Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juniskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 23:12   #126
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Usj, nå har jeg drukket for mye kaffe igjen. Jeg er trøøøøøtt. I tillegg er været guffent, grått og fælt ute. Mest lyst å bare legge meg, men er litt for tidlig ennå.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:28   #127
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Usj, nå har jeg drukket for mye kaffe igjen. Jeg er trøøøøøtt. I tillegg er været guffent, grått og fælt ute. Mest lyst å bare legge meg, men er litt for tidlig ennå.

Jeg har drukket noen kopper kaffe selv i kveld. Og hadde veldig lite fløte i forhold til hva jeg pleier! Bortsett fra litt fløte i kaffen i kveld så går den meieriproduktfrie uken strålende I morgen er det Judas Priest og litt whiskey.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:33   #128
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg kommer aldri til å ta abort, det er jeg fast bestemt på! Dette er min egen feil om jeg skulle vært gravid og da er det jeg som må ta ansvar! jeg er av dem som mener at dette blir drap.
Men, igjen jeg har veldig lyst på barn, håpte bare at jeg hadde fast jobb, utdannelse og slikt først.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:36   #129
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråden 30+

Den siste uka har ikke vært bra, blitt altfor mye småutskeielser.
Må ta meg selv i nakken nå, så det ikke går åt skogen.

__________________

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:40   #130
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Hva med den eventuelle faren da, vil han ha barn? Syns det er nå ganske urettferdig å påtvinge noen et barn dem absolutt ikke vil ha bare for at du ikke vil ta abort.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:16   #131
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Hva med den eventuelle faren da, vil han ha barn? Syns det er nå ganske urettferdig å påtvinge noen et barn dem absolutt ikke vil ha bare for at du ikke vil ta abort.

Han er ikke klar for barn, men han er av samme oppfatning som meg!
Jeg kommer aldri til å utføre en abort siden dette er drap i mine øyne. Jeg er ikke så kald.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:27   #132
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg syns ikke det er kaldt med abort. Det kan være det rette for mange. Det skjer jo helst før fosteret er 12 uker gammelt. Jo tidligere man utfører det jo bedre er det selvfølgelig. Men i begynnelsen er det jo i bunn og grunn bare en celleklump. Og nå mener jeg ikke å fornærme noen her....

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:41   #133
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg syns ikke det er kaldt med abort. Det kan være det rette for mange.

Jeg er enig. Jeg synes man skal være forsiktig å si at det ene eller det andre er det rette. Spesielt synes jeg man skal være forsiktig med å si at de som tar abort er kalde og ufølsomme. Samme som at jeg synes man skal være forsiktig med å si at de som velger å beholde tross at det vil bli en utfordring er dumme.

Abort er et vanskelig tema som man burde være litt påpasselig med hva man sier rundt. Man vet ikke alltid hva de som hører på (i dette tilfellet leser) har opplevd rundt denne problemstillingen.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:47   #134
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg er enig. Jeg synes man skal være forsiktig å si at det ene eller det andre er det rette. Spesielt synes jeg man skal være forsiktig med å si at de som tar abort er kalde og ufølsomme. Samme som at jeg synes man skal være forsiktig med å si at de som velger å beholde tross at det vil bli en utfordring er dumme.

Abort er et vanskelig tema som man burde være litt påpasselig med hva man sier rundt. Man vet ikke alltid hva de som hører på (i dette tilfellet leser) har opplevd rundt denne problemstillingen.

Klart. Det er en vanskelig problemstilling for de fleste. Jeg syns ikke at man skal bruke abort som prevensjonsmiddel slik en del faktisk gjør. Men et uhell kan skje, og da må man vurdere hvilket liv man har å tilby et eventuelt barn. Jeg er såpass gammel nå at jeg ville hatt store problemer med en eventuell abort, og ville nok mest trolig ha beholdt siden jeg vet at jeg er moden for det, selv om det passer dårlig. Men for 7 år siden når jeg var 18, var jeg derimot ikke klar.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:08   #135
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg mente ikke å fornærme noen, men jeg ville bare forklare mitt syn på det! Jeg har ikke noe imot folk som velger abort, men, for min del så ville jeg følt det som ett drap. Men, nå har jeg veldig mange i min familie som ikke kan få barn, så derfor ser jeg kanskje annerledes på det enn andre.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:09   #136
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

min del så ville jeg følt det som ett drap.

Men da kan man i ytterste konsekvens si man dreper et mulig liv ved å bruke prevensjon også da?
Jeg syns det er like viktig å ha noe å tilby barnet som kommer jeg... Å sitte som alenemor med en baby og få ødelagt både jobbmuligheter og fremtiden generellt syns jeg ikke er et bedre alternativ.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:33   #137
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men da kan man i ytterste konsekvens si man dreper et mulig liv ved å bruke prevensjon også da?
Jeg syns det er like viktig å ha noe å tilby barnet som kommer jeg... Å sitte som alenemor med en baby og få ødelagt både jobbmuligheter og fremtiden generellt syns jeg ikke er et bedre alternativ.

Så du tror jeg kommer til å ødelegge fremtiden min ved šå ikke ta abort?
Jeg skal si deg det, at min mor oppdro meg, helt alene som 19 åring, å hverken hennes fremtid eller jobbmuligheter har lidd noe for det!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:36   #138
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Så du tror jeg kommer til å ødelegge fremtiden min ved šå ikke ta abort?
Jeg skal si deg det, at min mor oppdro meg, helt alene som 19 åring, å hverken hennes fremtid eller jobbmuligheter har lidd noe for det!

Det var da virkelig ikke det hun skrev.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:45   #139
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men da kan man i ytterste konsekvens si man dreper et mulig liv ved å bruke prevensjon også da?
Jeg syns det er like viktig å ha noe å tilby barnet som kommer jeg... Å sitte som alenemor med en baby og få ødelagt både jobbmuligheter og fremtiden generellt syns jeg ikke er et bedre alternativ.

Ånei? Hva mener hun med dette da?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:21   #140
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg syns det er en menneskerett å være planlagt og ønska. Har sett så alt for mange triste resultater av det motsatte. Har jobba på spesialskole og i ungdomspsykiatrien i mange år. Og Nupsia jeg sier ikke at ikke du vil bli en god mamma. Bare betraktninger fra meg også.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 01:00   #141
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Ånei? Hva mener hun med dette da?

Det har vel mer med at du får begrensninger når du har ansvar for et annet liv i tillegg. Du ødelegger ikke livet ditt, men livet får helt klart en annen retning enn hva du i utgangspunktet tenkte. Jeg mener, i likhet med de andre, at det er viktig at man kan tilby et godt liv til barnet. Med dette mener jeg ikke at du blir en dårlig mor.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:21   #142
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg synes faktisk at det er litt fordomsfullt å si at en ung mor ikke kan ha mye å tilby barna sine. De vil ofte ha andre ting å tilby enn dem av oss som har ventet lenge med å få barn, men det betyr ikke at det er mindre verdifullt. Jeg tror at det å ha en ung og sprek mor kan være verd veldig mye for et barn.

Så sant man er moden nok til å ta seg av et barn når man får det, så tror jeg egentlig at fordelen ved å være ung er like stor som fordelen ved å være etablert om man venter.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:28   #143
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juniskravletråden 30+

Og så kan jeg kanskje komme med en liten oppdatering over hvordan det går med meg. Som egentlig ikke er så veldig bra. Eller, det er bra på noen punkter og ikke så bra på noen.

Er midt i samlivsbrudd, og det er ikke bare enkelt, eller, det vil si, bruddet er vel ferdig for en god stund siden, men får ikke flyttet inn i ny bolig før månedsskiftet juli/august.
Matmessig og treningsmessig så går det litt så som så.. Jeg spiser fremdeles lavkarbo, men merker at det blir lettere og lettere å bare gjøre små unntak. Noen av dem er jo greit, for jeg driver jo og vedlikeholder. Men terskelen for å synes at det er greit med utskeielser flytter seg stadig. Må stramme inn på det på et tidspunkt tror jeg, men er ikke helt klar akkurat nå. Jeg har heller ikke fått trent så mye for det er så mye annet som tar tid og oppmerksomhet nå. Men har fått syklet to gode turer denne uken, så akkurat nå er jeg i rute.
Har ikke helt våget å veie meg på en stund, bør egentlig gjøre det for å følge med. Men tror ikke jeg har gått opp veldig mye. Håper i alle fall ikke det. Men er vel litt derfor jeg ikke vil veie meg nå, for om det viser at jeg har gått opp, så må jeg jo gjøre noe med det..

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:51   #144
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg tenkte faktisk slik som Nupsida når jeg var yngre. At jeg, for min del, ikke kunne tatt abort. Og jeg tror når jeg var mellom 16-21 så ville jeg ha valgt å fått barn heller enn abort. Ble heldigvis aldri gravid i den perioden (eller, jeg har aldri vært gravid). I dag ville jeg kanskje valgt abort. Jeg ville ha vurdert det iallefall. Og jeg tror det er fordi jeg ser mine egne begrensninger mer enn når jeg var yngre. Jeg tenker at dersom jeg skal ha barn så må det være fordi jeg ønsker det, ikke fordi kondomen sprakk. Det er også mest rett overfor barnet. Men jeg sier ikke at det er rett for alle. Jeg er veldig for at muligheten finnes og at man skal få velge. Men som Anarko sa, å bruke abort som prevensjonsmetode blir jo bare helt dumt.

Du får ha lykke til uansett om du er gravid eller ikke, Nupsida. Det er ditt valg, din kropp og ditt liv. Og det er bra du tar ansvar for det.

Jeg skal ha legemiddelprøve i dag og må kanskje lese litt først.
Ha en fin dag!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:08   #145
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Jeg synes faktisk at det er litt fordomsfullt å si at en ung mor ikke kan ha mye å tilby barna sine. De vil ofte ha andre ting å tilby enn dem av oss som har ventet lenge med å få barn, men det betyr ikke at det er mindre verdifullt. Jeg tror at det å ha en ung og sprek mor kan være verd veldig mye for et barn.

Så sant man er moden nok til å ta seg av et barn når man får det, så tror jeg egentlig at fordelen ved å være ung er like stor som fordelen ved å være etablert om man venter.

Klart en ung og sprek mor kan ha like mye å tilby et barn som en etablert og eldre en. Det vet man vel best selv til syvende og sist.

Trist å høre om samlivsbruddet ditt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:24   #146
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Eg skal nok vere forsiktig med å vere bombastisk i mine meiningar her i tråden, enda eg har dei. Eg vil nøye meg med å sende ein støtteklem til Nupsida, uansett om det er på den eine eller andre måten så treng vi alle det iblant.

Men eg undrar meg litt over kva du tenker her, Sanney -

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Hva med den eventuelle faren da, vil han ha barn? Syns det er nå ganske urettferdig å påtvinge noen et barn dem absolutt ikke vil ha bare for at du ikke vil ta abort.

Eg forstår ikkje at ein kan sjå det som urettvist - korleis vert ein "påtvungen" ein unge, i våre dagar veit vel dei fleste korleis ein lagar barn, risken er alltidtil stades uansett kor usannsynleg det måtte fortone seg ift prevensjon eller kva det no måtte vere, og er det under alle omstende utelukka risikere å bli far, da får ein no halde seg frå å putte snoppen i rugekassa. Så enkelt er det.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:02   #147
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg forstår ikkje at ein kan sjå det som urettvist - korleis vert ein "påtvungen" ein unge, i våre dagar veit vel dei fleste korleis ein lagar barn, risken er alltidtil stades uansett kor usannsynleg det måtte fortone seg ift prevensjon eller kva det no måtte vere, og er det under alle omstende utelukka risikere å bli far, da får ein no halde seg frå å putte snoppen i rugekassa. Så enkelt er det.

Skjønner hva du mener. Men det er jo det beste, og enkleste, om begge ønsker barnet. Men klart, om moren vil ha, så kan ikke barnefaren bestemme over hennes kropp, for det er nettopp det, det er hennes kropp, og hun bestemmer over den, ingen andre.
De aller fleste barnefedre, med noen slags form for respekt og ansvarsfølelse vil nok bry seg om og ønske å være en del av livet til barnet, selv om man er sjokkert og redd i begynnelsen. Det handler om å gjøre det man føler er riktig, og det gjør jo Nupsida, noe hun skal ha respekt for.

På den annen side, hadde jeg vært en 18 år gammel gutt som kanskje skulle bli far så hadde jeg blitt rimelig panisk.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:28   #148
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Setter veldig pris på dere som støtter meg, jeg har ikke fortalt om mine bekjymringer til noen andre, og etter reaksjonene her så tror jeg at jeg kommer til å holde det for meg selv innen jeg har fått tatt en test.

Nå skal det også nevnes at barnefaren er 26, og driver et eget vellykket firma.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:31   #149
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Setter veldig pris på dere som støtter meg, jeg har ikke fortalt om mine bekjymringer til noen andre, og etter reaksjonene her så tror jeg at jeg kommer til å holde det for meg selv innen jeg har fått tatt en test.

Nå skal det også nevnes at barnefaren er 26, og driver et eget vellykket firma.

Da vil han i alle fall ha mulighet til å støtte deg økonomisk. Utifra det du har sagt så virker det jo som om han støtter deg ellers også, selv om han er litt redd.

Du har vel en bestevenninne du kan dele tankene dine med?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:38   #150
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Da vil han i alle fall ha mulighet til å støtte deg økonomisk. Utifra det du har sagt så virker det jo som om han støtter deg ellers også, selv om han er litt redd.

Du har vel en bestevenninne du kan dele tankene dine med?

Ja, er ikke pengene det står på. Jo, han kommer nok til å være støttende (har ikke sagt noe til han ennda, men når jeg tar testen og den eventuelt viser gravid så kommer jeg til å snakke med ham).

Jo, jeg har venner, men jeg er redd for å fortelle dette til noen før jeg faktisk vet om jeg er gravid eller ikke. Og, om jeg er gravid så aner jeg ikke hvordan jeg skal fortelle det til folk.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no