Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldemann sin "sommer"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-10, 00:56   #1
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Skaldemann sin "sommer"

Jeg har lest noen steder at hvis man står på et platå i vektprosessen, så anbefaler Skaldemann at man tar seg en "sommer". Det vil si at man en liten stund spiser ting man vanligvis ikke kan gjøre for å vise kroppen at den ikke trenger å lagre. Er det riktig oppfattet at man da kan spise karbohydrater som i sukker?

På meg virker dette egentlig veldig som oppkarbingsdagene en kamerat av meg holder på med.

Noen som har kjennskap til dette?

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 09:00   #2
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Skaldemann sin "sommer"

Jeg vil tro en skaldemansk sommer er å innføre frukt og bær som er tilgjengelig om sommeren. Fedon blander frukt og nøtter slik at det ikke gir så stort utslag på blodsukkeret. Jeg kan hvertfall ikke tenke meg at noen av lavkarboretningene vil at du skal spise sukker.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:26   #3
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann sin "sommer"

Nei, det var det jeg syntes virket veldig rart. Jeg forsto ikke helt hva som var meningen med dette.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:14   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann sin "sommer"

Skaldeman ligger jo lavt på karbene til vanlig, så det å øke trenger jo ikke bety at man fråtser i masse sukker. Kanskje han som Linn sier bare mener ting som bær, frukt, mer grønnsaker etc for å få opp karbene noe uten å ta av helt!

Vet det har vært skrevet om det her inne, men finner det bare ikke igjen!

Skaldeman snakker om dette som noe man kan gjøre en sjelden gang om man desperat står lenge på et platå. Det er langt derfra til systematisk oppkarbing som enkelte drive rmed. Oppkarbing passer vel i hvert fall ikke på sikt om man skal ned i vekt !

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 14:06   #5
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Skaldemann sin "sommer"

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.


Noen som har kjennskap til dette?

I en av bøkene nevner han dette.
Da sier han at han spiser frukt&grønt men utrolig lite kalorier i en periode.
Dvs at man da skal holde seg unna fett og fete matprodukter, og spise bare kalorifattig mat.
Som grønt, magert kjøtt etc.

Så etter en stund så kjører man på igjenn med GINoll-kosten.

Dette er IKKE ment at man skal fråtse i karbohydrater....

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:04   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann sin "sommer"

Opprinnelig lagt inn av LaVidaE, her.

I en av bøkene nevner han dette.
Da sier han at han spiser frukt&grønt men utrolig lite kalorier i en periode.
Dvs at man da skal holde seg unna fett og fete matprodukter, og spise bare kalorifattig mat.
Som grønt, magert kjøtt etc.

Så etter en stund så kjører man på igjenn med GINoll-kosten.

Dette er IKKE ment at man skal fråtse i karbohydrater....

Dette har jeg følt behoc for å gjøre også. Holde meg unna all tungtfordøyelig mat og kun spise grønnsaker og frukt. Muligens litt bønner, linser og nøtter. Hva er grunnen til at han gjorde det? Skulle det gjøre kroppen bedre i stand til å forbrenne fett senere på en måte? Og var det vellykket og noe han anbefaler videre?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 19:33   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann sin "sommer"

HER beskriver han litt om det han mener om platå og sommer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:40   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann sin "sommer"

Det var en interessant artikkel. Takk for at du gav oss den.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur? wander Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 10-12-07 19:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no