Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-12, 20:44   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Jeg tabbet meg rett og slett ut i dag... jeg kjøpte en iskaffe Rett og slett fordi det var så varmt og jeg skulle på stranda med 2 unger som fikk is.. (klarte å styre unna den i allefall)

Men finnes det noe alternativ til oss som ønsker oss en sommerforfriskning istedenfor is?
Jeg synes det blir litt stusselig å hølje masse zero, farris og tamt vann...
Jordbær/bringebær er for tørt og vannmelon er vel for mye Kh i?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 00:21   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg tabbet meg rett og slett ut i dag... jeg kjøpte en iskaffe Rett og slett fordi det var så varmt og jeg skulle på stranda med 2 unger som fikk is.. (klarte å styre unna den i allefall)

Men finnes det noe alternativ til oss som ønsker oss en sommerforfriskning istedenfor is?
Jeg synes det blir litt stusselig å hølje masse zero, farris og tamt vann...
Jordbær/bringebær er for tørt og vannmelon er vel for mye Kh i?

Det er ikke så farlig med EN iskaffe,du går ikke hver dag på stranda

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 00:50   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Hva med Kantaloupe-melon? I følge matvaretabellen har den bare 4.2 gr. karbohydrater pr 100. Selvfølgelig ikke noe å spise kilovis av på ketolyse, men det er hvertfall langt bedre enn is. Det gjelder forsåvidt de fleste melontyper, så om alternativet står mellom is og melon er nok alle melonvarianter bedre!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 01:12   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Hva med Kantaloupe-melon? I følge matvaretabellen har den bare 4.2 gr. karbohydrater pr 100. Selvfølgelig ikke noe å spise kilovis av på ketolyse, men det er hvertfall langt bedre enn is. Det gjelder forsåvidt de fleste melontyper, så om alternativet står mellom is og melon er nok alle melonvarianter bedre!

ja det er vel det
Det ble en impulstur til stranda idag pga plutselig skolefri (streiken) og da ble jeg tatt litt på senga gitt
Vi durte inn i butikken, jeg lovte ungene is og brus også hadde vi litt dårlig tid... og da havnet det altså en iskaffe nedi der fordi jeg ikke hadde rukket å drikke kaffe før jeg dro...
Men vi kjøpte med kyllinglår, salat og farris også da, så helt borte vekk var jeg nå ikke

Har tenkt oss avgårde i morra også, men da skal hu mor planlegge litt bedre
Flasker med en skvett vann ligger alt i fryseren til vann og funlightblandig i morra, har kjøpt en billig kjekspakke (til ungene) og jeg skal ha med meg noe lavkarbomat - ingen butikktur i morra håper jeg

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 01:23   #5
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Det er ikke noe særlig på ketolyse, men en blanding av piel del sapo-melon og jordbær er fantastisk godt! Bare kutt det i biter og bland i en skål. Skal du unne deg noe utover ketolyse-mat i sommer, er det virkelig å anbefale!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 11:05   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

I dag har jeg forberedt meg!
Jeg la jordbær i frysen i går og i morges laget jeg "jordbæris" av frossne jordbær, fløte, litt cocosa og tagatesse oppi. Den smakte himmelsk og er vel ganske grei i små porsjoner?
Helte det oppi 3 glass, et til hver av oss og puttet dem i fryseren frem til vi skal dra.
Håper dette blir en vinner

Ungene får baguetter med pålegg, en pakke kjeks og lavkarboisen min og jeg har tatt med en blandet salat med remulade til meg selv. Tror dette blir en bedre matdag enn i går

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 12:10   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Helt på siden FrkMarge - ser du hva du gjør? Du snur en dårlig situasjon fra før ("ikke planlagt utskeielse") til noe positivt gjennom å aktivt planlegge for å VINNE situasjonen neste gang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 16:11   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Og om du har lyst på iskaffe, så kan nok det også lages på lavkarbovis, uten alt det sukkeret som finnes i de ferdigkjøpte.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 17:34   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Og om du har lyst på iskaffe, så kan nok det også lages på lavkarbovis, uten alt det sukkeret som finnes i de ferdigkjøpte.

Jepp, bare å bruke 1 dl kokosmelk og 1 dl vann, pulverkaffe eller avkjølt espresso, søtt etter egen smak og isbiter. vroom i stavmikser og helles i termokopp for turbruk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 18:11   #10
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jepp, bare å bruke 1 dl kokosmelk og 1 dl vann, pulverkaffe eller avkjølt espresso, søtt etter egen smak og isbiter. vroom i stavmikser og helles i termokopp for turbruk.

Ja var inne på tanken på å gjøre noe sånt, men jeg har ikke noen termokopp med tett lokk...
Er en del campingutstyr jeg må skaffe meg når jeg kommer i jobb og har råd til det ser jeg... Tupperware (eller noe lignende) Here I come... etterhvert.
Listen begynner å bli lang og jeg har allerede solgt flere skinn før bjørnene er skutt... (har et år igjen med utdannelse før jeg forhåpentligvis er i jobb)

Dagen i dag ble iallefall vellykket, og samvittigheten er ganske ren

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:59   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Sånne metalldrikkeflasker funker veldig bra til smoothie og iskaffe. Fås billig på Nille eller Europris.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:18   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboalternativ til "is på farten" eller andre forfriskninger?

Og ellers så kom en billig termokopp fra Chlas Ohlson bra ut i en test.
http://oslopuls.aftenposten.no/shopp...icle673159.ece

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Nutella" og andre sjokoladepålegg Biggie Small Frokost og kveldsmat 19 06-10-11 17:27
Hvorfor er lavkarbotilhengere mer "alternative" enn andre? moreheavygravy Lavkarbo generelt 115 10-12-10 01:30
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Nikko" eller "Nikken" magnetplate ? Nille Generell diskusjon 5 22-03-06 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no