Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Guttetur

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-09, 23:18   #1
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Guttetur

Hei, jeg skal på guttetur om noen uker. Da er det langhelg med skikjøring på dagen og øl med pizza på kveldstid. Jeg har ikke problemer med å si at jeg kutter karber, men det det blir litt vel pysete å være helt på siden hele helgen med egen meny og rødvin i stedet for øl.

Noen som har vært gjennom det samme og har noen tips? Skal jeg gå på en kalkulert sprekk den helgen eller er det noen mulighet for å komme gjennom det i ketose?

Thomas

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 00:23   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Guttetur

hvis det blir mye skikjøring får du jo trent bort litt karber, jeg ville tatt noen forhåndsregler men skeiet litt ut... velg deg ut noen ting på forhånd som du gir deg selv lov til å spise. Ellers kan man enkelt leve lavkarbo på tur, det bare krever litt planlegging.

God tur

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 08:08   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Guttetur

ja ta med deg nøtter og ost feks. Bacongull (eller hva et heter), peanøtter, mørk sjokolade, vin.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:19   #4
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Guttetur

Ikke øl og pizza, men whisky og en diger biff med masse kryddersmør?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:59   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Guttetur

Du må nesten kjenne etter selv, er hodet innstilt på en utskjeielse den helga er faren større for at du gjør det enn at du er fast bestemt på å la være.
Et alterntiv kan være taco, da kan du selv plukke det du vil og du er uansett helt om du velger rødvin Lavkarboøl kan jo være tingen

Hvis du er skikkelig motivert til å holde deg i ketose ville jeg ikke smakt på noe som du tror kunne gitt mersmak, men hvis du føler for ett lite avbrekk i hverdagen er det jo bare å gå for den, men i moderate mengder

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:56   #6
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Guttetur

Takk for tips og oppmuntringer!

Afterski i Trysil blir nok vanskelig uten noen halvlitere, og jeg kan ikke tenke meg at de har lavkaroøl der. Finnes det forresten noen andre lavkarbo-øl enn Hansa Ultra?
Whisky??? Kan jeg drikke whisky? Jeg trodde det bare var vodka (og rødvin) som var "lov".

Ser også for meg at lunsj i bakken kan bli et lite problem. Er det karber i gulasj-suppe? Det kan i så fall være et alternativ.

Jeg får gjøre mitt beste, så får jeg se hvordan det går. Det er jo en trøst at jeg kommer til å forbrenne mange kalorier med tre dager i bakkene, så jeg håper skadene ikke blir alt for store!

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:02   #7
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Guttetur

Whisky, cocnac og akevitt er ofte farget med sukkerkulør. Du kan spørre på polet om mengden, de er skikkelig flinke på dette. Jeg har ikke merket noe problem av noen sorter, tror det er uhyre lite karbo i dem uansett. Sikkert en tråd om det her et sted.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:22   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Guttetur

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Finnes det forresten noen andre lavkarbo-øl enn Hansa Ultra?

en hel haug!!
Stortsett alle øl-sortene har Lite-varianter med 1 kh pr. dl (til sammenligning har Ultra 1,5)


__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:51   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Guttetur

Lunsj i bakken kan nok bli det vanskeligste ja. Var der i fjor vinter, og det var pizza, pasta og pommes frittes som var gjennomgående... Men vet at både det nye hotellet og en restaurant til har buffet til middagen, så du kan jo prøve å foreslå å spise der? (det andre stedet jeg ikke husker navnet på ble visst anbefalt i følge en kollega som nettop var der)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:24   #10
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Guttetur

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

en hel haug!!
Stortsett alle øl-sortene har Lite-varianter med 1 kh pr. dl (til sammenligning har Ultra 1,5)

Så bra! Jeg trodde de bare hadde færre kalorier! Da kommer øldrikking på hytta til å gå bra også! Må jo ta noen øl før jeg går over på rødvin.

Når det gjelder sprit er jeg litt mer usikker. Vinmonopolet.no har jo fin oversikt over innholdet i de ulike vinene, men sprit er oppført med "ukjent" på sukker. Velvel, øl og rødvin holder i massevis.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 23:49   #11
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Guttetur

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Når det gjelder sprit er jeg litt mer usikker.

Vodka 40% og 60% er iallefall 100% sikker (0 kh)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 00:06   #12
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Guttetur

-men litt skummelt å drikke bar vodka hele kvelden. Ser for meg det blir vanskelig å komme seg hjem fra afterskien

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 00:43   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Guttetur

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

-men litt skummelt å drikke bar vodka hele kvelden.

Hvorfor skal du drikke den bar da?!?!
Mye godt å blande i (kaffe, te, saft, brus)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no