Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Haster! Trenger Skaldemanråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-06, 09:26   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Haster! Trenger Skaldemanråd!

Jeg har jo brettet ut hele slankelivet mitt i en VG-blogg, og skal gjøre alt etter Skaldemans prinsipper. Men boka har ikke kommet ennå, og jeg trenger å vite noen småting før jeg fyrer løs.

Hva sier SSS om nøtter, bær og kunstig søtstoff?

  Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:04   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Han fraråder kunstig søtstoff på det sterkeste. Han spiser aldri noen form for proteinbarer, sukkerfrie sjokolader eller noe sånt, heller ikke lettbrus.

Nøtter og bær er sunt, men bør unngås under vektnedgangen. Bær spiser man for å gå OPP i vekt eller holde vekta (bjørnen spiser feks mye bær for å øke sin vekt så den kan leve på fettreservene sine under dvalen). Nøtter kan NOEN spise under nedgangen, men ikke alle. Det må man finne ut selv. Han anbefaler vel først og fremst Macadamianøtter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 11:42   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Æsj... Nøtter og bær klarer jeg meg uten, men to suketter i teen og en pakke splenda i kremen blir verre å forsake.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 11:57   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Altså, jeg kommer nok til å bruke litt søtstoff, men mye mindre enn det jeg har brukt før. På Atkins brukte jeg det helt ukritisk og laget ofte kaker og erstatninger for snop. Nå vet jeg bedre og kommer til å lage slikt svært sjelden og spise mest mulig naturlig mat. Jeg mener det viktigste er at vi klarer å overholdet kostholdet, og om da LITT søtstoff inngår uten at det går utover vekten og helsa, så syns JEG det må være ok!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 12:06   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Der er jeg HELT enig med deg, Iset. Før gjorde jeg ALT for å finne erstatninger for god (og søt) mat, og endte opp med å opprettholde alle de dårlige vanene mine. Det jeg kommer til å bruke av søtstoff fremover vil være som en hjelp til å få i meg det fettet jeg trenger (f.eks i krem). På samme måte vil jeg muligens bruke bittelitt bær, men ikke hver dag som jeg gjerne gjorde før. Åh, jeg er så glad for at du er i gang med dette! Føler meg mye sterkere når jeg vet at du er der!

  Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 13:14   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Takk i like måte, Albertine!! Det er jo mye styrke i å være sammen, og det er jo spesielt spennende når vi deler samme mål og kostholdsfilosofi. Jeg har en tendens til å være veldig kjepphøy i begynnelsen, og så dabbe av, og jeg er like kjepphøy nå også, men jeg tror noe har forandret seg, måten å tenke på... Jeg har masse motivasjon og VET jeg skal klare dette, spesielt når jeg tenker på deg og bloggen din!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:06   #7
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg har jo brettet ut hele slankelivet mitt i en VG-blogg, og skal gjøre alt etter Skaldemans prinsipper. Men boka har ikke kommet ennå, og jeg trenger å vite noen småting før jeg fyrer løs.

Hva sier SSS om nøtter, bær og kunstig søtstoff?

Nötter funkar inte för mig, Bromsar viktnedgången. Ganska många rapporterar att de tål nötter, jag gissar att de inte äter lika mycket som jag...

Bär funkar inte för mig. Jordgubbar i somras gav viktuppgång. Fruktos är enligt min synsätt ett allvarligt viktminskningshinder. Några av mina "elever" äter en liten portion osötade hallon med vispgrädde på kvällen. Det går ner hyfsat ändå.

Konstgjorda sötningsmedel undviker jag. (Och alla andra onödiga kemikalier också.) Sötningsmedlet har dessutom nackdelen att vi bibehåller vår smak för sött. Varför bibehålla vår smak för sött om det var den söta maten som gjorde oss överviktiga?

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:09   #8
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Han fraråder kunstig søtstoff på det sterkeste. Han spiser aldri noen form for proteinbarer, sukkerfrie sjokolader eller noe sånt, heller ikke lettbrus.

Nøtter og bær er sunt, men bør unngås under vektnedgangen. Bær spiser man for å gå OPP i vekt eller holde vekta (bjørnen spiser feks mye bær for å øke sin vekt så den kan leve på fettreservene sine under dvalen). Nøtter kan NOEN spise under nedgangen, men ikke alle. Det må man finne ut selv. Han anbefaler vel først og fremst Macadamianøtter.

Heja, Iset! Du är numera utnämnhd till auktoriserad Skaldemanterapeut. Kan vi få ett par sådana till, sen kan jag dra mig tillbaka!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:14   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Haster! Trenger Skaldemanråd!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Heja, Iset! Du är numera utnämnhd till auktoriserad Skaldemanterapeut. Kan vi få ett par sådana till, sen kan jag dra mig tillbaka!

Sten Sture



Jeg tar den jobben med glede jeg, hehehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til handleliste ... m@nisha Induksjonen 10 04-02-11 21:04
Hvilke vitamintilskudd trenger man? mofe Kosttilskudd 14 17-03-05 00:29
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no