Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 14:26   #9426
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men ikke sikkert alle edderkopper biter så det ser sånn ut, vel? Og lus, midd og fluer spiser ikke menneskekjøtt i store biter, vel?

Alle jeg har sett ligner på det på bildet. men ikke alle bitt blir like irriterte nei, men noe opphovning er det. Lus, midd og fluer spiser ikke menneskekjøtt nei. Eneste jeg kommer på som kan gjøre større skade i kjøttet er nok parasitter, kan det være det? Inngangshullet for de starter gjerne som en liten rød prikk som vokser etterhvert og klør veldig. Sikker på at det ikke er mygg da? Mannen min ble nettopp bitt av en svær mygg (kalles det klegg? var sør i landet og vi har ikke sånne her oppe ) og sårene hans ble svære og opphovnet nesten slik bittet på bildet..

Kan du ikke ta bilde av såret slik at det er litt lettere å forstå hva du mener med at kjøttet er blitt bitt?

Om det virkelig er åpne sår, så har jeg faktisk ville gjettet mus eller rotte jeg..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-08-11, 14:51   #9427
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Klegg er fluer - de biter i stedet for å stikke, slik som mygg. Mine kleggbitt hovner alltid opp, store områder, ca. 5cm i diameter.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-08-11, 15:37   #9428
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Snodige greier. Takk for utfyllende svar. Jeg tror det bare forblir et mysterium inntil videre for det er ikke hovent, bare rødt og med bitt Jeg får ikke overført noe bilde, dessverre.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-08-11, 15:40   #9429
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

du er ikke sær jeg fikk også kjempelyst til det

meee toooo!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-08-11, 21:19   #9430
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har rabattkode til Heppo.no eller Brandos.no ??? Vil kjøpe meg nye sko men de er så dyyyyyyre.....hi, hi....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-08-11, 22:43   #9431
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

æsj æsj for bitende dyr i sengen!



Så, hva vet du om "arbeid med bistand" ?
Det er ikke jeg som skal på dettte, men en venn. Har sett litt på nav sine sider men ønsker å høre andres erfaringer, om her er noen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 11-08-11, 22:43   #9432
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor får jeg luft i magen og må rape etter sugepastiller? (Ja, jeg kan la være å spise dem ... :P )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 11-08-11, 22:49   #9433
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg smørte meg inn med kvae idag ved et uhell. Jammen vanskelig å få av med håndsåpe. Jeg har vasket meg ti ganger, to ganger med jif. Tror det var det beste. Men er det noe lurere middel? Og hva med lim også? Det er jo lignende.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-08-11, 22:55   #9434
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvorfor får jeg luft i magen og må rape etter sugepastiller? (Ja, jeg kan la være å spise dem ... :P )

Du svelger mye luft når du suger pastiller ja! Bedre uten

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-08-11, 22:57   #9435
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg smørte meg inn med kvae idag ved et uhell. Jammen vanskelig å få av med håndsåpe. Jeg har vasket meg ti ganger, to ganger med jif. Tror det var det beste. Men er det noe lurere middel? Og hva med lim også? Det er jo lignende.

Smør deg inn med smør, og vask med zalo, bortevekk!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-08-11, 23:59   #9436
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Smør deg inn med smør, og vask med zalo, bortevekk!

Takker så meget.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 12-08-11, 00:35   #9437
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg smørte meg inn med kvae idag ved et uhell. Jammen vanskelig å få av med håndsåpe. Jeg har vasket meg ti ganger, to ganger med jif. Tror det var det beste. Men er det noe lurere middel? Og hva med lim også? Det er jo lignende.

Smør deg med håndkrem så forsvinner det fort!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-08-11, 00:42   #9438
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Så, hva vet du om "arbeid med bistand" ?
Det er ikke jeg som skal på dettte, men en venn. Har sett litt på nav sine sider men ønsker å høre andres erfaringer, om her er noen


Noen?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 12-08-11, 01:28   #9439
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Finnes det edderkopper i Norge som biter mennesker? Jeg våknet opp med store bitt på armen. Dagen etter så jeg en diger, feit brun edderkopp i senga mi. Den hadde masse seigt mørkebrunt blod da jeg drepte den.Bittene klødde ikke så det var ikke noen mygg som hadde gått berserk. Det var tatt fem biter av huden sånn at det røde kjøtter syntes under. Området er fortsatt rødt omkring bittene flere dager etterpå og det er ikke ferdig grodd. Hvis ikke edderkopp, hvilket insekt kan det ha vært?

Jeg har blitt bitt av noe jeg regner med var edderkopp. Jeg bodde i Grimstad da og der er det en edderkopp som har gift ca som veps.

Jeg våknet en morgen av at jeg klasket meg selv hardt over høyre øye. Jeg skjønte ingenting. Jeg kjente at jeg måtte tisse, så jeg tok meg en tur på do hvor jeg så at området rundt øyet var litt rødt. Ikke så rart så hardt som jeg hadde klasket, tenkte jeg. Jeg la meg igjen og da jeg våknet noen timer senere var området rundt høyre øye så opphovnet at jeg nesten ikke kunne se ut av øyet. Jeg fikk noe som skulle hjelpe for allergisk reaksjon mot insektsstikk på apoteket og så ble det bra igjen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 12-08-11, 10:59   #9440
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Guttungen min på snart 2 år er som en svamp for tiden. Hermer og er som oljet lyn på å lære nye ting og ord. Men dette ser ut til å ha slått ut negativt også så jeg vil gjerne høre hva dere mener.. Han har sett på meg når jeg driver å måler kroppen en gang i uken og vil gjerne gjøre det samme han også. Nå er det kommet så langt at når han får øye på et målebånd, uavhengig om jeg skal bruke det eller ei, så kommer han løpende med det og med genseren trekt opp for at jeg skal måle rundt magen hans. Han blir sikkelig sur når jeg ikke vil.. Er det faktumet at han vil måle seg en negativ ting? Jeg er livredd for han skal bli kroppsfiksert i tidlig alder og ta skade av det.. han skal jo ikke tenke på sånt! Han er for ung til å forstå hvorfor jeg måler enda, men han lærer jo raskt. Bør jeg begynne å måle på badet eller en annen plass hvor han ikke ser meg?
Selv så ble jeg veldig opptatt av å være så tynn som mulig før jeg fylte 10 og var syk innen jeg var 12 og selvdestruktiv på flere områder, så dette er noe jeg absolutt ikke ønsker at han skal måtte gjennomgå. Barn skal være barn.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-08-11, 11:06   #9441
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Så, hva vet du om "arbeid med bistand" ?
Det er ikke jeg som skal på dettte, men en venn. Har sett litt på nav sine sider men ønsker å høre andres erfaringer, om her er noen

Har vært på arbeid med bistand eller AB i 2 år, jeg! Syns det er greit å få prøve seg i arbeidslivet etter sykdom/skade med en attføringsbedrift/nav i ryggen. Likte ikke tanken på å søke jobb og så finne ut at jeg ikke hadde helse til den like vel.
Med AB kan man være i praksis eller jobb med lønnstilskudd mens man finner ut hvor mye man tåler eller hva slags jobb som passer etter skade/sykdom.
Nå var nok jeg hedlig både med attføringskonsulent, navdame og arbeidsgiver, men tror man kan ha mye nytte av et slikt opplegg om man legger litt innsats i det!

Bare spør nærmere om det er noe jeg kan klare opp i!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-08-11, 12:20   #9442
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bør jeg kontakte psykologen min når jeg er under et angstanfall fordi vi gjorde som hun ba om? Altså, jeg er i en situasjon som hun oppmuntrer til, men som jeg sliter veldig med og er under anfall..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-08-11, 12:23   #9443
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Bør jeg kontakte psykologen min når jeg er under et angstanfall fordi vi gjorde som hun ba om? Altså, jeg er i en situasjon som hun oppmuntrer til, men som jeg sliter veldig med og er under anfall..

Det synes jeg absolutt. Vedkommende behandler deg, og bør dermed vite hvordan forslagene virker for så å kunne vurdere videre behandling best mulig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-08-11, 12:31   #9444
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det synes jeg absolutt. Vedkommende behandler deg, og bør dermed vite hvordan forslagene virker for så å kunne vurdere videre behandling best mulig.

mkay.. Bør jeg vente til situasjonen har roet seg litt eller ringe imens det pågår? hun har helt sikkert andre pasienter på besøk nå og jeg har time den 6. september. Jeg skal igjennom 2 situasjoner til innen da og vil få anfall en god del ganger til før neste time, og det er jeg forberedt på. Men burde jeg kontakte mellom hvert anfall, eller samle de opp og så fortelle hvordan det gikk? Jeg er redd jeg virker helt desperat om jeg kontakter under anfallet og får ting til å virke helt grusomt, når jeg normalt sett greier å få en roligere og bedre oversikt over det når det verste er over..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-08-11, 12:35   #9445
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

mkay.. Bør jeg vente til situasjonen har roet seg litt eller ringe imens det pågår? hun har helt sikkert andre pasienter på besøk nå og jeg har time den 6. september. Jeg skal igjennom 2 situasjoner til innen da og vil få anfall en god del ganger til før neste time, og det er jeg forberedt på. Men burde jeg kontakte mellom hvert anfall, eller samle de opp og så fortelle hvordan det gikk? Jeg er redd jeg virker helt desperat om jeg kontakter under anfallet og får ting til å virke helt grusomt, når jeg normalt sett greier å få en roligere og bedre oversikt over det når det verste er over..

Lage deg en anfallsdagbok og ta med til henne neste time, kanskje?
Altså skrive det ned rett etter situasjonen har roet seg mens du enda har situasjonen klart i hodet, men ikke lenger er påvirket av selve anfallet.
Akutt kontakt er vel mer om du føler at situasjonen kommer helt ut av kontroll og du ikke klarer å hente deg inn igjen som vanlig/normalt/av deg selv?

__________________

Sist redigert av Kitt : 12-08-11 kl 13:39.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-08-11, 13:03   #9446
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Guttungen min på snart 2 år er som en svamp for tiden. Hermer og er som oljet lyn på å lære nye ting og ord. Men dette ser ut til å ha slått ut negativt også så jeg vil gjerne høre hva dere mener.. Han har sett på meg når jeg driver å måler kroppen en gang i uken og vil gjerne gjøre det samme han også. Nå er det kommet så langt at når han får øye på et målebånd, uavhengig om jeg skal bruke det eller ei, så kommer han løpende med det og med genseren trekt opp for at jeg skal måle rundt magen hans. Han blir sikkelig sur når jeg ikke vil.. Er det faktumet at han vil måle seg en negativ ting? Jeg er livredd for han skal bli kroppsfiksert i tidlig alder og ta skade av det.. han skal jo ikke tenke på sånt! Han er for ung til å forstå hvorfor jeg måler enda, men han lærer jo raskt. Bør jeg begynne å måle på badet eller en annen plass hvor han ikke ser meg?
Selv så ble jeg veldig opptatt av å være så tynn som mulig før jeg fylte 10 og var syk innen jeg var 12 og selvdestruktiv på flere områder, så dette er noe jeg absolutt ikke ønsker at han skal måtte gjennomgå. Barn skal være barn.

De små speilene våre... Min datter blir to i september. De viser oss av og til at det vi gjør slett ikke er bra for oss. Ja, jeg ville faset ut min egen måling mens han ser på og kanskje tenkt over om jeg måler for mye for min egen del. Og la ham måle seg til han ikke gidder mer. Konsentrere om å måle hvor høy han er og sånt? Måleplass på veggen?

Jeg har fått den der med å gå på vekten. Da størsten gjorde det så begynte vi å si "helt perfekt for deg/meg" både til oss og henne når man sto på vekten. Hun (seksåringen) er nysgjerrig på hvor mange kilo det er. 23 kilo, helt perfekt, sier vi.

Og hver morgen så skal toåringen ha deo og mascara på (på liksom da, det gjør ikke noe at lokket er på). Det er jo bare morsomt. Hun fikk tak i lebestift forleden, vittig... Mest på hendene, litt på munnen, noe på gulvet (!) Heldigvis en avlagt en.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB
Gammel 12-08-11, 13:20   #9447
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Guttungen min på snart 2 år er som en svamp for tiden. Hermer og er som oljet lyn på å lære nye ting og ord. Men dette ser ut til å ha slått ut negativt også så jeg vil gjerne høre hva dere mener.. Han har sett på meg når jeg driver å måler kroppen en gang i uken og vil gjerne gjøre det samme han også. Nå er det kommet så langt at når han får øye på et målebånd, uavhengig om jeg skal bruke det eller ei, så kommer han løpende med det og med genseren trekt opp for at jeg skal måle rundt magen hans. Han blir sikkelig sur når jeg ikke vil.. Er det faktumet at han vil måle seg en negativ ting? Jeg er livredd for han skal bli kroppsfiksert i tidlig alder og ta skade av det.. han skal jo ikke tenke på sånt! Han er for ung til å forstå hvorfor jeg måler enda, men han lærer jo raskt. Bør jeg begynne å måle på badet eller en annen plass hvor han ikke ser meg?
Selv så ble jeg veldig opptatt av å være så tynn som mulig før jeg fylte 10 og var syk innen jeg var 12 og selvdestruktiv på flere områder, så dette er noe jeg absolutt ikke ønsker at han skal måtte gjennomgå. Barn skal være barn.

Jeg ville ikke vært det minste redd for disse målingene. Det er jo ikke noe sykt med det. Han kan måle at han vokser, om han synes det er morsomt. Det er greit å ha et fokus på kroppen så lenge det er positivt. Det er ikke noe destruktivt du driver med heller. Det er ikke noe vits i å legge skjul på at du vil spise sunt for å få mindre fett i forhold til muskler. Har du sunne motiv er alt godt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 12-08-11, 13:25   #9448
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har blitt bitt av noe jeg regner med var edderkopp. Jeg bodde i Grimstad da og der er det en edderkopp som har gift ca som veps.

Jeg våknet en morgen av at jeg klasket meg selv hardt over høyre øye. Jeg skjønte ingenting. Jeg kjente at jeg måtte tisse, så jeg tok meg en tur på do hvor jeg så at området rundt øyet var litt rødt. Ikke så rart så hardt som jeg hadde klasket, tenkte jeg. Jeg la meg igjen og da jeg våknet noen timer senere var området rundt høyre øye så opphovnet at jeg nesten ikke kunne se ut av øyet. Jeg fikk noe som skulle hjelpe for allergisk reaksjon mot insektsstikk på apoteket og så ble det bra igjen.

Huffda, kjipt. Jeg har nå fått svar på at ja edderkopper biter og de har gift. De angriper ikke men forsvarer seg om vi klasker til de, legger oss på dem etc. Jeg som trodde norske edderkoper var snille.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 12-08-11, 13:43   #9449
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

De små speilene våre... Min datter blir to i september. De viser oss av og til at det vi gjør slett ikke er bra for oss. Ja, jeg ville faset ut min egen måling mens han ser på og kanskje tenkt over om jeg måler for mye for min egen del. Og la ham måle seg til han ikke gidder mer. Konsentrere om å måle hvor høy han er og sånt? Måleplass på veggen?

Jeg har fått den der med å gå på vekten. Da størsten gjorde det så begynte vi å si "helt perfekt for deg/meg" både til oss og henne når man sto på vekten. Hun (seksåringen) er nysgjerrig på hvor mange kilo det er. 23 kilo, helt perfekt, sier vi.

Og hver morgen så skal toåringen ha deo og mascara på (på liksom da, det gjør ikke noe at lokket er på). Det er jo bare morsomt. Hun fikk tak i lebestift forleden, vittig... Mest på hendene, litt på munnen, noe på gulvet (!) Heldigvis en avlagt en.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg ville ikke vært det minste redd for disse målingene. Det er jo ikke noe sykt med det. Han kan måle at han vokser, om han synes det er morsomt. Det er greit å ha et fokus på kroppen så lenge det er positivt. Det er ikke noe destruktivt du driver med heller. Det er ikke noe vits i å legge skjul på at du vil spise sunt for å få mindre fett i forhold til muskler. Har du sunne motiv er alt godt.

Takk for svar, begge to! Han veier seg også, men vekten vår er så treg å slå på at man må trampe litt hard og det er den delen han synes er morsom, ikke selve veiingen, så det går bra synes jeg . å si 'helt perfekt!' var en god idé! Den likte jeg, og det må vi også begynne med dersom han finner ut hvorfor jeg stille meg på denne glassplata et par ganger i uken
Neida, det jeg driver med nå er absolutt ikke destruktivt! Jeg lager meg en sunn og frisk kropp og det er bare bra. Det har alle godt av Det jeg nevnte var at jeg stupte utenfor som barn og fikk spiseproblemer og har slitt mye med selvskading (en link mellom hverandre) i mange år, men nå vil jeg ikke si at jeg sliter særlig med hverken eller. Annet enn angst, men den jobber vi med sammen med psykolog og familieveileder for å ikke la det påvirke sønnen vår så mye.

Jeg skal prøve å få han mer interessert i å måle høyden tror jeg. Nå er han bare opptatt av å ha båndet rundt magen og det er der jeg er mest redd for at det kan utvikle seg til noe negativt når han blir eldre og forstår mer. Enn så lenge er det jo bare en lek, og det skal det fortsette å være. Å bli interessert i sin egen kropp er helt greit det, men det er disse baktankene og vurderingene jeg vil unngå. Jeg vet jo selv hvor lett det går over fra å være en interesse for kroppen, til å bli sykelig opptatt om hvordan kroppen ser ut og er - og deretter denne konkurransen med seg selv for å forandre den, og se cm blir mindre hvor hver uke osv..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-08-11, 22:43   #9450
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Takk for svar, begge to! Han veier seg også, men vekten vår er så treg å slå på at man må trampe litt hard og det er den delen han synes er morsom, ikke selve veiingen, så det går bra synes jeg . å si 'helt perfekt!' var en god idé! Den likte jeg, og det må vi også begynne med dersom han finner ut hvorfor jeg stille meg på denne glassplata et par ganger i uken
Neida, det jeg driver med nå er absolutt ikke destruktivt! Jeg lager meg en sunn og frisk kropp og det er bare bra. Det har alle godt av Det jeg nevnte var at jeg stupte utenfor som barn og fikk spiseproblemer og har slitt mye med selvskading (en link mellom hverandre) i mange år, men nå vil jeg ikke si at jeg sliter særlig med hverken eller. Annet enn angst, men den jobber vi med sammen med psykolog og familieveileder for å ikke la det påvirke sønnen vår så mye.

Jeg skal prøve å få han mer interessert i å måle høyden tror jeg. Nå er han bare opptatt av å ha båndet rundt magen og det er der jeg er mest redd for at det kan utvikle seg til noe negativt når han blir eldre og forstår mer. Enn så lenge er det jo bare en lek, og det skal det fortsette å være. Å bli interessert i sin egen kropp er helt greit det, men det er disse baktankene og vurderingene jeg vil unngå. Jeg vet jo selv hvor lett det går over fra å være en interesse for kroppen, til å bli sykelig opptatt om hvordan kroppen ser ut og er - og deretter denne konkurransen med seg selv for å forandre den, og se cm blir mindre hvor hver uke osv..

Ja, jeg skjønner. Det beste du kan gjøre er å passe på at du har en sunn holdning og ikke er redd om du går opp i vekt eller er sint på deg selv. Om du ikke kritiserer kropp og følelser hos deg selv eller han går det sikkert fint.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no