg som skal av?

GI-null boka uten tvil. Får pocketutgaven til rett over hundre kroner på nettbutikker. Bl.a. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...4863460&rom=MP

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 31-03-11, 16:37   #6863
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tusen takk for masse gode tips og dummies- instruksjoner!

Og takk for andre innspill, selvfølgelig!

Bare hyggelig!

Et lite bonustips, i hvert fall for oss som lider av litt "grove" tørre hender (jeg har oppvaskhanskefobi av en eller annen merkelig grunn, og har ikke oppvaskmaskin, så hendene betaler litt ... ), om du har kaffetrakter, ta noe av gruten som er igjen i filteret, bland med håndsåpe, og peel hendene med det. Smør deg godt med krem mens hendene enda er litt fuktige. Man får seriøst babyhud! For full uttelling, kjøpe bomullshansker på apoteket, og ta dem på og sov med, etter kremen er smørt inn.
Kaffegrut kan også brukes på kroppen for øvrig, men det blir fort litt griseri av det. Ikke bruk det i ansiktet, det blir for grovt. *erfart*
Dette funker best med trakterkaffegrut, ettersom fettet blir igjen i filteret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-04-11, 10:05   #6864
@nne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 6
@nne er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal jo på hotell i helga og lurer litt på frokosten... Stemmer det at eggerøre på hotell ikke er laget av egg, men av noe pulver greier?

@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo
Gammel 01-04-11, 10:48   #6865
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tunrida, her.

Har du noe erfaring med den siden?

Ja, har handlet der flere ganger og vært veldig fornøyd.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 01-04-11, 15:20   #6866
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går det greit å bruke frossne blomkål og brokoli, eller bør de være ferske? Synes det er så greit med frossent for det holder seg bedre.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 01-04-11, 15:22   #6867
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Går det greit å bruke frossne blomkål og brokoli, eller bør de være ferske? Synes det er så greit med frossent for det holder seg bedre.

Jeg bruker en del frosne Lettvindt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 01-04-11, 15:30   #6868
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet du om de inneholder mindre vitaminer enn ferske?

ja det er greit når de er frossne synes jeg, slipper å kaste slikt som ikke har blitt brukt opp i tide.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 01-04-11, 15:34   #6869
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Vet du om de inneholder mindre vitaminer enn ferske?

ja det er greit når de er frossne synes jeg, slipper å kaste slikt som ikke har blitt brukt opp i tide.

Inneholder gjerne mer næring, spesielt med tanke på de ferske om vinteren. Vet det er en tråd som dette ble diskutert i her inne

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 01-04-11, 15:44   #6870
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, får lete etter den :-)

Gjorde et søk i sted for å finne ut hvilken olje man bør bruke for å få i seg mer fett, men ble sannelig ikke klok. En del anbefalte extra virgin olivenolje- men så skrev andre at den smakte grusomt. Flere anbefalte cocosaoljen.

jeg steiker jo i meirismør, så det er vel helst en olje å bruke til andre ting jeg er ute etter. Som ikke smaker vondt, og gjerne tilfører kroppen noe positivt. Noen anbefalinger? Og hvor kan man egentlig putte inn olje for å få i seg mer fett i kosten?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 01-04-11, 15:47   #6871
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eggemelk er jo perfekt til det. Bruk enten cocosa med eller utan smak, utan smak er den jo heilt nøytral.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-04-11, 16:31   #6872
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Gjorde et søk i sted for å finne ut hvilken olje man bør bruke for å få i seg mer fett, men ble sannelig ikke klok. En del anbefalte extra virgin olivenolje- men så skrev andre at den smakte grusomt. Flere anbefalte cocosaoljen.

jeg steiker jo i meirismør, så det er vel helst en olje å bruke til andre ting jeg er ute etter. Som ikke smaker vondt, og gjerne tilfører kroppen noe positivt. Noen anbefalinger? Og hvor kan man egentlig putte inn olje for å få i seg mer fett i kosten?

Om du investerer i en god olivenolje, så vil den nok ikke smake grusomt, altså! Ikke gå for de Coop eller Ica-merkene, men dra gjerne på litt, om du har en litt velassortert butikk eller en innvandrerforretning og kan få noe anbefalt! En god olivenolje skal være på mørk flaske, helt riktig være extra virgin, og den koster gjerne en god slant. Men det gjør jo også Cocosa.
Olje kan du helle over salaten, gjerne i form av vinagrette!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-04-11, 17:03   #6873
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Ok, får lete etter den :-)

Gjorde et søk i sted for å finne ut hvilken olje man bør bruke for å få i seg mer fett, men ble sannelig ikke klok. En del anbefalte extra virgin olivenolje- men så skrev andre at den smakte grusomt. Flere anbefalte cocosaoljen.

jeg steiker jo i meirismør, så det er vel helst en olje å bruke til andre ting jeg er ute etter. Som ikke smaker vondt, og gjerne tilfører kroppen noe positivt. Noen anbefalinger? Og hvor kan man egentlig putte inn olje for å få i seg mer fett i kosten?

Her er hva ernæringsfysiologen sier om saken:

Opprinnelig lagt inn av MHM, her.

Vi får rimelig unyanserte råd fra våre ernæringsmyndigheter: "Bruk olje!" er hva vi får høre. Men de sier ikke at noen oljer er helseFREMMENDE mens andre er direkte UHELDIGE for vår helse. Og vi får ikke informasjon om at vi ikke bør steke i oljene (da er sjansen stor for at vi ødelegger oljen selv).

Maisolje, solsikkeolje og soyaolje bør HIVES, av fire ulike grunner:
1) De inneholder for mye flerumettet omega-6 fett, som virker betennelsesøkende (astma, revmatisme, allergier, fibromyalgi m.m.).
2) De er alltid varmpresset. Dette er en industriell prosess som blant annet gir avfallsstoffer som transfett, frie radikaler, dimerer og polymerer.
3) De egner seg IKKE for steking pga innholdet av flerumettet fett.
4) De vil ved bruk fortrenge sunne oljer som olivenolje, rapsolje, avokadoolje.

Desverre så drar denne lista med seg majones, kaviar og majonessalater i dragsuget....

Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje inneholder mye enumettet fett som er positivt for fettforbrenning, ledd, hud m.m.
Linfrøolje, valnøttolje og tran inneholder mye omega-3, og er meget varmeustabile. Bør brukes som kosttilskudd, eller over salat.
Kokosolje (Cocosa) er den oljen med mest mettet fett, noe som er gunstig ved varmebehandling av mat.

På etiketten av alle oljene MÅ det stå kaldpresset eller xtra virgin, for at de skal være sunne.

Litt komplisert? Ehhh, ja. Men man trenger jo ikke huske hva alle disse omega-ene er for noe, bare man husker hva som er sunt og usunt...

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 01-04-11, 17:09   #6874
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Ok, får lete etter den :-)

Tenker det var denne Gerd mente!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 01-04-11, 19:19   #6875
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eggemelk er jo perfekt til det. Bruk enten cocosa med eller utan smak, utan smak er den jo heilt nøytral.

eggemelk er deilig, har ikke kommet på å ha olje i, god ide :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no