Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hva er LCHF - Introtråd

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-13, 20:45   #26
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Hva er LCHF - Introtråd

En ting til: er det kun veldig overvektige som kan gå på slik mat som lchf? Jeg har ikke mer enn max 5 kg å miste og dette er kun kosmetisk betinget for min del. leste noen steder at det da kan være farlig?
Ble litt skeptisk jeg nå.. Når det er sagt har jeg prøvd lav-fett og vanlig lav karbo før og det fører meg bare hit jeg er nå og ikke den siste ekstra "mila" jeg gjerne vil..
Skal jeg tørre å fortsette eller vil jeg gå opp?
Leste det et sted også at hvis man er "normal" vil kroppen spare på fettet og ikke gå i ketose..
Forvirra :/

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 09:20   #27
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er LCHF - Introtråd

Lchf og "vanlig lavkarbo" er vel mye samme sak? Man trenger ikke være veldig overvektig for å gå på dette, og det er ikke farlig på noen måte. Men om du vil gå ned de siste pyntekiloene av å gå på lchf er ikke godt å si. Det er kroppen din som bestemmer når den har nådd idealvekten sin, ikke hodet. Og der kan det fort bli litt intern uenighet...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 13:11   #28
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien
Smile

Sv: Hva er LCHF - Introtråd

Tusen takk
Var på joggetur i dag tidlig kl 0530 og det gikk overraskende lett å stå opp.. Bare etter 2 dager altså. Og jaggu var det ikke mye vann som har kommet ut også.. ca 2 kg på 2 døgn. Deilig følelse altså!
Hvor lang tid kan det ta før jeg havner i ketose tror dere?
Ligger på 5% karb eller mindre nå og max 20 gr pr dag..

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Svar

Emneord
introduksjon, lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lchf Østfoldjenta Andre dietter 2 05-07-11 15:04
Lchf Connie_88_ Spørsmål og svar 9 28-04-11 09:10
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 23:29
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no