Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 12:33   #1
LeneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 36
LeneM er på en erverdig vei

Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol

Heisann,

Har idag vært hos legen min, og har fått bekreftet at jeg har høyt kolesterol. (6.5)

Han har liten eller ingen kunnskap om ketolyse kuren, og kunne derfor ikke rådgi meg angående dette.

Jeg spiser nesten ikke noen av "risiko" varene han poengterte som kaffe, sjokolade og rogn, men jeg spiser
jo egg siden det er slik en stor del av frokost og bakingen til ketolyse kuren.

Jeg har vært på denne kuren siden begynnelsen av Januar, og lurer på om jeg allerede skulle hatt lavt
kolesterol med denne kuren?

Er litt bekymret for bare å fortsette som før, men legen min ga meg bare en liste over ting jeg skal unngå,
slik som helmelk, fløte, helfet ost, krem, eggeplomme, alt fett kjøtt, alle sorter skalldyr,
stuede og mosede grønnsaker tillsatt smør og margarin og fløte / helmelk, kokos og kokosfett og ikke minst smør.

Dette er jo helt i strid med ketolyse kuren, og vil igrunnen bare bety at jeg ikke kan fortsette som jeg gjør.

Jeg ville sette pris på svar angående dette fra enhver som har bredere erfaring, eller kanskje til og med utannelse innen dette.

Er bare litt redd at jeg skal gjøre megselv skade når ikke legen min kan gi meg gode råd i sammsvar med kuren jeg har valgt.

__________________


LeneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - 50+ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:54   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol

Vil tro du får svar på noe av det du lurer på om du kikker litt i denne tråden

Denne ligger som link i den tråden, vil bare sørge for at den ikke blir oversett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:54   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol

En del mennesker opplever en midlertidig forhøyelse av kolesterolnivå etter omlegging til LCHF-kosthold, etter noen måneder vil det typisk synke til lavere verdier enn det du hadde før kostomleggingen.

Fortsett som du gjør! Du kan jo også ta kontakt med dr. Ketolyse, siden du følger kuren hans.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:58   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol

Målte du kolesterolet før du begynte eller har du eldre målinger liggende hos legen? Hvis du hadde høyt fra før av - vil det nok ikke bli verre med lavkarbo.

Les linkene og skriv ut informasjonen, sjekk også Uffe Ravnskogs bok om kolesterolmyten. Ta den med til legen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:33   #5
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vil tro du får svar på noe av det du lurer på om du kikker litt i denne tråden

Denne ligger som link i den tråden, vil bare sørge for at den ikke blir oversett

Hm, dette var interresant... Får ofte spørsmål om hva dette kostholdet gjør med kolesterolet når vi spiser så mye fett å "fyfymat". Greit å kunne gi et mer utdypende svar på det Min svigermor er verdens sprekeste 65- åring, hun trener hver dag, spinning, aerobic og turer, hun har aldri spist mye fett, og spiser veldig små måltider. Hun har veldig høyt kolesterol og har fått beskjed fra legen om å kutte fett å trene mer, men hun har ikke nå fett å kutte, og hun kan jo ikke trene mer enn hun alerede gjør! Hun har fått kolesterolsenkende medisiner... Det er også familiært. Dette er jo noe å tenke på for min mann og mine barn hvis det er arvelig

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, kolesterol, kost, lege, veiledning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt om å huske å leve i alt strebet etter en lettere kropp... Nerthus Generell diskusjon 2 14-02-11 21:58
Leter etter tråd om kolesterol og fett i kosten Camomilla Spørsmål og svar 4 07-01-11 16:33
Hva med når man er på besøk? amatøren Ketolysekuren 11 14-07-08 16:34
Kan jeg spise litt fromasj til dessert etter middagen for å øke fettinntaket? Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 09-02-06 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no