Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Cambridgekuren

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 19:03   #26
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Tror ikke du har helt skjønt poenget mitt med mine innlegg og det beklager jeg. Pulverkur hjelper deg i å gå ned i vekt. Men det er ingen erstatning for ekte næringsrikt mat. Etter 3 uker skal du gradvis gå over på norsk mat igjen. Maten du skal spise har jeg nevnt ovenfor. Men jeg tror for mange at dette er mer motiverende enn og spise feite matvarer og sakte gå ned i vekt.

Vet at dette er et forum for Lavkarbo (har vært medlem siden 2004) Men dere har prøvd disse kurene og jeg vil finne ut hvorfor de ikke virket. Og jeg tror jeg har fått et greit svar allerede.

Her er vi enig, det er ingen erstatning for mat og ergo har ikke kroppen behov for det.

Jeg har ikke misforstått deg, du er ute etter tilbakemelding fra medlemmer her inne enten de er positive eller negative. Jeg er paranoid og lurer på om du har en skjult agenda (det er mine ord, du har ikke på noen måte gitt inntrykk for at du mener det).

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:09   #27
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Ok ok... beklager, men dette oppfatter jeg som snikreklame. Jo mer oppmerksomhet rundt denne tråden, jo mer PR rundt Cambridge-kuren. Og salgsargumentene kjenner jeg igjen, jeg er i nesten samme bransje..

Sorry, men jeg kjøper det rett og slett ikke.


??? Helt meningsløst.

1. Hvis jeg ville hatt reklame annonserer jeg!!!!
2. Starten av dette innlegget er svaret på hvorfor jeg er her
3. Tror du undervurderer meg kraftig. hadde nok brukt andre metoder for snikreklame.
4. Har meget høy moral.

Føler du deg nå overbevist!!

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:22   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Ja nå får vi enderlig en konstruktiv diskusjon her.

Det er en del som sliter med fedme. Mange har prøvd forskjellige kurer deriblant "Lavkalori" som gjør det slik at man går ned i vekt men likevel synes mange det er vanskelig og holde oppe motivasjonen. De fleste (ikke alle) gir opp. Eksempelvis Atkins inneholder så mye fett i dietten at folk blir sjuke. Noen synes selvføgelig det er en bra diett. Det er helt individuelt.

Jeg vil ikke legge meg oppi en diskusjon om Cambridgekuren eller andre pulverkurer, MEN - om du skal si noe om andre dietter/kurer, bør du iallefall ikke komme med feilinformasjon. Atkins inneholder IKKE så mye fett i dietten "at folk blir sjuke". En slik påstand er jeg bare nøt til å kommentere før diksusjonen går videre. Du får det til å høres ut som fakta - at de fleste blir sjuke. Det vet du vel ikke er riktig. Vi tåler alle forskjellige ting, og noen tåler ikke fett i maten uansett hva slags mat de spiser.

De som ikke har noen fettitoleranse, men allikevel blir sjuke - blir ikke sjuke fordi de følger Atkins. Jeg tør påstå at de absolutt IKKE følger Atkins. De har sannsynligvis ikke lest boka engang. (Og da mener jeg ikke den utdaterte norske utgaven basert på 1992 utgaven av Atkins, men den NYE reviderte 2002 utgaven). Når slike tilfeller dukker opp -enten her, eller i pressen, er det unten unntak folk spm har lest i avisa eller i ukebladet at de kan gå ned masse kilo ved å bare spise egg & bacon etc. De kjenner kanskje noen som har lest avisa eller ukebladet, - og på det grunnlag stapper de i seg med egg, bacon og drikker smelta smør til frokost og kremfløte til lunch. Om du leser her på sidene burde du vite at virkeligheten er en helt annen.

Det var min kommentar signert meg selv -
Nille
.

Her er min kommentar signert meg som -
Admin:

Dette er et rent lavkarbo forum - ikke et generelt kostholdsforum. Her diskuteres lavkarbo retninger, - ikke lavkalori eller pulverkurer.

Søk gjerne informasjon fra tidligere brukere av Cambridge kuren her inne, men om du vil lage reklame og fortelle om kurens fortreffeligheter må du nok kjøpe deg reklameplass som alle andre.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:25   #29
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

??? Helt meningsløst.

1. Hvis jeg ville hatt reklame annonserer jeg!!!!
2. Starten av dette innlegget er svaret på hvorfor jeg er her
3. Tror du undervurderer meg kraftig. hadde nok brukt andre metoder for snikreklame.
4. Har meget høy moral.

Føler du deg nå overbevist!!

Sure.

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:50   #30
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg vil ikke legge meg oppi en diskusjon om Cambridgekuren eller andre pulverkurer, MEN - om du skal si noe om andre dietter/kurer, bør du iallefall ikke komme med feilinformasjon. Atkins inneholder IKKE så mye fett i dietten "at folk blir sjuke". En slik påstand er jeg bare nøt til å kommentere før diksusjonen går videre. Du får det til å høres ut som fakta - at de fleste blir sjuke. Det vet du vel ikke er riktig. Vi tåler alle forskjellige ting, og noen tåler ikke fett i maten uansett hva slags mat de spiser.

De som ikke har noen fettitoleranse, men allikevel blir sjuke - blir ikke sjuke fordi de følger Atkins. Jeg tør påstå at de absolutt IKKE følger Atkins. De har sannsynligvis ikke lest boka engang. (Og da mener jeg ikke den utdaterte norske utgaven basert på 1992 utgaven av Atkins, men den NYE reviderte 2002 utgaven). Når slike tilfeller dukker opp -enten her, eller i pressen, er det unten unntak folk spm har lest i avisa eller i ukebladet at de kan gå ned masse kilo ved å bare spise egg & bacon etc. De kjenner kanskje noen som har lest avisa eller ukebladet, - og på det grunnlag stapper de i seg med egg, bacon og drikker smelta smør til frokost og kremfløte til lunch. Om du leser her på sidene burde du vite at virkeligheten er en helt annen.

Det var min kommentar signert meg selv -
Nille.

Her er min kommentar signert meg som -
Admin:

Dette er et rent lavkarbo forum - ikke et generelt kostholdsforum. Her diskuteres lavkarbo retninger, - ikke lavkalori eller pulverkurer.

Søk gjerne informasjon fra tidligere brukere av Cambridge kuren her inne, men om du vil lage reklame og fortelle om kurens fortreffeligheter må du nok kjøpe deg reklameplass som alle andre.

Ja der fikk nok jeg mitt pass påskreven.

Hvis jeg skulle begynne med snikreklame ville jeg nok begynt slik:
Jeg har prøvd noe som fungerte veldig bra for meg....... osv.osv.
Ikke presentert meg selv med full opplysning om hvem jeg var i begynnelsen av innlegget.

Men reklameinntekter det er du nok tydligvis interessert i Nille selv om det er slanking med suppe og milk shake.

Jeg har heller ikke kommet med feilinformasjon ang. Atkinsdietten. bare så du har det helt klart for deg.

Takk for meg!

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:10   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Ja der fikk nok jeg mitt pass påskreven.

Hvis jeg skulle begynne med snikreklame ville jeg nok begynt slik:
Jeg har prøvd noe som fungerte veldig bra for meg....... osv.osv.
Ikke presentert meg selv med full opplysning om hvem jeg var i begynnelsen av innlegget.

Men reklameinntekter det er du nok tydligvis interessert i Nille selv om det er slanking med suppe og milk shake.

Jeg har heller ikke kommet med feilinformasjon ang. Atkinsdietten. bare så du har det helt klart for deg.

Takk for meg!

  1. Jeg gjentar: Det er helt greitt å innehente erfaringer fra tidligere brukere av Crambridge her inne, så lenge du ikke reklamerer for produktet.
  2. Alle har lov å kjøpe seg reklameplass på internett, men reklamen er ikke en del av forumet. Og JEG har ingen personlig interesse eller inntekter av internett reklame. Det går igjennom google og det er forumets eiere som evt. godkjenner slikt.
  3. Å si: "Eksempelvis Atkins inneholder så mye fett i dietten at folk blir sjuke" - er feilinformasjon. Det har jeg helt klart for meg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:34   #32
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

  1. Jeg gjentar: Det er helt greitt å innehente erfaringer fra tidligere brukere av Crambridge her inne, så lenge du ikke reklamerer for produktet.
  2. Alle har lov å kjøpe seg reklameplass på internett, men reklamen er ikke en del av forumet. Og JEG har ingen personlig interesse eller inntekter av internett reklame. Det går igjennom google og det er forumets eiere som evt. godkjenner slikt.
  3. Å si: "Eksempelvis Atkins inneholder så mye fett i dietten at folk blir sjuke" - er feilinformasjon. Det har jeg helt klart for meg.

Hei du!

Enkelte forskere mener at dietten ikke bare gjør folk sjuke. Men de hevder at dietten kan være dødelig. (Er du sånn ekspert at du kan motsi dem). Det tviler jeg på. Saken er at når du får så mye fett i deg spiser du mindre. Derfor går mange ned i vekt. Det som er forvirrende er at man har ennå ikke klart å dokumentere at Atkinsdietten er helseskadelig. Det er problemet...

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:37   #33
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hei du!

Enkelte forskere mener at dietten ikke bare gjør folk sjuke. Men de hevder at dietten kan være dødelig. (Er du sånn ekspert at du kan motsi dem). Det tviler jeg på. Saken er at når du får så mye fett i deg spiser du mindre. Derfor går mange ned i vekt. Det som er forvirrende er at man har ennå ikke klart å dokumentere at Atkinsdietten er helseskadelig. Det er problemet...

Fint om du kan dokumentere påstandene dine? Jeg spiser IKKE mindre nå enn jeg gjorde før, heller mer! Hvorfor viste de siste blodprøvene mine hos legen at jeg hadde lavere kolestrol enn noen gang, hvis jeg spiser feil??

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:49   #34
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Fint om du kan dokumentere påstandene dine? Jeg spiser IKKE mindre nå enn jeg gjorde før, heller mer! Hvorfor viste de siste blodprøvene mine hos legen at jeg hadde lavere kolestrol enn noen gang, hvis jeg spiser feil??

Jeg har mange. Du kan begynne med denne:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=351002

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:53   #35
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hei du!

Enkelte forskere mener at dietten ikke bare gjør folk sjuke. Men de hevder at dietten kan være dødelig. (Er du sånn ekspert at du kan motsi dem). Det tviler jeg på. Saken er at når du får så mye fett i deg spiser du mindre. Derfor går mange ned i vekt. Det som er forvirrende er at man har ennå ikke klart å dokumentere at Atkinsdietten er helseskadelig. Det er problemet...

Enkelte forskere? Som?? Er det de samme som mener at pulverkurer er den beste måten å gå ned i vekt på?

Det vil alltid være forskere som mener det ene mens andre mener noe annet. Det kommer an på hvordan man stiller spørsmålene og hva man i utgangspunktet forsker på!

Det er helt riktig at man ikke har greid å dokumentere at Atkins-dietten er farlig, nettopp fordi den ikke er farlig. I motsetning til pulverkurer så finnes det dokumentasjon på at å spise lavkarbo (under 130 gram per dag) er bra for helsen. Man har flere ti-års erfaring med lavkarbo og vet hva den gjør med helsen på sikt... Kan man komme med samme forsking på pulverkurer?

Å bruke at man har vært medlem siden 2004 som argumentasjon på at man vet hva man snakker om blir rart, i og med at det å være medlem aldri har vært noen garanti for at man har tilegnet seg kunnskap om emnet.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:54   #36
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Jeg har mange. Du kan begynne med denne:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=351002

Er dette din dokumentasjon? Denne forteller meg egentlig det motsatte:

Sitat:

- Menneskehetens forfedre har levd på et Atkins-liknende kosthold i cirka to millioner år. Hvis dette hadde vært farlig, ville vi neppe ha vært her i dag. Det finnes ingen studier som viser at et kosthold med lite karbohydrater er farlig, sier han

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 20:58   #37
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Sitat:

En 40 år gammel kvinne som fulgte Atkinsdietten havnet nylig på sykehus med ketoacidose, eller syreforgiftning i blodet på grunn av alvorlig insulinmangel. Mangelen på karbohydrater i maten gjorde kvinnen svært syk.

Det er trist når journalister og forskere ikke vet forskjell på ketoacidose og ketose. Ketoacidose er noe diabetikere får. Ketose er kroppens forbrenningsystem når den ikke får karbohydrater.

Damen hadde diabetes... og da skal man ha tett oppfølging av lege når man går på kuren.

Det som er bevist og som er korrekt er at langt de fleste med diabetes II kan slutte med insulin på lavkarbo, inkludert min mor.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:03   #38
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Jeg har mange. Du kan begynne med denne:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=351002

Lite vektig med en artikkel som er feil og fra "din side". Damen var syk pga diabetes, hun var ikke i diettindusert ketose. Det er to forskjellige ting.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:06   #39
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article31777.ece

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32177.ece

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/07/476091.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...icle728961.ece

http://www.forskning.no/Artikler/200...r/1159433064.4

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:14   #40
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hei du!

Enkelte forskere mener at dietten ikke bare gjør folk sjuke. Men de hevder at dietten kan være dødelig. (Er du sånn ekspert at du kan motsi dem). Det tviler jeg på. Saken er at når du får så mye fett i deg spiser du mindre. Derfor går mange ned i vekt. Det som er forvirrende er at man har ennå ikke klart å dokumentere at Atkinsdietten er helseskadelig. Det er problemet...

Slike påstander har gang på gang blitt tilbakevist av eksperter med adskillig større ekspertise enn de "forskere" som uten dokumentasjon har hevdet at dietten "kan være dødelig". Grunnen til at de ikke har klart å dokumentere noe er at det ikke finnes noen bevis. De største og mest respekterte legevitenkap publikasjoner har alle skrevet om at Atkins hadde rett hele tiden....

Atkins Center i USA behandlet i løpet av tiden Atkins levd
e over 70.000 pasienter, mange med overvekt og diabetes. Millioner av mennesker over hele verden lever etter prinsipper han skrev om i sine bøker.

Over 40 kontrollerte studier har vist at et kosthold med lite karbohydrat (og mere fett/proteiner) virker mer slankende enn kosthold med mye brød og poteter, samtidig som det motvirker diabetes, hjerte- og karsykdom, mange autoimmunsykdommer og kreft. Et lavkarbokosthold gir større vektnedgang og bedre blodfettverdier enn et kosthold med mye karbohydrater fra sukker, mel og poteter. Ti tusenvis av positive pasienterfaringer er dokumentert av leger som Wolfgang Lutz, Richard Mackarness, Blake Donaldson og Jan Kwasniewski.

Med så mange pasienter/så stort pasient/bruker grunnlag finner jeg det noe underlig at ingen har klart å fremskaffe beviser på hvor skadelig/dødelig denne dietten liksom skal være ?

Med Kimmer/Kimkins tok det ikke et år engang år før resultatene av hennes lavkalori, lavfett, lavkarbo diett på www.kimkins.com ble avslørt som århundrets store diettbløff, og det verste som skjedde der var at folk mistet hår og tenner. Det begynte med et par misfornøyde brukere. Om man følger med på amerikanske nyheter ser man hvor stor plass dette har fått. Om Atkins hadde vært så skadelig og ikke misnt dødelig, ville det ikke vært naturlig at det var blitt iallefall EN sak av det ? I saksøkerens paradis USA ?

Hvor er de syke og hvor er de døde som har blitt syke eller dødd fordu de har gått på Atkins ? Dette faller på sin egen urimelighet

Jeg vet ikke hvor du har denne infoen din i fra. Men uten dokumentasjon blir det litt vanskelig å forholde seg til slike påstander.
Det finnes imidlertid masse dokumentasjon for det motsatte. Og jeg velger derfor å ikke diskutere dette ytterligere.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:14   #41
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Er ikke ute etter positive tilbakemeldinger. Jeg er ute etter tilbakemeldinger

OK. Det skal du få.

Jeg har prøvd Camebridgekuren for en del år siden. Jeg vet ikke om produktene er endret i forhold til da - men jeg håper oppfølgingen av de som bruker produktene er endret til det bedre.

Jeg fikk ingen annen oppfølging enn veiing.
Jeg ble bedt om å 'bite tenna sammen' og kjenne på valkene rundt midjen når jeg syns det var tøft og jeg var segneferdig av svimmelhet.
Jeg fikk ingen råd eller veiledning i forhold til kostholdsomlegging eller tilrettelegging (på den tiden kunne jeg ikke noe om kosthold heller)

I tillegg var det dyrt. Og smakte vondt.

Er det annerledes nå?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:20   #42
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Et rask nettsøk dokumenterer at jeg ikke farer med feilinformasjon om Atkinsdietten som jeg ble kritisert for av Administrator. Jeg har selv gått på Atkins men jeg savner objektivitet og ydmykhet for kritiske røster f.eks Atkinsdietten

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:24   #43
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Da regner jeg med at du legger inn linken til denne informasjonen?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:30   #44
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Cambridgekuren

Jeg kjenner flere (5-6 stk) som har gått på Cambridge kuren. Ingen av de er slankere nå enn før kuren.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal gå på pulver for å gå ned i vekt, når man kan gå ned i vekt ved å spise sunt, dvs lavkarbo. Jeg spiser ikke usunt. Jeg bare holder meg unna sukker, mel, poteter, mais og ris. Det er ikke noe sunt i dette som jeg ikke kan få fra andre naturlige matvarer. Jeg vil heller kjøpe økologiske råvarer på butikken, enn pulver..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:31   #45
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

OK. Det skal du få.

Jeg har prøvd Camebridgekuren for en del år siden. Jeg vet ikke om produktene er endret i forhold til da - men jeg håper oppfølgingen av de som bruker produktene er endret til det bedre.

Jeg fikk ingen annen oppfølging enn veiing.
Jeg ble bedt om å 'bite tenna sammen' og kjenne på valkene rundt midjen når jeg syns det var tøft og jeg var segneferdig av svimmelhet.
Jeg fikk ingen råd eller veiledning i forhold til kostholdsomlegging eller tilrettelegging (på den tiden kunne jeg ikke noe om kosthold heller)

I tillegg var det dyrt. Og smakte vondt.

Er det annerledes nå?

Ja, nå er det litt annerledes med hentydning til oppfølging etter kuren. Du har forskjellige faser og opplæringsprogram som skal hindre at du går opp i vekt igjen. De hevder at 60 % opplever varig vektstabilitet men dette skal jeg sette meg inn i når jeg får programmene.

Derfor er den tilbakemeldingen fra deg "Fedonisten" veldig nyttig. Siden jeg ikke har den erfaringen med Cambridge som bruker.

Det jeg synes er trist er at jeg blir kritisert for at jeg er feilinformert når jeg indirekte prøver å hevde at lavkarbokurer er like kontroversiell som andre kurer.

Jeg vil kun ha tilbakemeldinger og hvis de kun er negative vil jeg finne ut hvorfor. Det er den agendaen jeg har. Thats It!

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:31   #46
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Et rask nettsøk dokumenterer at jeg ikke farer med feilinformasjon om Atkinsdietten som jeg ble kritisert for av Administrator.

Nille Heter hun. Vi er flere Administratorer. Men jeg kan godt stille meg bak Nilles påstand. Å komme med en påstand om at Atkinsdietten har så mye fett i seg at man blir syk av det, kan ikke kalles annet enn en feil påstand uansett hvor mye du vrir og vender på det. Med mindre argumentene er synsing. Det finnes mennesker her inne som lever veldig godt og ikke er det minste syk, som har blitt ganske så frisk faktisk av å spise etter Atkins filosofi. De har blodprøver som beviser det, og noen har også levd på dette kostholdet i nærmere 30 år. (Dessuten, er det flere faser i Atkins filosofi, og det er ikke meningen man skal leve på induksjonsfasen i åresvis heller.)

Jeg har enda tilgode å lese seriøs dokumentasjon på at å spise grønnsaker, nok proteiner og riktige fettsyrer skal være skadelig. Når det gjelder kildene dine, så er ikke et kjapt internettsøk den beste referansen for en vitenskapelig sannhet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:39   #47
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Da regner jeg med at du legger inn linken til denne informasjonen?

Hvorfor trenger jeg å legge inn flere linker om at forskerne er uenig i at Atkins er farlig eller ikke. Se denne da?

Claude Marcus, professor ved Karolinska universitetssjukhuset Huddinge, sier også at slankemetoder som Atkinsdietten og GI-måling er usunne

Jeg tror denne herremannen kan mer om kosthold enn alle oss tilsammen.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:41   #48
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Et rask nettsøk dokumenterer at jeg ikke farer med feilinformasjon om Atkinsdietten som jeg ble kritisert for av Administrator. Jeg har selv gått på Atkins men jeg savner objektivitet og ydmykhet for kritiske røster f.eks Atkinsdietten

masse synsing - ikke en eneste dokumentasjon.
Når kritiske røster ER objektive og kan dokumentere sine påstander skal ydmykheten hentes frem

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:44   #49
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Cambridgekuren

Lurer på hvordan samene har overlevd...

Det er litt rart at hverken inuiter, samer eller andre kulturer som lever kun på animalsk mat, ikke har hatt kreft, hjerte- og karsykdommer, diabetes, tannråte, alzheimer, psoreasis, høyt blodtrykk, slag osv osv, siden media skriver så mye om at aminalsk mat/mettet fett forårsaker akkurat dette?

Du har vel hørt et uttrykk som er i ferd med å bli glemt nå: Det er de feteste stykkene som er best?

Det er bare snakk om å reflektere litt rundt temaet, så forstår du sikkert at du har blitt kraftig feilinformert når du påstår at noen blir syke av å spise mye fet mat.

Joda, jeg har prøvd pulver jeg også. To dager. Det smakte vondt, og jeg var sulten fra første slurk.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:46   #50
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Hey lokkebiff, gi nå mannen en sjanse da.

overhodet ikke!!!

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.


Så dere er "matterrorister"

Nå er det dere pulverfantastene som er "terroristene" isåfall....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no