Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Jeg går ikke ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-11, 19:22   #51
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Og jeg tenker at det faktisk ikke er nødvendig å vurdere eller ha kunnskap om potensielle farlige kurer enten det går på at antall kalorier ligger på sultegrensa eller sinnsyke råd som å drikke en halvliter smør om dagen.

Helse må være det viktigste og PSMF har ingenting med god helse å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nei, man "må ikke kunne" svare på slikt her. Det spiller ingen rolle hva du synes om det, her på forumet hører det ikke til uansett hva som måtte florere andre steder. Det handler (blant annet) om å ha respekt for forumets prinsipper og filosofi.

Les dette en gang til:



Cyans påminnelse sier mye, den også.

Jeg klarer meg fint uten å svare på spørsmål om ekstremkurer jeg. Skal ikke gjøre det mere da. Men det er sikkert noen andre som kanskje gjør det da. Da er det bare å ignorere hvis noen skulle lure på en ekstremdiett i fremtiden folkens. Jeg er også interresert i at dette skal være et helsemessig forum.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:25   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Godt å høre, Kari Marita. Vi må ta vare på hverandre her inne!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:45   #53
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg mener også at dette forumet bør fokusere på sunne dietter/kosthold. Lavkarbo selvfølgelig. Det som er problemet er at noen mener mye fett er riktig og andre mindre fett og kalori kontroll. Dette blir det fort hissige diskusjoner av. Begge deler er forsvarlig. Men ekstreme dietter er det kanskje ikke nødvendig og diskutere opp og ned, fordi vi alle vet at disse kurene er usunne. Men om noen ønsker opplysninger om hvordan en diett fungerer, eks.psmf må en jo kunne gi svar uten at alle blir så hissige. Folk finner informasjon andre steder på nettet hvis en ikke svarer på spørsmålet deres alikevell. Det er jo ikke det samme som å annbefale kuren. Men, enig i at fokuset må være på det sunne. På en måte er jo dette et slanke forum, selv om også mange har dette kostholdet varig og for bedre helse her inne.

Dette er egentlig ikke noe problem her bare hvis det er snakk om for mye fokus på kalori. Jeg har jo fulgt en lavkarbo/lavkaloridiett selv, følger det forsåvidt nå også. Men siden jeg er på Lindberg, så blir ikke kaloriene telt. Men filosofien er vel det samme. Jeg spiser på langt nær så mye fett som man gjør på Atkins of ketolyse, også spiser jeg mer karbohydrater. Kan spise noe knekkebrød og lavkarbobrød, og grønnskaer som vokser både over og under jorden. fett får jeg mest fra nøtter, avocado og olje.
På ED går man jo i en periode på kun 800 kalorier, men da er det i samråd med lege. Og det er en annen side av saken.
Godt å lese at du også har fokus på helse! Sammen blir jo forumet bra når flere har dette fokuset.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:50   #54
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg ser på dette forumet litt annerledes. Et sted med info om kosthold og slankemetoder. Og derfor deler jeg slik jeg gjør. Jeg holder ikke med noen spesiell metode. Jeg finner alt mulig interessant.

Du står fritt til å gjøre hva du vil med din egen kropp og din egen helse, men vennligst slutt å gi farlige råd til mennesker du ikke kjenner.

Vi har rom for diskusjoner her på lavkarbo.no, du kan diskutere her, her eller her. Hvis en som følger Skaldemans råd lurer på noe så kan du besvare denne utifra det Skaldeman anbefaler, vet du ikke hva Skaldeman anbefaler så klikker du deg videre til en annen tråd.

- Admin

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:50   #55
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Hej
Jeg håber at der er nogen herinde med et godt råd. Jeg har fulgt Skaldeman 50+ i snart 3 uger men vægten flytter sig ikke og jeg har 5-6 kg jeg gerne vil af med. Jeg kan mærke at tøjet sidder lidt strammere og det var jo ikke lige det der var meningen.

Har i mange år levet med sukker, brød og kød som primær kilde til energi og de sidste 2-3 år har jeg levet på kaloriefattig og fedtfattig diæt. Jeg har været overvægtig siden jeg var teenager og på mit højeste vejede jeg ca 100 kg. Da jeg startede på den kalorie/fedtfattige diæt tabte jeg mig for første gang i mit liv - det virkede men det var ikke sundt.
Jeg har fået konstateret lavt stofskifte.

Jeg har bestilt Gi-null men har ikke fået den med posten endnu og jeg har Atkins kostrevolution. Jeg mener at have læst at Skaldeman også har en "opskrift" til dem der skal tabe 10 kg men hvordan ser den ud i forhold til 50+. Jeg kan næsten ikke vente til bogen kommer og det jeg håber på hjælp til er om jeg skal blive ved på 50+ noget tid endnu eller om jeg skal ændre strategi?
Jeg håber at der er nogen der vil have tilmodighed med mig og øse af deres erfaring.

Et lite tips, fra Skaldeman, er å ta en liten spasertur om morgenen, på tom mage, og så spise en frokost strippet for karbohydrater - ikke nødvendigvis veldig stor, bare nok til at du blir mett. Feks. et bløtkokt egg + noen osteroller med meierismør. Lykke til videre: det kan ta tid å få fettforbrenningen i gang, for noen går det fort, for andre tar det uker å komme i gang. Men ikke gi opp!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 20:12   #56
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Et lite tips, fra Skaldeman, er å ta en liten spasertur om morgenen, på tom mage, og så spise en frokost strippet for karbohydrater - ikke nødvendigvis veldig stor, bare nok til at du blir mett. Feks. et bløtkokt egg + noen osteroller med meierismør. Lykke til videre: det kan ta tid å få fettforbrenningen i gang, for noen går det fort, for andre tar det uker å komme i gang. Men ikke gi opp!

Bra tips. Jeg følger det rådet selv. Om man ikke er sulten før man går er man det ihvertfall etterpå. Det setter kroppen (s fettforbrenning)igang. Grunnen til at dette funker er at man på det tidspunktet bruker kun fett som energikilde.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 20:19   #57
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Dette er egentlig ikke noe problem her bare hvis det er snakk om for mye fokus på kalori. Jeg har jo fulgt en lavkarbo/lavkaloridiett selv, følger det forsåvidt nå også. Men siden jeg er på Lindberg, så blir ikke kaloriene telt. Men filosofien er vel det samme. Jeg spiser på langt nær så mye fett som man gjør på Atkins of ketolyse, også spiser jeg mer karbohydrater. Kan spise noe knekkebrød og lavkarbobrød, og grønnskaer som vokser både over og under jorden. fett får jeg mest fra nøtter, avocado og olje.
På ED går man jo i en periode på kun 800 kalorier, men da er det i samråd med lege. Og det er en annen side av saken.
Godt å lese at du også har fokus på helse! Sammen blir jo forumet bra når flere har dette fokuset.

Det er et ala Lindberg kosthold jeg kommer til å følge etter hvert jeg også. Jeg trener mye og føler jeg trenger litt flere karbohydrater, føler jeg yter bedre når jeg løper da. Fra 30-70 karber pr. dag syns jeg er passelig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 08:35   #58
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Hold da op hvor har samtalen udviklet sig Men det glæder mig at der bliver skabt en lille debat, for i sidste ende bør kostomlægning være bygget op omkring sundhed og helse - hvad nytter det at være tynd hvis kroppen ikke kan klare det. I sidste ende har alting en konsekvens - måske mærker vi den ikke med det samme, men den fantastiske krop glemmer ikke og en dag kommer betalingen, som for mig bla blev lavt stofskifte. Havde jeg dog bare vidst dette for mange år siden. Men tingene er som de er nu og det er et spørgsmål om at få det bedste ud af situationen - i sidste ende er et sundt kosthold vel ikke det værste man kan byde sig selv og sine omgivelser Så jeg vil tage den med ro, prøve at håndtere min utålmodighed og give kroppen tid til at omstille sig. TAK for alle jeres indlæg der giver stof til eftertanke.

I øjeblikket får jeg mellem 10-20 kulhydrater om dagen og det føles rigtig godt - tænker at jeg vil holde på det indtil bærsæsonen begynder hvor jeg vil øge kulhydraterne i 1-2 uger for derefter at gå tilbage igen til 10-20 kulhydrater i 1 måned. Så har kroppen fået tid til at indstille sig og ro.
I morgen-tidlig vil jeg starte dagen med en spasertur og samle appetit til morgenmad uden kulhydrater - TAK for ideen - det bliver en skøn start på dagen

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:37   #59
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Hold da op hvor har samtalen udviklet sig Men det glæder mig at der bliver skabt en lille debat, for i sidste ende bør kostomlægning være bygget op omkring sundhed og helse - hvad nytter det at være tynd hvis kroppen ikke kan klare det. I sidste ende har alting en konsekvens - måske mærker vi den ikke med det samme, men den fantastiske krop glemmer ikke og en dag kommer betalingen, som for mig bla blev lavt stofskifte. Havde jeg dog bare vidst dette for mange år siden. Men tingene er som de er nu og det er et spørgsmål om at få det bedste ud af situationen - i sidste ende er et sundt kosthold vel ikke det værste man kan byde sig selv og sine omgivelser Så jeg vil tage den med ro, prøve at håndtere min utålmodighed og give kroppen tid til at omstille sig. TAK for alle jeres indlæg der giver stof til eftertanke.

I øjeblikket får jeg mellem 10-20 kulhydrater om dagen og det føles rigtig godt - tænker at jeg vil holde på det indtil bærsæsonen begynder hvor jeg vil øge kulhydraterne i 1-2 uger for derefter at gå tilbage igen til 10-20 kulhydrater i 1 måned. Så har kroppen fået tid til at indstille sig og ro.
I morgen-tidlig vil jeg starte dagen med en spasertur og samle appetit til morgenmad uden kulhydrater - TAK for ideen - det bliver en skøn start på dagen

Nydelig tenkt! Ønsker deg hjertelig lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:44   #60
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Hold da op hvor har samtalen udviklet sig Men det glæder mig at der bliver skabt en lille debat, for i sidste ende bør kostomlægning være bygget op omkring sundhed og helse - hvad nytter det at være tynd hvis kroppen ikke kan klare det. I sidste ende har alting en konsekvens - måske mærker vi den ikke med det samme, men den fantastiske krop glemmer ikke og en dag kommer betalingen, som for mig bla blev lavt stofskifte. Havde jeg dog bare vidst dette for mange år siden. Men tingene er som de er nu og det er et spørgsmål om at få det bedste ud af situationen - i sidste ende er et sundt kosthold vel ikke det værste man kan byde sig selv og sine omgivelser Så jeg vil tage den med ro, prøve at håndtere min utålmodighed og give kroppen tid til at omstille sig. TAK for alle jeres indlæg der giver stof til eftertanke.

I øjeblikket får jeg mellem 10-20 kulhydrater om dagen og det føles rigtig godt - tænker at jeg vil holde på det indtil bærsæsonen begynder hvor jeg vil øge kulhydraterne i 1-2 uger for derefter at gå tilbage igen til 10-20 kulhydrater i 1 måned. Så har kroppen fået tid til at indstille sig og ro.
I morgen-tidlig vil jeg starte dagen med en spasertur og samle appetit til morgenmad uden kulhydrater - TAK for ideen - det bliver en skøn start på dagen

Finfin tankegang! Lykke til videre og nyt morgenturen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:48   #61
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Det med bærene er genialt tenkt, da lever du etter sesongen, som vi jo er ment å gjøre .
Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 00:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no