Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 16:34   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Innlegg her!

For en tid tilbake begynte jeg å ta Chlorella ved siden av Spirulina. Chlorella er veldig utrensende, og uvitende som jeg var begynte jeg med mengden som sto på boksen, altså 3 piller om dagen. Jeg to to første dagen da, men likevel, ganske høy dose. Etter noen dager begynte jeg å få kraftige magesmerter, og det tok flere dager før jeg koblet det med chlorellaen. Jeg dro på en helsekostbutikk og søkte mye informasjon på nettet, og alle sa at man ikke måtte gi seg, og at det ville gå over. Jeg reduserte dermed mengden fra 3 til 1 tablett om dagen, og magesmertene ble litt bedre. Men plutselig kom de tilbake igjen, og jeg hadde en kveld hvor jeg var skikkelig dårlig. Nå hadde jeg prøvd dette i godt over 2 uker, og fikk ikke trent noe særlig og følte meg værre enn dårlig, i tillegg til at jeg var full av kviser. Hadde jeg hatt tid og tålmodighet hadde jeg kanskje fortsatt, men etter den kvelden orket jeg ikke mer.

Jeg og chlorella ble altså aldri venner, hva er dine erfaringer med chlorella? Syns du jeg skal prøve igjen?

Akkurat nå føles det som jeg har spist en halv boks chlorella, men jeg mistenker den sukkerfrie sjokoladen jeg spiste i går kveld, tok et par biter i dag tidlig og. Jeg spiste smakene mørk og hasselnøtt. Har du prøvd disse? Jeg må si jeg liker sjokoladeprinsen sin myyye bedre, og den har jeg heller ikke fått vondt i magen av.

Hvilken sjokolade er din favoritt på LCHF?

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 16:43   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Jeg begynte med spirulina i et par uker også adda jeg chlorella. Merket ganske stor effekt av spirulinaen, men chlorellaen merket jeg ikke noe til, så den kutta jeg ut

Det er jo magensium i både spirulina og chlorella, så kanskje det ble litt for mye av det for deg, selvom det sikkert ikke er all verdens med doser? Jeg får hvertfall vondt i magen av for mye magnesium.

Dette er vel mest sannsynlig dersom du tar annet tilskudd med magnesium da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 16:59   #3
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg begynte med spirulina i et par uker også adda jeg chlorella. Merket ganske stor effekt av spirulinaen, men chlorellaen merket jeg ikke noe til, så den kutta jeg ut

Det er jo magensium i både spirulina og chlorella, så kanskje det ble litt for mye av det for deg, selvom det sikkert ikke er all verdens med doser? Jeg får hvertfall vondt i magen av for mye magnesium.

Dette er vel mest sannsynlig dersom du tar annet tilskudd med magnesium da

Jeg tok ganske magnesium før, uten å ha noe problemer med det... vet faktisk ikke, kanskje det er noe helt annet

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 22:22   #4
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Det er alltid viktig å begynne forsiktig med Chlorella. Det er såpass avgiftende, at mange opplever ubehag når man tar det. Det er viktig å begynne på en veldig lav dose, og øke gradvis og sakte. Det at man får hodeverk eller magetrøbbel er tegn på at detoxen virker. Samme med kviser. Jeg vil absolutt anbefale deg å begynne igjen, men da er det viktig at du trapper opp gradvis og drikker MYE vann. Lykke til!

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 03:01   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Ser det er en litt gammel tråd, men tenkte jeg bare skulle slenge inn en liten, personlig observasjon.
Jeg kan nemlig ikke bruke chlorella og sukrin på samme dag uten at det går utover magen. Jeg tåler dem fint hver for seg, men sammen blir de dynnamitt (og ikke på en bra måte)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 08:53   #6
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Jeg har Chlorella i pulverform. Tar 1/2 ts hver morgen, sammen med 1 ts spiruella og 1 ts kamut. Hva er egentlig riktig mengde av disse grusomme pulverene?? (sliter litt med å få det ned gitt..)

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 09:37   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Chlorella, sjokolade og magetrøbbel

Jeg har ikke gått på chlorella selv - er litt redd for altfor rask avgiftning, men bruker spirulina i kombinasjon med amlaC.
En venninne av meg brukte chlorella i noen mnd for et par år siden. Hun ble helt tappet for energi inntil hun fant ut at chlorella var synderen. Sannsynligvis for heftig avgiftning som hun ikke tålte.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magetrøbbel Anarko Spørsmål og svar 1 22-02-11 00:18
magetrøbbel.. Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 06-02-11 13:03
Magetrøbbel?? Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 22:51
Magetrøbbel? Rebecca_Malin Fysisk og mental helse 4 05-04-10 15:22
Magetrøbbel Whale Spørsmål og svar 2 01-03-10 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no