Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Fort mett og lenge mellom måltidene

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-14, 08:34   #1
Lilibird
Medlem
 
Lilibird sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 51
Lilibird er på en erverdig vei

Fort mett og lenge mellom måltidene

Nå har jeg gått på LCHF i 2 mnd. de siste ukene har jeg blitt ekstremt fort mett og jeg sliter med å spise oftere enn 3 relativt små måltider om dagen.
Nå har vekten stoppet opp, sikkert av fler grunner enn at jeg spiser lite og sjeldent. Har bla fått igjen et skikkelig søtsug (rundt mensen).
Har dere noen tips for å få i seg litt mer mat og klare å spise litt oftere?
Har dere noen andre gode tips som kan hjelpe meg.

I dag var frokosten 10 g hjemmelagd knekkebrød med 20 gram smøre ost på.
og jeg er stappmett.

Lilibird er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :P Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 10:05   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fort mett og lenge mellom måltidene

Krydder! Masse krydder i maten. Og lette grønnsaker som agurk osv som får magen til å jobbe litt, men ikke føles tungt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 16:23   #3
Lilibird
Medlem
 
Lilibird sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 51
Lilibird er på en erverdig vei

Sv: Fort mett og lenge mellom måltidene

Tusen takk
Jeg har aldri opplevd noe lignende.

Lilibird er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :P Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 08:07   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fort mett og lenge mellom måltidene

Trenger du å spise mer enn tre ganger om dagen? Selv spiser jeg sjelden mer enn to måltider per dag. Klart, om måltidene virkelig er små, kan det være noe å tenke på, men om du spiser en god andel fett, blir jo energimengden deretter, og sånn sett behøver ikke måltidet i seg selv å være så stort.
Jeg har selv perioder hvor jeg blir i overkant småspist, og da gjør jeg noe jeg ellers aldri gjør - teller kalorier - for å være sikker på at jeg får i meg nok mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 09:39   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Fort mett og lenge mellom måltidene

Tre måltider om dagen er normalen for meg også. Noen ganger store, andre ganger små. Kroppen er generelt sett flink til å få i seg det den trenger av energi, så jeg ville ikke ha bekymret meg for dette på lenge ennå. Husk den måltidsstørrelsen du er vant til ikke nødvendigvis har gjort så mye godt for deg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir så fort mett... Sjokoladebananen Lavkarbo generelt 4 02-06-12 01:29
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 21:35
Mett lenge før tallerkenen er tom Hillelille Generell ernæringsdebatt 1 20-03-09 21:33
Dette med tid mellom måltidene. Lollypop! Dr Lindbergs 3 06-11-07 19:48
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no