Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Men jeg går ikke ned i vekt ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-10, 09:56   #1
dittek
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
dittek er på en erverdig vei

Men jeg går ikke ned i vekt ...

hei! jeg har lest begge bøkene til Skaldeman, og var veldig inspirert. Har tro på teorien som ligger bak. Nå har jeg vært flink (mener jeg) med lavkarbo-highfat i 6-7 uker. jeg gikk ned 2 kilo umiddelbart. men etterpå har jeg stått i ro. tro hva jeg gjør galt?
Ditte

dittek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo-high fat Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:50   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

For å vurdere det må vi vite noe om hva og hvor mye du spiser. Hvor mye vil du ned? Er det lite kan det være årsaken.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:28   #3
dittek
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
dittek er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Frokost: Etter en 15 min tur med hunden drikker jeg en kopp kaffe med fløte. + En kopp kaffe med fløte når jeg kommer på jobb.
Lunsj: ca. 11 blir jeg sulten. Spiser da f.eks. 2 egg med 2 ss majones. 1 avocado. Litt salat og to cherrytometer. Kaffe med fløte.
Etter jobb: en kopp kaffe med fløte.
Middag ca. kl. 19.00: F.eks. I løvbiff med ost inni, stekt i meierismør. En porsjon coleslaw. Litt salat.
Kvelds: et par never mandler eller noen biter fet ost.

dittek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo-high fat Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:48   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Du drikker masse kaffe med fløte. Fløte er fett og bra, men gir en del melkesukker og er en kjent partystopper.

Ellers synes jeg du spiser alt for lite. Du er kanskje ikke sulten? Isåfall ville jeg kuttet ut litt av fløten og heller spist skikkelig mat med fett OG protein, fløte alene gir deg ikke nok protein.

2 egg og en løvbiff og litt ost er ikke nok protein, det er veldig lite.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:43   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Jeg ville byttet ut mandlene med kjøtt eller fisk. Fløte kan byttes ut med ren soyamelk som inneholder nesten bare protein og vann.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:45   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Støtter det Imse sier. Jeg ville vurdert en uke med mer ekstrem kost. Skjær kraftig ned på fløte og grønnsaker. Bruk denne oppskriften for Cafelatte-lignende kaffe: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548 Du har følelsen av å drikke Cafelatte, men får i deg smør og egg isteden. Husk å bruke usaltet smør! Blir det for mye styr å lage dette på jobb, så bruker du fløte der, men ta så lite du kan.

For lunsj ville jeg skåret ned salaten, og heller tatt med noe middagsrester. Husk å ha noe fett ved siden av.

Middag - jeg har ikke hatt tid til å google Coleslaw. Hva er karbohydratinnholdet her? Vil foreslå at du heller spiser dobbelt så mye av kjøtt/fisk.

Det blir ensformig, men det er vel dette Skaldemann kaller "Fakir". En uke på ensformig mat kan du prøve?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:08   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av dittek, her.

Frokost: Etter en 15 min tur med hunden drikker jeg en kopp kaffe med fløte. + En kopp kaffe med fløte når jeg kommer på jobb.
Lunsj: ca. 11 blir jeg sulten. Spiser da f.eks. 2 egg med 2 ss majones. 1 avocado. Litt salat og to cherrytometer. Kaffe med fløte.
Etter jobb: en kopp kaffe med fløte.
Middag ca. kl. 19.00: F.eks. I løvbiff med ost inni, stekt i meierismør. En porsjon coleslaw. Litt salat.
Kvelds: et par never mandler eller noen biter fet ost.

Er dette skaldemans way of doing it? Han er vel mer egg og bacon og feit entrecote. Korrekt med løvstek og ost inni da Men du spiser jo veldig lite da... kaffe og fløte?? Det er jo ikke mat

Er du mann eller kvinne? Alder og høyde? Hvor mye skal du ned? BMI? Alt dette hjelper litt på når man skal kmme med råd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 19:32   #8
helenemor25
Medlem
 
helenemor25 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 88
helenemor25 er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Jeg er den som drakk kaffe med fløte,etter jeg droppa fløta raste jeg ned i vekt,så prøv å kutt ut fløta,og spis mye mer,med myyyye fett

__________________


helenemor25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman /lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 19:46   #9
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Hvor lenge stod du stille med fløte og hvordan ble vektnedgangen etter du ga deg?

Bruker du ost, eller kuttet du alle meieriprodukter?

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 21:45   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av dittek, her.

hei! jeg har lest begge bøkene til Skaldeman, og var veldig inspirert. Har tro på teorien som ligger bak. Nå har jeg vært flink (mener jeg) med lavkarbo-highfat i 6-7 uker. jeg gikk ned 2 kilo umiddelbart. men etterpå har jeg stått i ro. tro hva jeg gjør galt?
Ditte

Etter min mening så tror jeg at hvis du er ganske normalvektig ,er det derfor du ikke går ned.Det har jeg erfart på ketolysekuren ihvertfall.Så jeg telte kalorier i tillegg,da gikk det litt bedre.Men er du overvektig er jeg mere usikker på hvorfor.Kan være noe du ikke tåler altså partystoppere.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:43   #11
helenemor25
Medlem
 
helenemor25 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 88
helenemor25 er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Hvor lenge stod du stille med fløte og hvordan ble vektnedgangen etter du ga deg?

Bruker du ost, eller kuttet du alle meieriprodukter?

jeg prøvde meg litt frem i starten,så to uker stod vekta bom stille,hadde da fløte i kaffen ,fløte i eggerøra,fløte i alt egentlig..men har nå gått ned 7 kg på ca 3 uker tror jeg,og jeg spiser mye,har ikke kuttet ut alle meieriprodukter,spiser gräddost ,og har alltid en "dæsj" med seter rømme ved siden av måltidene. men kanskje du skulla prøvd å spise litt mer?
jeg spiser feks: eggerøre med bogskinke til frokost og lunsj ,og bruker meierismør til alt jeg steker,spiser noe kjøttgreier til middag,for eksempel,løvbit med kuttet bogskinke ved siden av og mye seter rømme da er jeg mett,drikker mye vann og da,det er viktig

__________________


helenemor25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman /lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 20:47   #12
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Jeg lurer faktisk på om jeg skal gå over til kun fløte...:-)

Smaskvette i kaffen hele dagen

Du verden hvor det metter.

Nei, prøver noe ala ditt, men med mer grønnsaker.

I dag spiste jeg 2 kyllingbryst stekt i meierismør med en avodado, litt rømme og litt reven parmesan.
At noe så enkelt kan være så godt, men jeg vil påstå å si at det er ett av de beste måltider jeg har hatt i hele mitt liv!

Litt xxl oliven fylt med hvitløk som forrett.

Nydelig!

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:13   #13
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av dittek, her.

hei! jeg har lest begge bøkene til Skaldeman, og var veldig inspirert. Har tro på teorien som ligger bak. Nå har jeg vært flink (mener jeg) med lavkarbo-highfat i 6-7 uker. jeg gikk ned 2 kilo umiddelbart. men etterpå har jeg stått i ro. tro hva jeg gjør galt?
Ditte

Kutt ut melkeprodukter annet enn de aller feteste (rømme, brie, graddost), og bruk bare litt av de.
Kutt ut alt grønt og nøtter.
Nøtter finnes bare om høsten, og derfor trigger det fort "legge-på-seg-for-vinteren-er-på-vei"instinktet (brunbjørn instinktet).

Lykke til!

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:08   #14
misslissie
Nytt Medlem
 
misslissie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 5
misslissie er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Sitat:

hei! jeg har lest begge bøkene til Skaldeman, og var veldig inspirert. Har tro på teorien som ligger bak. Nå har jeg vært flink (mener jeg) med lavkarbo-highfat i 6-7 uker. jeg gikk ned 2 kilo umiddelbart. men etterpå har jeg stått i ro. tro hva jeg gjør galt?

Tydlig att det er flere her med samme problem.
Nå har jag varit veldigt flink med dietten +50, men ändå inte gått ner i vikt. Hmmm, tydlig att det kan vare flöten som är problemet.
Ja ja, det verkar som om det är en fakir som måste till.

__________________
http://lchf-sundframtid.blogspot.com/
misslissie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans diett Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 16:43   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av misslissie, her.

Tydlig att det er flere her med samme problem.
Nå har jag varit veldigt flink med dietten +50, men ändå inte gått ner i vikt. Hmmm, tydlig att det kan vare flöten som är problemet.
Ja ja, det verkar som om det är en fakir som måste till.

Fortell oss hva du spiser så kanskje vi kan hjelpe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 23:57   #16
misslissie
Nytt Medlem
 
misslissie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 5
misslissie er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Hei

Jag har tatt bort flöten. Den tror jag kan vara ett av mine problem. Sen så er det klockeklart att jag ska holde meg borte fra alkohol. Var i julebord och da drack jag törrt vin og en vodka-snaps. Det var nokk för og sette en brems på meg. Var ganske så flink med maten, men tydlig ikke flink nokk.
Nå har jag vert veldig strikt med meg selv denne veken etter jag kom hem fra julebordet. Har spist 2 egg med litt bacon till frukost. Det er mest det som det går på.
Till lunch går det mest på köttdeig stek i masse smör. Kan tillate meg litt lök bare for smaken sin skull. Eller champinjoner.
På kvelden spiser jag som regel det samme som til lunch.
Nå er og svineribben billig så det går mye på det og. Når jag blir trött på kjött så kan jag for omveksling sin skyll spise tunfisk med litt lök og majones.
Som du ser så holder jag med vekk fra grönnsaker. Spiste litt blomkål og brokkoli, spenat eller asparges förr , men tydlig att det skal kun brukes til dekorsjon i mitt fall. Ytterst litt av dette.
Sen jag gjorde disse forandringer virker det som om magen tikker bedre.
Fikk låne ketolyse-stiks av en veninne og forbrenning er godt igang.
Tvi tvi, får håpe det holder i seg.
Men med så strikt +50 diet ala Skaldeman så er den store utfordringen for meg variasjon i mat. Men jag ska holde ut så lenge som jag bare må. Det er tungt med disse ekstra kilone man bärer på. Dette bare må jag klare.
Hei så lenge.

__________________
http://lchf-sundframtid.blogspot.com/
misslissie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans diett Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:34   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Dette tror jeg du klarer kjempebra - med mindre fløte så får du litt mindre kcal også - og jeg ser i mitt kosthold at om jeg spiser fløte - MEN ikke drikker det så løsner vekten litt med en gang.

Maten blir nok litt ensidig på 50+ - men du skal jo ikke være der til evig tid En tid for vektnedgang, en tid for planlegging til vektbalanse, en tid for resten av livet kosthold For min del er det en svært stor del av motivasjonen at når jeg er lei - og ikke orker planlegge/tell men spiser bare lavkarbo generelt, så går jeg ikke mer enn 1 kg i vannvekt maks opp. Da slipper jeg DET stresset i tillegg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 19:49   #18
misslissie
Nytt Medlem
 
misslissie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 5
misslissie er på en erverdig vei

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Hei igjen...
Tvi...tvi... og bank i bord ska jag nog si. Førbrenning er nå godt igang.
Hmm, så du siger at om man bruker fløte i matlaging så går det bra, men ikke til dessert eller i kaffe
Ja dette med vatten i kroppen har jag fundert på. Du har nog et poeng der at det er kun vatten.
Jag har vert veldig strikt med meg selv siste uken og det har det og blivit et godt resulat av, 1 kg, kjempegla' .
Julen står før døra og jag har ladet kjøleskapen med masse god mat som jag har lov og spise. Gleder meg.
Ha en riktigt god jul.

__________________
http://lchf-sundframtid.blogspot.com/
misslissie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans diett Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 19:56   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Men jeg går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av misslissie, her.

Hei igjen...
Tvi...tvi... og bank i bord ska jag nog si. Førbrenning er nå godt igang.
Hmm, så du siger at om man bruker fløte i matlaging så går det bra, men ikke til dessert eller i kaffe

Uffda - der uttrykte jeg med noe uklart - jeg mente at hvis jeg bruker LITT fløte - men ikke overdriver går det greit. Med å "drikke det" mener jeg bruke store mengder.

Sitat:

Ja dette med vatten i kroppen har jag fundert på. Du har nog et poeng der at det er kun vatten.
Jag har vert veldig strikt med meg selv siste uken og det har det og blivit et godt resulat av, 1 kg, kjempegla' .
Julen står før døra og jag har ladet kjøleskapen med masse god mat som jag har lov og spise. Gleder meg.
Ha en riktigt god jul.

Håper du også får en riktig fin jul - mamma og pappa kommer helt ned hit sør på østlandet og skal feire med meg og min sambo, så jeg gleder meg veldig!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned i vekt rakianne Spørsmål og svar 1 25-08-10 17:02
Går ikke ned i vekt Splitterpine Lavkarbo generelt 2 16-08-10 15:18
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Går ikke ned i vekt standby Spørsmål og svar 1 25-03-10 18:25
Går ikke ned i vekt ...? bojo Spørsmål og svar 10 14-03-10 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no