Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Sover du nok?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-06, 15:54   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sover du nok?

fant denne på vgs nettside:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124373

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 18:41   #2
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: sover du nok?

Den som sover synder ikke???

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 00:09   #3
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: sover du nok?

sover som oftest 10 timer per natt jag
sove er det nest beste jag vet..he he

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 15:23   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

sover som oftest 10 timer per natt jag
sove er det nest beste jag vet..he he

vil vi da vite hva det beste du vet er?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 15:54   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Nei jeg sover absolutt ikke nok. Jeg legger meg for sent, og selv om jeg er hjemmeværende så har jeg jo ei lita som liker å stå opp om morgenene. Men hun er litt lik mora da, og våkner oftest ikke før 9-10 om morgenen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 16:45   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: sover du nok?

Pleier å sove 7-8 timer pr natt, men nå blir det mindre fordi jeg skal opp og stave kl 4.30 - 5. 00 om morran.. Får bare legge meg tidligere da..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 17:25   #7
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

vil vi da vite hva det beste du vet er?


he he en aktivitet man også gjerne bruker sengen till...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 18:16   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

he he en aktivitet man også gjerne bruker sengen till...

Liker du DET? Fysj.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 18:17   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

he he en aktivitet man også gjerne bruker sengen till...

*gliz*

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-07-06, 19:53   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: sover du nok?

Kanskje jeg har misforstått artikkelen, men det er jo ikke mangel på søvn som meg fet, men det at jeg blir mer sulten når jeg sover for lite. Ok, så hvis jeg sover mer, betyr det at jeg blir mindre sulten, men det betyr jo ikke at jeg er dømt til å gi etter for appetittfølelsen om jeg ikke sover nok? Sove nok gjør jeg forresten så absolutt ikke, maks 5 timer per natt, pluss en time eller så om ettermiddagen.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:01   #11
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sover du nok?

Pga. ryggsmerter får jeg aldri nok søvn, noe jeg tror er viktig for vektnedgang.
Merker at når ryggen min er god og jeg sover mellom 6 og 8 timer hver natt så går vekten fort ned igjen.
Sover jeg lite går den litt opp.
Men du blir jo også mer sulten og beveger deg mindre når du er trøtt...
Tror jeg må gå å legge meg

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 08:56   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Pga. ryggsmerter får jeg aldri nok søvn, noe jeg tror er viktig for vektnedgang.
Merker at når ryggen min er god og jeg sover mellom 6 og 8 timer hver natt så går vekten fort ned igjen.
Sover jeg lite går den litt opp.
Men du blir jo også mer sulten og beveger deg mindre når du er trøtt...
Tror jeg må gå å legge meg

Jeg sover bedre (da ryggen er blitt bedre) nå når jeg har gått ned i vekt!

Og jeg trenger mindre søvn når jeg er på lavkarbo-kosthold.

Greier meg fint med 6 timer per natt nå. Før kunne jeg sove, sove, sove.... + ettermiddagshvil etpar ganger om dagen...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:04   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Etter jeg begynte på lavkarbo:

Jeg sover mye bedre om natta og er uthvilt når jeg våkner om morran(gjerne før klokka ringer)
Gubben sier at jeg har sluttet å snorke

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:05   #14
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Søvn - hva er det?

De siste åra har jeg vært heldig viss jeg har fått 3-4 timers søvn i døgnet, det er mer vanlig med 0-2.. Den siste uka har jeg ikke sovet i det hele tatt... Nå er det like før jeg går fra min siste rest av vett her



Alyssa den søvnløse

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:11   #15
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Søvn - hva er det?

De siste åra har jeg vært heldig viss jeg har fått 3-4 timers søvn i døgnet, det er mer vanlig med 0-2.. Den siste uka har jeg ikke sovet i det hele tatt... Nå er det like før jeg går fra min siste rest av vett her



Alyssa den søvnløse

OMG....

...why???

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:12   #16
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: sover du nok?

Jeg sover som en stein. Og jeg har morsomme drømmer som jeg faktisk husker. Jeg tar det som en belønning fra kroppen min

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:27   #17
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

OMG....

...why???

Jeg har M.E, migrene og mage-/tarmsykdom - der ligger nok store deler av grunnen til at jeg ikke får sove. Noen annen forklaring har jeg rett og slett ikke - jeg er ofte kjempetrøtt når jeg legger meg, sikker på å få sove. Men den gang ei... Dvs. det hender jo at jeg sovner, men så våkner jeg gjerne etter en times tid igjen eller så... Og da er det nytteløst å få sove noe mer..

Nå er jeg så utslitt at jeg sitter her og skjelver faktisk, og en annen ting - som det jo sto om i den artikkelen - er at jeg føler meg konstant sulten, akkurat som når jeg "levde på" sukker... Må bare banke inn i skolten at det ikke har noe med sult å gjøre - jeg nekter å la vekta begynne å bevege seg gal vei igjen nå altså!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:32   #18
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Jeg har M.E, migrene og mage-/tarmsykdom - der ligger nok store deler av grunnen til at jeg ikke får sove. Noen annen forklaring har jeg rett og slett ikke - jeg er ofte kjempetrøtt når jeg legger meg, sikker på å få sove. Men den gang ei... Dvs. det hender jo at jeg sovner, men så våkner jeg gjerne etter en times tid igjen eller så... Og da er det nytteløst å få sove noe mer..

Nå er jeg så utslitt at jeg sitter her og skjelver faktisk, og en annen ting - som det jo sto om i den artikkelen - er at jeg føler meg konstant sulten, akkurat som når jeg "levde på" sukker... Må bare banke inn i skolten at det ikke har noe med sult å gjøre - jeg nekter å la vekta begynne å bevege seg gal vei igjen nå altså!

Uff.... Så trist...

Finnes det ikke noe hjelp å få da???

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:41   #19
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg sover bedre (da ryggen er blitt bedre) nå når jeg har gått ned i vekt!

Og jeg trenger mindre søvn når jeg er på lavkarbo-kosthold.

Greier meg fint med 6 timer per natt nå. Før kunne jeg sove, sove, sove.... + ettermiddagshvil etpar ganger om dagen...

Godt å høre
Men jeg er egentlig ikke overvektig.
Smertene mine skyldes sykdom

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:49   #20
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sover du nok?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Søvn - hva er det?

De siste åra har jeg vært heldig viss jeg har fått 3-4 timers søvn i døgnet, det er mer vanlig med 0-2.. Den siste uka har jeg ikke sovet i det hele tatt... Nå er det like før jeg går fra min siste rest av vett her



Alyssa den søvnløse

Vil bare si at jeg vet så altfor godt hvordan du har det nå.
Har akuratt hatt en slik periode selv.
Er selv under utredning for en revmatisk sykdom og har en tarmsykdom, bla.a.....

Så jeg vil bare du skal vite at jeg vet hvor jævlig det er å gå slik du gjør nå over lang tid.
Jeg vet hvordan det tapper deg for krefter, får deg deppa og får deg til å føle deg sulten.
Alt blir slitsomt og smerter tar overhånd.
Det er faktisk ingenting som er verre enn å gå slik, men vi holder ut fordi vi vet vi har gode perioder også.
Og da setter vi sånn pris på søvnen at de som aldri hat hatt problemer med å sove ikke forstår hvorfor det å sover en natt gjør oss SÅ happy.
Med søvn blir vi helt nye mennesker...eller...vi blir oss selv.

Håper de rundt deg har forståelse for problemet ditt så du slipper å havne i konflikter.
For det er ikke lett for de som sover å forstå hvor slitsomt det egentlig er.

Sender deg en stor klem og håper du går bedre tider i møte.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:15   #21
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Dette hørte ikke bra ut, nei, Alyssa! Og du har ikke blitt noe bedre heller, siden du begynte med O.E.? Har du blitt verre?
Min migrene forsvant veldig fort da jeg gikk over på lavkarbo. Kanskje spiser du ikke nok, så du faktisk er sulten om kvelden? Det høres ikke behagelig ut, i hvert fall!
Lykke til!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:19   #22
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sover du nok?

Dette rådet hjelper ikke på smertene, men på magen og søvnen min ihvertfall: Kalkun til kvelds.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:38   #23
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: sover du nok?

Jeg er et nattmenneske...Liker å være oppe seint..Det er på en måte da jeg har energi, og ting jeg skal gjøre...

Nå som jeg har vært sykemeldt, har jeg kanskje sovet 8-9 timer hver natt, men ellers blir det kanskje 6 timer....
Og jeg kan klare meg med lite søvn, men ikke over en lengre periode....
Om jeg står opp tidlig, blir jeg tidligere trøtt på kvelden..Sånn er det jo....

Det er fælt å ikke få sove når man er trøtt...
Jeg har hatt en sånn periode selv....;(

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 13:30   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Jeg har også hatt lange perioder med store søvnproblemer, en gang sov jeg ikke på åtte dager, bortsatt fra at jeg sovna med nesa i pulten på skola, ellers hadde jeg sikkert dødd av søvnmangel.

To gode ingredienser for å sove godt for meg er nå; at jeg er happy og at har en fin fyr som varmer ryggen min.

Nå sover jeg til og med godt når jeg sover alene, som regel fra 6-8 timer hver natt. Avhenger av hva jeg har gjort dagen før, og hva jeg skal dagen etter.

Ja, folkens, migrenen forsvant etter et par måneder, og jeg hadde andall ukentlig, noen varte i dager, og jeg kunne nesten miste synet, og kasta opp i blant. Og den eneste "redningen" fra migrene er å få sovne, eller i enkelte tilfeller besvime, som det nesten føles som.
Og alle hensyn som må tas til en. Jeg må kaste mannen ut av rommet, ikke noe lyd, lys, varme....

Sånn helt uten videre så ga det seg.... Jeg skjønte ikke noe, men da jeg leste at andre hadde erfart det så oppklarte det jo en del.
Selv om jeg fortsatt ikke skjønner helt hva det skyldes nøyaktig...


Det er som en drøm og den eneste hodepinen jeg har nå om dagen er litt lettere ketosehodepine nå og da (overkommelig!!!) og den jeg er skyld i selv etter ei kule.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 13:44   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: sover du nok?

Jeg sover alt for lite.. Det har jeg vel egentlig gjort så lenge jeg kan huske. Har ikke problemer med å sovne, men med å roe meg ned om kvelden og komme meg i seng. Hvis det skjer før tolv en kveld så er det kryss i taket! Eenste kveldene jeg sovner så tidlig er fredagene. Eller, var.. Etter jeg la om kosten er jeg ikke i nærheten av så utslitt på fredagene heller, på tross av lite søvn.
Snittet ligger nok på 4,5-6t pr natt. Men ikke alt er effektiv søvn, for jeg drømmer så fryktlig mye rart at jeg innimellom blir helt utslitt av det.

Men jeg blir ikke sulten av søvnmangel heldigvis, jeg bare mister matlysten.
Forresten leste jeg et sted at om man hadde problemer med å sovne skulle man ha på blått sengetøy. Vet ikke om det hjelper, da men. Bare synd jeg ikke kan fordra blått!...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg spiser ikke nok! Noen tips? Mint Spørsmål og svar 24 24-11-06 21:17
Når skal jeg føle meg slank nok? Engmar Generell diskusjon 2 19-10-06 18:31
Sover du for lite? Gamla Fysisk og mental helse 27 15-12-04 15:23
Nok en idiotisk artikkel.. mofe Lavkarbo generelt 5 19-11-04 15:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no