Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Akutt nyrestein

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-13, 07:11   #1
zerlina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Bodø
Innlegg: 6
zerlina er på en erverdig vei

Akutt nyrestein

Er det noen som vet om det å være i ketose kan føre til akutt nyrestein?

Jeg opplevde det forrige helg. Endte på legevakta liggende med morfin i flere timer for å fjerne de jævlige smertene.
Har aldri før hatt problemer med nyrene.

Kan det være en sammenheng her?

zerlina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 07:53   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Akutt nyrestein

Har du spist mye nøtter ala mandelmel o.l.?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 08:18   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Akutt nyrestein

Aldri hørt om at det kan gi nyrestein, men på Lindbergklinikken sier de at ketose er en stor belastning for nyrene.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 17:54   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Akutt nyrestein

Ketose har nok ingen ting å gjøre med nyrestein med mindre du samtidig drikker for lite for sjeldent!
Det er faktisk det aller viktigste for å forebygge nye steiner. Å drikke JEVNT hele tiden!

Jeg har hatt flere anfall før, men ble 20. mars i år lagt inn på sykehus pga en nyrestein som var for stor til å komme ut på egen hånd. Fikk neste dag lagt inn stent for å avlaste urinlederen. Hadde da begynnende nyresvikt og blodforgiftning. 29. mai ble steinen knust og 13. juni tok de endelig ut stenten. 15. juli ble det konstanter blødning i nyren og det sliter jeg med enda.

Moralen er, pass på å drikke jevnt og trutt!
Og ligg unna sjokolade og rødt kjøtt så langt det lar seg gjøre, så overlegen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Akutt doløping? Sjokoholiker Ketolysekuren 13 16-04-11 14:32
Går på ketolysekuren og har fått nyrestein Bua Ketolysekuren 3 16-11-09 13:38
Blomkål og nyrestein Liv Fysisk og mental helse 6 21-05-09 18:03
akutt: hva er symptomene på matforgiftning? Siljevanilje Fysisk og mental helse 12 01-07-07 17:02
Nyrestein? Lotusia Fysisk og mental helse 8 22-05-07 18:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no