Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Overvektig tenåring

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-10, 16:50   #1
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Overvektig tenåring

Jeg følte jeg hadde fått en del gode svar..og bare for å være på den sikre siden at det ikke blir gjenkjent hvem jeg prata om så sletta jeg det(det var "redigert" i første omgang også, men tenkte at det var best å være på den sikren siden)

Takk for svar=)


Sist redigert av Estrella : 24-03-10 kl 20:19.
Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:00   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Overvektig tenåring

De er vanskelige, slike saker.. Jeg tror jeg hadde holdt kjeft, men samtidig "snikinnført" informasjon. Latt det ligge framme bøker og hefter når de var på besøk, være åpen med hvordan og hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Uten å "misjonere", svart på alle spørsmål som måtte dukke opp. Vi er alle litt rare sånn, det kan ta tid før man våkner og blir obs, men da har det gjerne ha surret rundt i underbevisstheten en stund, helt til det blir "modent nok". Kjenner følelsen, man vil gjerne misjonere for denne nye levemåten, men tror ikke det funker, gitt! Og en 16-åring bestemmer nok til en stor grad selv hva hun vil spise, eller ikke? Å informere henne, ikke misjonere overfor henne, hvis hun spør, har nok aller størst effekt.

Og.. 46 i størrelse er det jeg ligger på nå, i alle fall på enkelte plagg. Tror ikke jeg har 30 kg til å ta av.. Bare som en aldri så liten digresjon.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:04   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Og.. 46 i størrelse er det jeg ligger på nå, i alle fall på enkelte plagg. Tror ikke jeg har 30 kg til å ta av.. Bare som en aldri så liten digresjon.

Jeg bruker 46/48 i bukser, og jeg har ikke mer enn høyst 15 kg mer som skal vekk. Men bortsett fra den digresjonen - å litt subtilt informere om kostholdsvalg og hvordan det virker på kroppen kan nok være en god idé.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:23   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Her i "bygda" er det egne slankegrupper for overvektige tenåringer. Rart at legen hennes ikke har henvist henne til en sånn gruppe!
Foreldrene er faktisk for sent ute, over 16 år gamle kan de selv bestemme over kroppen sin i forhold til helse etc.

Om hun er 15- 30kg overvektig i den alderen, kommer hun nesten garantert til å få vektproblemer hele livet om det ikke tas tak i og det litt fort!

Kan du ikke få søsteren til å snakke med legen som allerede behandler henne, da? Bare for å legge inn en liten bekymringsmelding, liksom!

Lykke til! Sånt er aldri enkelt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:44   #5
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Overvektig tenåring

Du kan jo sitte og lese på forumet her når hun er på besøk hos deg så lurer hun kanskje på hva det er

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 17:48   #6
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Du kan jo sitte og lese på forumet her når hun er på besøk hos deg så lurer hun kanskje på hva det er

Jeg sitter på lavkarbo.no hver dag
Stor mulighet for at jeg gjør det også da...eller div blogger

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 19:00   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Jeg skal også ned ti-femten kg men bruker 40/42 i klær, men det til siden.

Jeg tror den største akillesen med å skulle bemerke noens overvekt, er den ideen mange har, og også (og kanskje særlig tenåringer) den oppfatningen man selv har av mangel på viljestyrke, mislykkethet etc. Det er en vond følelse. Kunne det vært en idé å presentere tanken om at jenta kanskje burde sjekkes for mer enn bare blodtrykk, sånn som pcos, insulinresistens, etc? Hva slags kroppsfasong har hun? Om hun er spesielt rund om midja/magen, er det typisk for pcosere. Det å kunne få en forståelse for at man ikke er hundre prosent skyld i sin overvekt er veldig behjelpelig, for det finnes sekstenåringer som er slanke som spett, og alltid har vært det tross det kostholdet du beskriver. Noen har rett og slett lettere for å legge på seg, og når det skjer så tidlig, så burde det være et varsko.
Jeg skulle ønske noen hadde gjort det for meg da jeg var kid. Men det legene sa til moren min var at hun måtte passe på sånn at jeg ikke spiste så mye, og slutte å spise godteri, det var alt. Det var en hard knekk, altså. Så skjønner hvorfor du tenker at dere må trå varsomt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 19:43   #8
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Overvektig tenåring

Er det ikke noen av dere som er så fortrolig med henne at dere av og til snakker om hvordan hun egentlig har det osv? Hvis man snakker generelt rundt hele livssituasjonen vil vel vektproblemet komme naturlig opp? Da kan man jo nevne at man har hørt om/ lest om en tenåring som har funnet et kosthold som hjelper. Det står jo stadig noen reportasjer i ukeblader om folk som har gått ned på lavkarbo, kanskje dere burde skaffe noene eksemplarer og legge der det passer i leiligheten?

Ellers så er det et godt poeng at det blir vanskelig for henne å følge så lenge hun bor hjemme. Ingen kan jo tvinge foreldrene til å skifte kosthold... Men hvis hun selv bestemmer seg for at hun vil prøve et slikt kosthold, kan jo det legge press på dem. Uansett vil en bevisstgjøring av hva som gjør henne overvektig hjelpe henne når hun flytter hjemmefra.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 19:47   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Bare lurte på et par ting jeg.. Du er sammen med søstera hennes.. er søstera like stor?? Har ho blitt oppforstra på samme maten som ho du er bekymra for??

Og hvis IKKE søstera er like stor, hvorfor ikke???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:11   #10
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Jeg håper du har omskrevet historien for denne jenta sin del, for her var det mengder med detaljer som gjør det lett for oss som leser å skjønne hvem det er snakk om. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen skrev såpass mye og detaljert om meg på nett.

Jeg synes ikke at størrelse 46 i bukser høres ut som ekstrem overvekt, men om du er svært bekymret ville jeg nok tatt en prat med jenta selv eller foreldrene. Siden kjæresten din er den som står jenta nærmest, og hun er ikke er bekymret i den grad at hun vil gjøre noe mer med saken så ville jeg latt saken ligge. Hun følges åpenbart opp av lege i forhold til helsa, så hun er på sett og vis ivaretatt.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:15   #11
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Jeg håper du har omskrevet historien for denne tenåringen sin del, for her var det mengder med detaljer som gjør det lett for oss som leser å skjønne hvem det er snakk om. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen skrev såpass mye og detaljert om meg på nett.

Jeg synes ikke at størrelse 46 i bukser høres ut som ekstrem overvekt, men om du er svært bekymret ville jeg nok tatt en prat med tenåringen selv eller foreldrene. Siden kjæresten din er den som står tenåringen nærmest, og hun er ikke er bekymret i den grad at hun vil gjøre noe mer med saken så ville jeg latt saken ligge. Hun følges åpenbart opp av lege i forhold til helsa, så hun er på sett og vis ivaretatt.

Ja, det er omskrevet, men jeg kan kanskje redigere litt til, just to be safe..

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:18   #12
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Godt å høre!

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:22   #13
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Jeg håper du har omskrevet historien for denne jenta sin del, for her var det mengder med detaljer som gjør det lett for oss som leser å skjønne hvem det er snakk om. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen skrev såpass mye og detaljert om meg på nett.

Jeg synes ikke at størrelse 46 i bukser høres ut som ekstrem overvekt, men om du er svært bekymret ville jeg nok tatt en prat med jenta selv eller foreldrene. Siden kjæresten din er den som står jenta nærmest, og hun er ikke er bekymret i den grad at hun vil gjøre noe mer med saken så ville jeg latt saken ligge. Hun følges åpenbart opp av lege i forhold til helsa, så hun er på sett og vis ivaretatt.

Som du ser så sletta jeg det like så godt, var som sagt redigert, men ja, følte jeg hadde fått en del gode svar.

Men bare for å svare deg litt;

Kall det hva du selv vil, personen er såpass stor at det er helsefarlig.
Blir ikke fulgt opp av lege der hvor de bor, det var før flyttinga.

Og om en så hadde vært fulgt opp av lege så betyr det ikke nødvendigvis at man er sett eller ivaretatt... men det var nå min personlige mening, som muligens ikke er så relevant for problemstillingen

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:39   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Jeg håper du har omskrevet historien for denne jenta sin del, for her var det mengder med detaljer som gjør det lett for oss som leser å skjønne hvem det er snakk om. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen skrev såpass mye og detaljert om meg på nett.

Nå har jeg lest tusenvis av innlegg på denne lavkarbosiden og har ikke snøring i det hele tatt hvem dette er snakk om... Så denne anklagen synes jeg var litt overdrevet...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:10   #15
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå har jeg lest tusenvis av innlegg på denne lavkarbosiden og har ikke snøring i det hele tatt hvem dette er snakk om... Så denne anklagen synes jeg var litt overdrevet...

Helt enig med deg

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:43   #16
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå har jeg lest tusenvis av innlegg på denne lavkarbosiden og har ikke snøring i det hele tatt hvem dette er snakk om... Så denne anklagen synes jeg var litt overdrevet...

Hvor har jeg kommet med anklager? Jeg sa at jeg håpet at hun hadde anonymisert jenta og at jeg synes det kom fram mange detaljer rundt familien slik at familien (dersom den ikke var anonymisert) var svært lett identifiserbar. Når man oppgir kjønn, alder, antall søsken, vektproblematikk, annen type helseproblematikk, detaljer rundt foreldre og oppvekst, flytting fra en oppgitt landsdel til en annen oppgitt landsdel osv. på et forum med ganske mange mennesker så skal det ikke så mye til for at noen vet hvem det er snakk om - og at vedkommede får vite hva som har blitt skrevet. Jeg synes det er etisk ugreit å spekulere samt utlevere såpass mye rundt andre mennesker i nettverket sitt på helt åpent nett. Det er det fullt lovlig å være uenig i. Nå har jo hovedinnlegger sagt at hun anonymiserte, så da er det jo greit.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:48   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Sitat:

Jeg håper du har omskrevet historien for denne jenta sin del, for her var det mengder med detaljer som gjør det lett for oss som leser å skjønne hvem det er snakk om. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen skrev såpass mye og detaljert om meg på nett.

Var dette jeg mente som en anklage.... Jeg tror jeg er en av oss, eller er jeg ikke. men uansett har jeg ikke snøring hvem det er snakk om.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:52   #18
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Var dette jeg mente som en anklage.... Jeg tror jeg er en av oss, eller er jeg ikke. men uansett har jeg ikke snøring hvem det er snakk om.

Så fordi du (som en av 18 000 registrerte medlemmer som har tilgang til denne tråden, i tillegg til alle som følger med på forumet som uregistrert) ikke visste hvem det var, så er det usannsynlig at noen andre gjør det? Jeg har frekventert forum i noen år, og jeg har gjenkjent overraskende mange på mindre opplysninger enn det som framkom her. Det var detaljrikdommen jeg ga tilbakemelding på. Ikke at problemstillingen ble tatt opp.

For å klaregjøre: det var ikke ment som en anklage, men et vennlig råd. Hvis jeg ga inntrykk av å anklage så beklager jeg. Det var ikke meningen.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:56   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Så fordi du (som en av 18 000 registrerte medlemmer som har tilgang til denne tråden, i tillegg til alle som følger med på forumet som uregistrert) ikke visste hvem det var, så er det usannsynlig at noen andre gjør det? Jeg har frekventert forum i noen år, og jeg har gjenkjent overraskende mange på mindre opplysninger enn det som framkom her. Det var detaljrikdommen jeg ga tilbakemelding på. Ikke at problemstillingen ble tatt opp.

For å klaregjøre: det var ikke ment som en anklage, men et vennlig råd. Hvis jeg ga inntrykk av å anklage så beklager jeg. Det var ikke meningen.

I sånne tilfeller sender man heller en pm... og ikke gjør andre på nettet obs om at her er det mye privat snusk å fråtse i!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:06   #20
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

I sånne tilfeller sender man heller en pm... og ikke gjør andre på nettet obs om at her er det mye privat snusk å fråtse i!

Hvis det er en del av forumreglementet så tar jeg det til etterretning. I motsatt fall synes jeg det er overdrevet med en PM for en enkelt setning med en tilbakemelding på at man synes det kom fram mye informasjon som gjør diskusjonsobjektet lett gjenkjennelig. Privat snusk er dine ord og ikke mine.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:10   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Jeg er faktisk helt enig med Heksa, og jeg synes det var veldig bra at hun påpekte noe som vi kanskje ikke har så lett for å tenke over!
Og jeg synes hun sa det på en veldig fin måte. .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:12   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Hvis det er en del av forumreglementet så tar jeg det til etterretning. I motsatt fall synes jeg det er overdrevet med en PM for en enkelt setning med en tilbakemelding på at man synes det kom fram mye informasjon som gjør diskusjonsobjektet lett gjenkjennelig. Privat snusk er dine ord og ikke mine.

For å si det sånn: Jeg har full tillit til moderatorene av denne siden. Hvis de hadde ment at innlegget var overtramp hadde de gitt tilbakemelding for lenge siden.. Og det har ikke skjedd. Tvert imot føler jeg at du har skapt nysgjerrighet om hvem den overvektige tenåringen er... men det er slik JEG ser det da..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:20   #23
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For å si det sånn: Jeg har full tillit til moderatorene av denne siden. Hvis de hadde ment at innlegget var overtramp hadde de gitt tilbakemelding for lenge siden.. Og det har ikke skjedd. Tvert imot føler jeg at du har skapt nysgjerrighet om hvem den overvektige tenåringen er... men det er slik JEG ser det da..

Ja, og jeg ser det på den måten at jeg og hovedlegger ikke har noen disputt eller noe usnakket. Jeg kom med et spørsmål. Hun kom med et vennlig svar, og fjernet innleggene sine etter en overveielse av saken - med takk for gode tilbakemeldinger. Saken ute av verden, iallefall for min del. Det at hovedinnlegger fjernet innleggene sine skaper eventuell nysgjerrighet, jeg synes det blir spesielt å legge ansvaret i forhold til det kun på mine skuldre.

Jeg kjenner også noen av moderatorene (fra andre steder), men er ikke så godt kjent i dette forumet at jeg vet hvor grensene går i forhold til moderering. Jeg kunne selvsagt ha klikket på trekanten (men da uten å vite om saken var anonymisert), men synes det var mer fair overfor hovedinnlegger å gi et kort spørsmål i tråden.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:25   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig tenåring

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

Ja, og jeg ser det på den måten at jeg og hovedlegger ikke har noen disputt eller noe usnakket. Jeg kom med et spørsmål. Hun kom med et vennlig svar, og fjernet innleggene sine etter en overveielse av saken - med takk for gode tilbakemeldinger. Saken ute av verden, iallefall for min del. Det at hovedinnlegger fjernet innleggene sine skaper eventuell nysgjerrighet, jeg synes det blir spesielt å legge ansvaret i forhold til det kun på mine skuldre.

Jeg kjenner også noen av moderatorene (fra andre steder), men er ikke så godt kjent i dette forumet at jeg vet hvor grensene går i forhold til moderering. Jeg kunne selvsagt ha klikket på trekanten (men da uten å vite om saken var anonymisert), men synes det var mer fair overfor hovedinnlegger å gi et kort spørsmål i tråden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
17 og overvektig lliissa Generell diskusjon 15 26-06-10 10:23
Hjelp - overvektig! MissZaa Spørsmål og svar 2 07-11-09 23:15
Lei av å være overvektig Susanne Mer enn 30 kg overvekt 12 27-03-09 10:45
Ikke overvektig - men ... bodilla Ketolysekuren 3 03-12-08 19:29
Overvektig...jupp. Thats me. Scorp Ketolysekuren 30 05-11-06 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no