Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Flere nye på Skaldemann?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-09, 12:03   #76
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Jeg ble også lei av å spises bacon i omeletten, og bytta til salami. Det gjorde suses Jeg er nok litt dårlig til å variere, og da kan man bli litt lei.

Satt akkurat å tenkte på at etter 4-5 dager er jeg allerede drittlei av omelett....må finne på no nytt altså!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 17:55   #77
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg er ikke akkurat ny, men nå etter mange mnd pause, som har gått bra; jeg har bare gått opp 2kg siden desember.

Nå føler jeg meg klar for en ny runde, og satser på å holde GINoll 100% i 3mnd.
Det er det viktigste at insulinet/ bukspyttkjertelen får litt ferie den også!!!

Er egentlig overrasket at kroppen min har tålt mere karbo enn tidligere, så det er tydelig at -20kg har hjulpet kroppen min med å tåle litt mer karbo.

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 09:16   #78
VakreVene
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 18
VakreVene er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Gammel kunnskap ble som ny - og bedre!!! når jeg leste GI-Null i midten av mai. 20. mai var jeg igang med å spise etter Skaldemans prinsipp. Jeg er ikke særlig systematisk i denne prosessen, og det tror jeg faktisk er en fordel. Jeg har gjennom 20 års matmisbruk og sukkeravhengighet blitt ganske så avhengig av det å kontrollere inntak, trim etc. Det å kvitte seg med denne "tvangen" vil i seg selv gi en helsegevinst, både mentalt og fysisk, tror jeg Føler meg ganske rolig og fin så langt - men innrømmer glatt at jeg klatrer opp på vekta med ganske stor spenning - vil jo gjerne ha målbare resultater Målebåndet viser ikke store forskjellen etter to uker, så de to kg i minus er nok vann. Jeg har egen journal som heter VakreVene på vei til harmoni - velkommen innom skal dere være!

VakreVene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kropp og sinn i balanse med LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:40   #79
bonnie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 2
bonnie er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg er 70 år og har vært en opp- og nedslanker hele livet, og stadig på jakt etter nye måter å gå "raskt" ned i vekt på. Resultatet er at alt går tregt, kroppen vil ikke nedover.

Leste boken til Skaldemann, hadde den liggende i 2 år før jeg begynte å sette meg inn i Lavkarbo.

Startet 1. juli, og gikk ned 1,5 kg første uken. Siden stoppet det opp. Var en uke på Finnskogtoppen fra 2. til 6. august. Der var også Skaldemann som fortalte om hvordan vi skulle spise, og vi fikk servert riktig mat hele uken. Et kjempefint opphold. Følte at det den uken skjedde noe med kroppen, men vekta hadde gått oppover vel 1 kg.

Så nå får vekta hvile frem til 1. september, og da håper jeg den har begynt å gå nedover.

bonnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sven Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 21:11   #80
meatwad
Medlem
 
meatwad sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Fredrikstad
Alder: 48
Innlegg: 70
meatwad har en fantastisk aura rundt segmeatwad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Rimelig ny... holdt på i 3 uker nå.
Jeg følger 50+ opplegget hans og det går faktisk over all forventning. Har utrolig lyst på grønnsaker av og til, men som regel er det en indikator på at jeg begynner å bli sulten.

Til nå har jeg gått ned 6 kg. Raser ned i vekt, og da blir det mye lettere å ikke gi etter for fristelsen.

Men er det noen som har oppskrifter de vil dele, så tar jeg i mot med åpne armer.
Send meg gjerne post her inne.

__________________

meatwad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman's Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 23:01   #81
tidstyv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 1
tidstyv er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Hei!

Jeg og min mann startet med å følge Skaldemanns kostholdsfilosofi denne uken, noe vi selvfølgelig synes er veldig spennende. Vi fikk barn for tre år siden, og la om livet ganske betraktelig fra en svært aktiv og ustrukturert hverdag, til en mer stillesittende tilværelse på landet. Dette har satt sine spor. Jeg har ikke klart å kvitte meg med de siste kiloene etter svangerskapet, og han fikk en del "sympatikilo" da jeg gikk gravid. Felles for oss begge er at det vi spiser legger seg rundt livet. Jeg er en relativt erfaren jojo-slanker, mens dette er hans første skikkelige krafttak mot kiloene.

Jeg skal ned mellom 5 og 10 kilo, mens han må ned en del mer.

Det blir spennende å se om resultatene kommer denne gangen, og ikke minst om vi klarer å gjøre dette til en livsstilsendring og ikke bare en fase.

tidstyv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 02:33   #82
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Etter 4,5 mnd på generell lavkarbo med hell mot Ketolyse kjøpte jeg Skaldemann-boka, og jeg er overbevist. Tenkte å prøve dette opplegget for å få fart på forbrenningen igjen, har nådd et platå den siste perioden. Utrolig inspirerende og underholdende lesning

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:12   #83
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Hei alle sammen!
Jeg er ny her på fornumet jeg også. For to år siden leste jeg boka til skaldemann, veide da 112 kg noe som er mye for meg som er 159 høy... etter og ha prøvd utallige slanke opplegg før dette tenkte jeg at dette er vel noe jeg også kan klare. Så nå har jeg fulgt kostholds rådene i 2 år og er nå nede i 69 kilo har ikke vært under 70 kg siden 1998! Deilig!!
Målet mitt er 60 kg, men uansett hvor iherdig jeg er kommer jeg ikke lenger ned... Har nemlig stått på dette platået siden januar...

Da tenkte jeg at jeg skulle melde meg inn her for og få litt insirasjon på veien ned til målet mitt.. Leser her om legg kramper og diverse.. ja hadde alt det der når jeg begynte det var direkte ubehagelig en tid, Men jeg sto han av og har aldri tidligere vært så frisk som jeg er nå. Astmaen som jeg har hatt siden jeg var barn er også borte!! Etter og ha vært et par måneder på dette kostholdet gikk jeg til lege for og få tatt noen blodprøver.... Legen ble VELDIG bekymra for kolesterolet mitt var på 10.3 så jeg ble satt på sterke kolesterol senkende medisiner (som jeg ikke tokK ) etter og ha lest hva Skaldemann sier om kolesterol tenkte jeg at jeg venter og ser han av Nå etter 2 år har jeg helt utmerkede kolesterol verdier.

Så til dere som nettopp har startet reisen mot et lettere liv! Lykke til!!!!

Dette er veien å gå, jeg vet i allefall at jeg ikke skal gå tilbake til et liv med karbohydrater.. Virkelig deilig og få leve og være frisk!! dette anbefaler jeg alle og prøve det er verd det!

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:36   #84
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

[quote=Momsa;748771]Ny jeg også. hvis jeg kan kalle meg ny, eller i gang med en kur..
gikk på ketolyse i fjor og har holdt meg stabil i vekta. men om sommeren synder man jo.. føler meg svær og oppblåst så nå vil jeg prøve litt igjen. har kjøpt kokeboka til skaldemann, da jeg jo har litt innsikt i.o.m. ketolyse. Meeen, tru jeg burde lest ihvertfall en av de andre bøkene hans! ser dere nevner begge her, er det noen som har forslag til hvilken som er best, ned i vekt eller gi-null? trenger jeg strengt tatt 3 bøker, liksom?


Jeg vil anbefale deg GI-Null den er mest for damer. Har selv alle bøkene og har lest dem grundig har gått ned fra 112 kg til 69 en flott livstil endring
Lykke til på reisen mot et lettere liv

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:52   #85
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Hei!
Jeg startet på ketolyse i slutten av juli. Har ketolyseboka, atkinsboka og linberghboka. Men nå tror jeg jammen meg jeg skal gå til innkjøp av GI-NOLL også!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke få i deg flere enn 12 biter Natreen om dagen! mofe Generell ernæringsdebatt 4 03-06-06 10:27
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Nye moderatorer! HP Informasjon 4 14-12-04 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no