Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 17:47   #76
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden 30+

Nå er jeg "bare" 0,4 kg unna minstenotering og 0,6 kg unna - 10 kg

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:32   #77
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Nå er jeg "bare" 0,4 kg unna minstenotering og 0,6 kg unna - 10 kg

Så flink du er!! Gleder meg til fredag, da har jeg veiedag. Alltid like spennende

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:22   #78
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg føler meg av en eller annen grunn feitere enn noensinne. Ikke vet jeg hvorfor egentlig heller. Tror bare selvtilliten har fått seg en knekk av uviss grunn. Men på fredag så skal jeg og svigermor shoppe litt, så håper selvtilliten stiger noen hakk da.
Det skal sies at jeg ikke er feitere enn noensinne, og jeg har spist lavkarbo og vært flink, så det er psykisk. Men det jeg ser i speilet er i mine øyne verre enn før.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:15   #79
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg føler meg av en eller annen grunn feitere enn noensinne. Ikke vet jeg hvorfor egentlig heller. Tror bare selvtilliten har fått seg en knekk av uviss grunn. Men på fredag så skal jeg og svigermor shoppe litt, så håper selvtilliten stiger noen hakk da.
Det skal sies at jeg ikke er feitere enn noensinne, og jeg har spist lavkarbo og vært flink, så det er psykisk. Men det jeg ser i speilet er i mine øyne verre enn før.

Nei, men GK da... Du er fin! (Skal du ha mensen? Jeg blir sånn når jeg skal ha eller har den). Kos deg på shopping iallefall! Du finner sikkert noe fint

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:26   #80
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Nei, men GK da... Du er fin! (Skal du ha mensen? Jeg blir sånn når jeg skal ha eller har den). Kos deg på shopping iallefall! Du finner sikkert noe fint

Takk den ble litt bedre utover kvelden. Hmm, ikke vet jeg hva som går av meg. Går på p-piller så hopper over mensen denne måneden her, men det er vel rundt om nå jeg skulle hatt mensen om jeg hadde tatt pauseuke. (Eller ca en ukes tid).
Jeg vil ha noen nye topper og noen nye bher! Det burde gjøre noe for selvtilliten

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:39   #81
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Det er nok bare sånn at man har feite dager innimellom. Jeg har en sånn periode akkurat nå, til tross for at jeg veier mer enn 40 kg mindre enn for litt over et år siden. Akkurat nå så føler jeg meg feit og kan ikke huske å ha vært feitere. Men jeg vet heldigvis at det går over. Skal vel ha mensen om en dag eller to jeg også når jeg tenker meg om. Kanskje det rett og slett er noe der.

Jeg merker forresten at jeg begynner å spise mer og mer læber og lurer på om jeg burde bry meg om det. Ikke masse altså, men litt mye bær kanskje, og litt gulrot i middagen. Ta fisk i lunsjen selv om den er panert etc. Får vel bare følge med på vekten og helsen og se om det er greit.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:28   #82
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg har spist sukkerfri sjokolade, og er en erfaring rikere. :deler:

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:56   #83
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Aprilskravletråden 30+

Rart, og på en måte litt godt, at det er flere som kommenterer det med å føle seg feit.

Jeg er tynnere nå enn på veldig lenge, men føler meg skikkelig feit... Skulle jeg følge magefølelsen føler jeg meg nærmere 195, enn 95... Men - jeg ser jo på både klær og bilder at jeg har blitt mindre. Når følger hodet etter?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 05:53   #84
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

"Godt" å høre at andre tenker slik å.. Jeg passer mindre tøy og folk sier de ser det.. Jeg derimot ser i speilet og ser en hval iforhold til før

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 07:54   #85
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Eg og hadde ein slik følelse i dag før eg skulle gå på jobb. Har mensen, og i dag følte eg ikkje meg fin i nokon kle, noko som gjorde at i dag brukte eg lang tid på å finne ut kva eg skulle ha på meg. Me har vel alle slike dagar uansett om ein er tynn eller kraftig. Men seigt er det uansett og for ein dårleg start på dagen.

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 12:28   #86
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Til minni1;
Høres ut som meg og kjæresten. Han bygger muskler og jeg slanker meg. Ser ikke hvorfor de skal ønske å kutte fettet =) En trenger jo (litt) fett uansett hva slags filosofi en følger. Ser du tendenser så får du kjøre på meg flerumettet fett - det er alle enige om at er sunt =)


Tusen takk for tips.

Skal på ferie med hele slekta, deriblant onkelen til sønnene min. Han har holdt på med lite karbohydrater og lite fett. Må ha noen gode argumenter dersom de blir en diskusjon. ( han er veldig på at sønnen ikke skal kutte like mye som han så det er jeg veldig glad for)

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 15:45   #87
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Ja, godt å høre at det er flere som har det slik! Jeg er jo langt fra mitt største nå. Jeg er jo over 20 kg mindre enn jeg var før. Men enkelte dager, og tydeligvis perioder, så føler man seg fæl i alle klær, og bare feit og stygg. Jeg tror kanskje jeg er litt bedre nå. I går sminket jeg meg og prøvde å se litt fin ut, og da ble selvtilliten bedre. Når jeg er hjemme i Bergen igjen så skal jeg ta meg en kveld der jeg steller alt; negler, føtter, ansiktsmasker osv. Man føler seg ofte noen hakk freshere etter det. Og fredag er det jo litt shopping, og så lenge jeg finner meg noen klær jeg føler meg vel i, så vet jeg at selvtilliten vil stige mye

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:00   #88
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Tror vi alle har fæle dager sånn sett. Jeg er 30kg mindre nå enn når jeg startet, men mesteparten av tiden ser jeg det ikke selv. Har fortsatt dager jeg føler meg skikkelig diger og blubbete.

Anarko, håper du finner noe fint på shoppingturen! Leste jo og her om dagen av shopping visstnok forlenger livet. XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 13:05   #89
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Noe rart skjedde i dag... Jeg fant ut at jeg skulle veie meg siden jeg er hos svigers, og de tross alt har vekt. Vekten er av den gamle sorten, ikke digital osv... Så stod jeg der da, og såg ned, vekten klarte ikke å bestemme seg. Jeg stod sånn som man normalt gjør på en vekt. I ene øyeblikket er jeg 98 kg (hurra!) og i neste er jeg ca 103-104 (ikke hurra), alt ettersom hvordan jeg lener meg. Så jeg er nå litt forfjamset. Håper selvsagt svaret er tosifret, men vekten var tydelig litt mongo. I allefall; rett opp og ned 98 kg, lener meg fremover +++.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 13:06   #90
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Kitsu: tror shopping forlenger livet litt ja Det gjør i alle fall dagen mye bedre!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 13:56   #91
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Aprilskravletråden 30+

Tipper vekten enten sto på et badegulv eller på et skeivt gulv

  Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 14:27   #92
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Den stod på et badegulv. Ikke skeivt Men når jeg lente meg forover og vekten ble mer på et lite punkt, enn på hele vekten, så gikk vekten opp, når den var jevnt fordelt slik som den skal var den 98. Ikke vet jeg. Jeg velger å tenke 98 nå da, slik at dagen lyser opp litt :P

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:12   #93
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Utgjør det noen forskjell om vekta står på badegulvet kontra stuegulvet f.eks..?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:33   #94
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Hvis det har seg slik at man er 5 kg lettere på stuegulvet så skal jeg veie meg der ifra nå av

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:32   #95
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hvis det har seg slik at man er 5 kg lettere på stuegulvet så skal jeg veie meg der ifra nå av

Jeg også!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:03   #96
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg oppdaget plutselig at det er 5,5 kg igjen til jeg er normalvektig :O

Skal på kino snart for å feire bursdagen min som var Det er stas å feire den mange ganger

Jeg veier meg på rommet mitt og ikke på badet. Kanskje det betyr at jeg egentlig er fem kilo tyngre :O

Dere er gode alle sammen <3

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:06   #97
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Utgjør det noen forskjell om vekta står på badegulvet kontra stuegulvet f.eks..?

Tipper det har noe å si om gulvet er i vater. Og baderomsgulv er vel ikke helt plane, men vinklet for å få evt. vann til å renne i avløpet.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:33   #98
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg oppdaget plutselig at det er 5,5 kg igjen til jeg er normalvektig :O

Skal på kino snart for å feire bursdagen min som var Det er stas å feire den mange ganger





Kos deg på kino

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:27   #99
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.




Kos deg på kino

Takk Såg Rio. Den var kjempemorsom. Dersom dere liker animasjonsfilm anbefaler jeg denne!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:35   #100
elimiire
Juniormedlem
 
elimiire sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Akershus
Alder: 32
Innlegg: 10
elimiire er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Takk Såg Rio. Den var kjempemorsom. Dersom dere liker animasjonsfilm anbefaler jeg denne!

Den har jeg virkelig lyst til å se! Får komme meg på kino snart. Gratulerer med dagen som var!

__________________
Sommerutfordring 2011!

Veien til en sunn og lettere kropp

elimiire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo: skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aprilskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 98 02-05-10 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no