Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Komme igang

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-14, 10:08   #1
Linda Merete
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Løten
Innlegg: 7
Linda Merete er på en erverdig vei
Post

Komme igang

Hei. Har vært her lenge, men pga ulike hendelser i mitt privatliv ble liksom hele greia glemt.. Men nå vil jeg virkelig gå ned i vekt. Men kjenner jeg er litt rusten i gamet. Veier i dag 94 kilo, vært på lavkarbo i ca 1 uke, men ikke noe skjer. Hva gjør jeg feil??
Spiser: frokost: proteindrikk er ikke noe forkostmenneske
Lunsj : 2 egg og 3 striper bacon
Middag: kylling/fisk/kjøttdeig med grønne grønnsaker, blomkålmos
Kvelds: en bar

Drikker pepsi max og vet dette kan være et hinder, men er liksom det eneste jeg "koser" meg med. drikker også mye vann og Farris. Noen råd?? Vil gå ned ca 15-20 kilo og vil at det skal gå litt fort

Mvh Linda Merete

Linda Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, skal prøve meg hvertfall Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 10:10   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Komme igang.

Proteindrikker og barer er ikke mat. Spis mat, ren og god mat. Hvis du ikke er noe frokostmenneske så dropp frokosten eller ta en "magic bullet coffee" (søk for oppskrift) om du drikker kaffe f.eks.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 10:32   #3
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Komme igang.

Skaff deg en bok!
Da først fikk jeg dreisen på det.

__________________
Dagboken
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 11:51   #4
Linda Merete
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Løten
Innlegg: 7
Linda Merete er på en erverdig vei

Sv: Komme igang

har bøker og bruker de.. men synes det går sakte.. spiser mye cottagechees, ost og kjøtt. litt dårlig på frokost ja og sjelden vi rekker ete på jobb og synes da en bar er bedre enn ingenting.

Linda Merete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, skal prøve meg hvertfall Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 12:16   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Komme igang

Opprinnelig lagt inn av Linda Merete, her.

har bøker og bruker de.. men synes det går sakte.. spiser mye cottagechees, ost og kjøtt. litt dårlig på frokost ja og sjelden vi rekker ete på jobb og synes da en bar er bedre enn ingenting.

Kok et par egg på kvelden og ta med dem, mye bedre enn en bar. Egg inneholder alt unntatt c-vitaminer. Mye melkeprodukter kan være en partystopper for noen. Hvor lenge har du holdt på da?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 12:56   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Komme igang

Artig med en sambygding her Jeg har gått ned 40kg, men har mye igjen enda.

1. De kiloene du vil ned kom nok ikke veldig fort på, så selv om du vil fort ned, så er dte gjerne ikke alltid kroppen vil det.
Bedre å gå sakte ned og beholde den nye vekta.

2. Barer er ikke mat, kan gjøre deg søtsugen, mega tjener grovt på de( øh, jeg er der og kjøper de innimellom og anser de som en sprekk, men de gir meg ikke vann i kroppen slik pasta og sukker gjør).

3. Jeg aner ikke hva du jobber med, men kan du spise en bar i løpet av arbeidsdagen, så kan du også spise noen knekkebrød. Søk på nannanhs knekkebrød eller nannahs knekkebrødkjeks. To slike med feks ost og skinke og litt paprika og agurk er grei frokost.

4. Å bekymre seg for manglende vekttap alt nå må du ikke gjøre. Du snur helt tvett om på kostholdet= gi kroppen tid! Den skal tross alt legge om fra å forbrenne sukker til å bruke fett som hovedenergikilde.

Send meg gjerne en PM om du har lyst til å snakkes, har ikke helt lyst til å oute meg offentlig

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 22:03   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Komme igang

Opprinnelig lagt inn av Linda Merete, her.

vil at det skal gå litt fort

Dette er hva du gjør feil...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til å komme igang Lille venn Spørsmål og svar 5 17-05-11 18:44
Hvordan komme igang? Paris Dr Lindbergs 1 31-07-08 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no